eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieodbyte posiedzenie z racji zatrzymania... Jak teraz się bronić ? › Nieodbyte posiedzenie z racji zatrzymania... Jak teraz się bronić ?
  • Data: 2012-02-21 00:39:42
    Temat: Nieodbyte posiedzenie z racji zatrzymania... Jak teraz się bronić ?
    Od: Adam <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Około 3 tygodni temu zostałem zatrzymany na ulicy i przedstawiono mi zatrzymanie
    (doprowadzenie) do prokuratury w okresie do 14 dni. Spędziłem 11 dni włącznie w AŚ, w
    ostatni dzień czyli 30 stycznia o godzinie 16 zostałem zwolniony. Tego samego dnia o
    godzinie 10 rano miałem posiedzenie w sądzie w sprawie zamiany nie spłaconej grzywny
    na inną karę. Oczywiście fizycznie nie dotarłem na tą sprawę. Dzisiaj dostałem pismo
    z sądu że nie uiściłem grzywny do dnia dzisiejszego ani nawet nie stawiłem się na
    sprawę, z racji czego sąd orzeka mi 40 dni odsiadki.

    Czy mając papier zwolnienia dnia 30 stycznia z AŚ mogę pisać zażalenie do sądu o
    anulowanie odsiadki ? Oczywiście w zażaleniu napiszę że chcę wpłacić kwotę grzywny.

    Kolejna rzecz, jakieś 3 tygodnie temu w innej sprawie za wybicie szyby w lokalu,
    prokurator zaproponował mi 3 miesiące w zawieszeniu na 3 lata, sprawa ma się odbyć
    już bez mojego udziału. Ponieważ przyznałem się do wybryku i zgodziłem na karę. Czy
    to może powiązać fakt że np już jestem w zakładzie karnym ? Czy zawiasów nie zamienią
    na odsiadkę skoro już jestem w ZK ? Jak to jest ? Mając jakieś zawiasy kiedy ktoś
    trafia do ZK automatycznie odwieszają wszystko ? Co gorsze mam obecnie zaczęte prace
    społeczne na które muszę chodzić, gdy trafię na 40 dni automatycznie mogą mi zamienić
    na kolejną odsiadkę... Co robić w tej kwestii ?

    I bardzo ważne pytanie, dziś również dostałem wezwanie na mój komisariat w jakiejś
    sprawie jako podejrzany. Czy to już może być sytuacja tych 40 dni odsiadki ? Czy
    jednak zaproszenie do ZK przychodzi pisemnie ?