  • 11. Data: 2008-09-01 18:55:34
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie w firmie - jak to jest teraz?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 1 Sep 2008 20:30:55 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > I jak sie przed tym chcesz zabezpieczyc? Tracisz sprzet za 1000 zl i
    > oprogramowanie za 2500 zl. Straciles tez czcionki warte 5 tys., ktorych
    > licencja nie pozwala na sporzadzanie ich kopii zapasowych.

    Ej, ale to co zrobisz jak Ci kiedyś dysk padnie?
    Czy to nie jest jakieś chore z tymi kopiami zapasowymi?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2008-09-01 19:25:45
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 1 Sep 2008 20:55:34 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Ej, ale to co zrobisz jak Ci kiedyś dysk padnie?

    RAID - nie tylko chroni dane ale tez zabija owady na smierc :) A soft, cale
    szczescie, nie przypisuje sie do dysku - raczej do plyty glownej lub
    procesora. Podobnie jak rozne OEMy.

    > Czy to nie jest jakieś chore z tymi kopiami zapasowymi?

    W niektorych przypadkach jest - w innych nie. Zastanawiam sie jak to by
    bylo z korzystaniem z wirtualnej maszyny - wtedy jest przypisana do
    "wirtualnych" podzespolow.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 13. Data: 2008-09-01 21:14:47
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Jan Bartnik wrote:
    > I jak sie przed tym chcesz zabezpieczyc? Tracisz sprzet za 1000 zl i
    > oprogramowanie za 2500 zl. Straciles tez czcionki warte 5 tys., ktorych
    > licencja nie pozwala na sporzadzanie ich kopii zapasowych.

    A czy taka licencja jest zgodna z polskim prawem?

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 14. Data: 2008-09-01 21:44:41
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 01 Sep 2008 23:14:47 +0200, buraxta napisał(a):

    > A czy taka licencja jest zgodna z polskim prawem?

    Brak przeciwwskazan. Kupujesz np. licencje na jedno stanowisko (czasem
    scisle przypisane do sprzetu albo uzytkownika koncowego), bez mozliwosci
    wykonywania kopii produktu. Jak sie licencja nie spodoba, zawsze mozna u
    konkurencji zamowic za 2-3 * wiecej opcje "bez ograniczen".

    Tak jak slynna licencja produktow MS mowiaca o naklejkach, paragonach i
    nosniku - jest chora... ale co poradzic.

    A polskie prawo do licencji nic nie ma - nie stajesz sie przestepca od
    lamania jej postanowien... cale szczescie, bo mysle, ze przynajmniej 95%
    uzytkownikow komputerow nie przeczytalo jeszcze ani jednej licencji do
    konca :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 15. Data: 2008-09-01 22:07:28
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    > A czy taka licencja jest zgodna z polskim prawem?

    Albo inaczej - prawo dopuszcza sporzadzanie kopii zapasowych w szczegolnych
    przypadkach:

    Art. 75.
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do
    korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,
    kopia ta nie może być używana równocześnie z programem komputerowym,

    Art. 76.
    Postanowienia umów sprzeczne z art. 75 ust. 2 i 3 są nieważne.

    Obawiam sie, ze sporzadzenie kopii zapasowej w takim przypadku staje sie
    _niezbedne_ dopiero w chwili skonfiskowania sprzetu.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 16. Data: 2008-09-01 22:13:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, Jan Bartnik wrote:

    > Zabraliby kompa juz sa brak paragonu na GIMPa... co dopiero za caly system
    > operacyjny uzyskany nielegalnie od GNU ;)

    Się śmiej... ktoś tu zapodawał cytaty z opinii biegłego zawierającej
    teksty typu "na szkodę GNU"...

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-09-01 22:42:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Bartnik pisze:

    > Tak jak slynna licencja produktow MS mowiaca o naklejkach, paragonach i
    > nosniku - jest chora... ale co poradzic.

    Nie nakleję naklejki.

    I co mi zrobisz? ;->

  • 18. Data: 2008-09-02 04:57:11
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza" <Motyliński@to.ciota>

    > I jak sie przed tym chcesz zabezpieczyc? Tracisz sprzet za 1000 zl i
    > oprogramowanie za 2500 zl. Straciles tez czcionki warte 5 tys., ktorych
    > licencja nie pozwala na sporzadzanie ich kopii zapasowych. Ratuja sie
    > tylko
    > projekty dla klientow, ktore bez czcionek i oprogramowania sa
    > bezuzyteczne.

    akurat tym to bym sie w ogol nie przejmowal w swietle powyzszego (czyt
    szyfrowania kopii)

  • 19. Data: 2008-09-02 05:54:20
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jan Bartnik napisał:

    > Ja tam wole od razu pokazac paragony/faktury/pudelka/naklejki czy inne
    > pierdoly, dzieki korym sie odczepia niz przez jakiegos truecrypta stracic
    > kompa i wazne dane na 10 lat...

    I wtedy nie zabierają?
    Tak się zastanawiam, czy podczas kontroli mogą zabrać komputer na
    komendę w celu dokładniejszego sprawdzenia.
    W końcu Windowsa mogę mieć legalnego, ale może zawieruszył się na moim
    dysku jakiś shareware?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 20. Data: 2008-09-02 06:27:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tapatik napisał(a):

    > Tak się zastanawiam, czy podczas kontroli mogą zabrać komputer na
    > komendę w celu dokładniejszego sprawdzenia.

    Praktyka pokazuje ze w zasadzie wszystko moga. Ot np:
    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,90286,5602616.html
    albo sprawa tego chłopaka, który na forum podlinkował do teledysku
    depeche mode na serwerze wydawcy i ktorego Policja "operacyjnie"
    zmotywowała do tego, że dobrowolnie poddał się za to karze, biegli
    wypisujący bzdury (np o szkodzie na rzecz GNU) etc.

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday