  • 1. Data: 2006-10-18 11:00:44
    Temat: Nielegalna eksmisja - potrzebna pomoc/porada
    Od: TC<r...@w...pl>

    Witam,

    Potrzebna jest porada prawna w takiej sytuacji:

    1. Mieszka sobie gość z żoną 8 lat w jednym domku, domek jest po zmarłej babci
    żony, sprawy spadkowe w toku.
    2. On i żona zameldowani. Ona wyprowadza się rok temu.
    3. On mieszka dalej i czeka na rozwód, sprawa w toku.
    4. On nie chce dobrowolnie zwalniać mieszkania przed rozwodem.
    5. Jego nie ma 2 dni w domu, po przyjeździe ma zmienione zamki i wyrzucone
    rzeczy z domu PRZY POLICJI która tylko poucza, że to jest nielegalne itd. Przy
    Policji jest wypchnięty za drzwi. Policja poucza i nie robi nic.
    6. Gość nocuje u swojej matki, na drugi dzień składa doniesienie na Policji, która
    nie wie pod jaki paragraf to podpiąć(!!!)
    7. Dylemat gościa - czekać na rozwiązanie sprawy sądownie (oj pewnie długo...),
    czy wchodzić z "drzwiami", bo gdzieś mieszkać trzeba.
    8. Wchodząc "z drzwiami" ma obawy co do swojego majątku, zdrowia, a nawet
    życia (wielokrotne groźby teścia, pobicie).

    I co poradzić?

    Pozdrawiam -
    TC

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-10-18 11:31:43
    Temat: Re: Nielegalna eksmisja - potrzebna pomoc/porada
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "TC" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 8. Wchodząc "z drzwiami" ma obawy co do swojego majątku, zdrowia, a nawet
    > życia (wielokrotne groźby teścia, pobicie).

    wezwać policje i przy nich wyważyć drzwi i WEPCHNĄĆ się do siebie. I tak za
    każdym razem do czasu jak znajdą paragraf.

    M.

  • 3. Data: 2006-10-18 11:52:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarlonB" <z...@w...kon> napisał w wiadomości

    > WEPCHNĄĆ się do siebie.

    to raczej kwestia sporna, jak dla mnie to on nie jest u siebie

    nie jest to jego mieszkanie, ani jego zony, jest to mieszknie obcej dla
    niego osoby, w ktorym mieszkal tylko przez tzw grzecznosc, nawet go nie
    wynajmowal, nie ma do niego zadnych praw oprocz faktu ze w nim mieszkal

  • 4. Data: 2006-10-18 11:59:30
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 paź o godzinie 13:52, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > to raczej kwestia sporna, jak dla mnie to on nie jest u siebie

    Czytaj pkt. 2 pierwszego posta.

    > nie jest to jego mieszkanie,

    I co z tego?

    > ani jego zony, jest to mieszknie obcej dla niego osoby,

    Co masz na myśli?
    Przecież *była* właścicielka nie żyje. Za swojego żywota zameldowała tam
    oboje małżonków.

    > nie ma do niego zadnych praw oprocz faktu ze w nim mieszkal

    To ty od teraz spie.......aj z mieszkania które zajmujesz na dworzec - o
    ile Ci PKP pozwoli tam nocować.

    --
    Herbi
    18-10-2006 13:59:27

  • 5. Data: 2006-10-18 12:10:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czytaj pkt. 2 pierwszego posta.

    juz nie mieszka

    > I co z tego?

    jak dla mnie dosc sporo

    > Co masz na myśli?
    > Przecież *była* właścicielka nie żyje. Za swojego żywota zameldowała tam
    > oboje małżonków.

    meldunek to nie akt darowizny, umowa kupna sprzedazy czy chocby umowa
    najmu

    > To ty od teraz spie.......aj z mieszkania które zajmujesz na dworzec - o
    > ile Ci PKP pozwoli tam nocować.

    mam wlasnosciowe i sam jestem jego wlascicielem :)

    i nie od razu, o ile dobrze rozumiem to co sie dzieje naprawde, a co mozna
    miedzy wierszami wyczytac, prosby o wyprowadzke moga byc juz od roku, poza
    tym nie ma slowa o tym czy gosc placi czy nie za to mieszkanie, ale to juz
    jakby inna kwestia

  • 6. Data: 2006-10-18 12:14:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    > nie ma do niego zadnych praw oprocz faktu ze w nim mieszkal

    i to jest wystarczające prawo.

  • 7. Data: 2006-10-18 12:18:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > i to jest wystarczające prawo.

    na nieszczescie w polsce tak

  • 8. Data: 2006-10-18 12:34:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 paź o godzinie 14:18, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > na nieszczescie w polsce tak

    To jaki sens miało Twoje poprzednie stwierdzenie?

    --
    Herbi
    18-10-2006 14:33:58

  • 9. Data: 2006-10-18 12:37:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To jaki sens miało Twoje poprzednie stwierdzenie?

    a widzisz gdzies niescislosc?

    to ze jest durne prawo nie znaczy ze musze sie z nim zgadzac

  • 10. Data: 2006-10-18 12:55:48
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 paź o godzinie 14:37, na pl.soc.prawo, szerszen napisał(a):

    > a widzisz gdzies niescislosc?

    Tak.

    > to ze jest durne prawo nie znaczy ze musze sie z nim zgadzac

    Trzeba było napisać że to TWOIM ZDANIEM nie ma prawa do lokalu, a Ty
    napisałeś to co napisałeś, jednoznacznie.

    --
    Herbi
    18-10-2006 14:55:47