  • 11. Data: 2005-07-08 22:47:04
    Temat: Re: Nie zaistnial skutek w postaci szkody...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dalpqr$as4$1@h1.uw.edu.pl...

    W wypadku art. 297 usiłowanie w zasadzie nie jest możliwe. Bo
    przestępstwo staje się dokonane w chwili przedłożenia. Nie spotkałem się
    z usiłowaniem.

    W wypadku pozostałych przestępstw usiłowanie jest jak możliwe, o ile uda
    się dowieść, ze sprawca zmierzał do osiągnięcia celu opisanego w
    ustawie.

  • 12. Data: 2005-07-09 20:28:25
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > W wypadku pozostałych przestępstw usiłowanie jest jak możliwe, o ile uda
    > się dowieść, ze sprawca zmierzał do osiągnięcia celu opisanego w
    > ustawie.

    Czy w takim przypadku prokuratura powinna wszcząć śledztwo, jeśli
    dowiedzenie zamiaru jest możliwe?

    Fonon

  • 13. Data: 2005-07-09 20:29:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy w takim przypadku prokuratura powinna wszcząć śledztwo, jeśli
    > dowiedzenie zamiaru jest możliwe?

    Dowiedzenie lub nie zamiaru nie jest wyznacznikiem wszczęcia
    postępowania. Musi zachodzić uzasadnione przypuszczenie, że przestępstwo
    usiłowano popełnić.

  • 14. Data: 2005-07-09 21:35:06
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Dowiedzenie lub nie zamiaru nie jest wyznacznikiem wszczęcia
    > postępowania. Musi zachodzić uzasadnione przypuszczenie, że
    > przestępstwo usiłowano popełnić.
    W takim razie - jeśli zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że
    przestępstwo usiłuje się popełnić, czy prokuratura winna wszcząć
    postępowanie, nawet jeśli skutek jeszcze nie zaistniał?
    Fonon

  • 15. Data: 2005-07-09 21:37:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W takim razie - jeśli zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że
    > przestępstwo usiłuje się popełnić, czy prokuratura winna wszcząć
    > postępowanie, nawet jeśli skutek jeszcze nie zaistniał?

    Moim zdaniem na tak ogólnie postawione pytanie odpowiedź jest
    twierdząca.

  • 16. Data: 2005-07-09 22:04:48
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdaniem na tak ogólnie postawione pytanie odpowiedź jest
    > twierdząca.
    Dziękuję za pomoc,
    Fonon