  • 1. Data: 2005-03-07 12:07:50
    Temat: Nieoddana pożyczka
    Od: "kurson" <k...@g...pl>

    Witam!

    Mam taką nieciekawą sytuację:

    Znajoma mojej żony pożyczyła od nas kilkaset złotych, których na 99,9% nie
    ma zamiaru oddać.
    Wyczerpałem wszelkie pokojowe środki, nacisk rodziny, znajomych - bez
    rezultatu. Nie pozostaje mi nic innego jak rozpocząć jakąś drogę prawną. I
    tu mam pytanie do Was:

    Co i gdzie powinienem zgłosić? Na policji oszustwo, wyłudzenie? A może coś
    jeszcze innego?

    Dodam, że niestety na potwierdzenie faktu pożyczki mam ewentualnie tylko
    zeznania świadków (mojej żony, która była przy pożyczce i znajomych, którzy
    wiedzą o tym zarówno od nas, jak i od pożyczkobiorcy).

    Liczę na jakąś wskazówkę.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2005-03-07 12:24:47
    Temat: Re: Nieoddana pożyczka
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "kurson" <k...@g...pl> napisał

> [...]
    > którzy
    > wiedzą o tym zarówno od nas, jak i od pożyczkobiorcy).

    Skoro nie masz dokumentow, to ta osoba - jesli jest przebojowa -
    moze nawet odwrocic sytuacje i powiedziec, ze to Tobie
    pozyczyla pieniadze i nie chcesz oddac.

    Tez moze przedstawic swiadkow - coz to za problem?

    Poza tym czy warto narazac znajomych na wizyty na Policji,
    ciagnac ich po sadach?

    Jesli to kilkaset zlotych - da sie przezyc - to bym raczej olal
    sprawe... Nie masz dokumentu potwierdzajacego
    fakt zaciagniecia przez nia pozyczki - kazdy sad to uwali,
    bo dokument to swietosc... Poza tym to duzo stresow...
    Olac...

    Neko

  • 3. Data: 2005-03-07 12:46:37
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik kurson pisze:

    > Liczę na jakąś wskazówkę.
    Zaksięguj w stracone.

    --
    ( . '">
    ) L_

  • 4. Data: 2005-03-07 15:56:54
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > bo dokument to swietosc... Poza tym to duzo stresow...
    > Olac...

    podlacze sie.
    czy przelew np. jest takim dowodem, jesli w tytule napisze pozyczka?
    czy brak dowodu oddanie daje wygrana mi?

  • 5. Data: 2005-03-07 17:17:45
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Tez moze przedstawic swiadkow - coz to za problem?

    Problem taki, ze falszywe zeznania sa karane.

    > Poza tym czy warto narazac znajomych na wizyty na Policji,
    > ciagnac ich po sadach?

    Policji raczej nic do tego.

> [...]
    > fakt zaciagniecia przez nia pozyczki - kazdy sad to uwali,
    > bo dokument to swietosc... Poza tym to duzo stresow...

    Umowa nie koniecznie musi byc zawarta w formie pisemnej. Kwestia tylko
    udowodnienia, ze taka umowa slowna byla faktycznie zawarta (tytaj poswiadcza
    to swiatkowie).
    Najpierw trzeba dopelnic pewnych formalnosci oczywiscie. Zaczac od wezwan do
    zaplaty, a potem wystapic do sadu o wydanie nakazu zaplaty... potem
    komornik... rejestr dluznikow... Generalnie duzo zachodu. Moze dobrze
    sformulowane wezwanie do zaplaty, z powolaniem sie na odpowiednie paragrafy,
    z opisem ewentualnych konsekwecji, skutecznie nastraszy Twoich dluznikow ?

    Ajron.

  • 6. Data: 2005-03-07 17:37:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ajron napisał(a):
    > Umowa nie koniecznie musi byc zawarta w formie pisemnej. Kwestia tylko
    > udowodnienia, ze taka umowa slowna byla faktycznie zawarta (tytaj poswiadcza
    > to swiatkowie).

    Tyle że jeśli kwota pożyczki przewyższała 500 zł, to dowód ze świadków
    będzie niedopuszczalny (art.720§2 i art.74 kc).

    KG

  • 7. Data: 2005-03-07 20:05:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości

    > czy przelew np. jest takim dowodem, jesli w tytule napisze pozyczka?

    Samo słowo pożyczka? Ja na miejscu Twojego dłuznika bym sie upierała, ze to
    on pożyczyl Ci pieniadze, a Ty oddajac mu napisalaes wlaśnie slowo pożyczka,
    zeby bylo wiadomo o co chodzi. Nie przywiązywalabym wielkiej wagi do tytułów
    przelewów - od moich znajomych np dostaje przelewy na suchy chleb dla konia,
    patataj patataj itp

    HaNkA

  • 8. Data: 2005-03-07 21:24:28
    Temat: Re: Nieoddana pożyczka - inna sprawa
    Od: "A_@@" <s...@p...onet.pl>

    podobna sprawa pożyczył ktos komuś - niezyje pożyczkodawca- sprawa
    spadkowa ze wszytko dziedziczą- rodzina pożyczkodawcy /, czyli dłużnik ,
    pożyczkobiorca ma komu oddać. Ile ma ważnosci ewentualna spisana umowa
    termin oddania ustyalony słownie przekroczony juz 3 razy. ! co powinna
    zawierac umowa zobowiązania aby sie nie wykręcił i czy to podlega jakiemuś
    podatkowi ..

  • 9. Data: 2005-03-08 09:35:25
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm> napisał

    > Problem taki, ze falszywe zeznania sa karane.

    No i co z tego? Znam pare przypadkow,
    kiedy falszywe zeznania podstawionych swiadkow
    zalatwily jednego, czy drugiego goscia... Samo zycie...

    > Policji raczej nic do tego.

    A to niby dlaczego?

> [...]
    > sformulowane wezwanie do zaplaty, z powolaniem sie na odpowiednie
    > paragrafy, z opisem ewentualnych konsekwecji, skutecznie nastraszy Twoich

    Ale nalezy to najpierw udowodnic. Jesli trafisz
    na bardziej cwanego od siebie, to Cie usadzi.
    Nie zawsze mozna udowodnic...

    Poza tym przy duzych sumach zeznania swiadkow mozna
    sobie wsadzic. Potrzebny jest dokument. No
    coz, za naiwnosc czasami trzeba placic...

    Neko