  • 1. Data: 2004-09-23 08:03:40
    Temat: Nie wiedziałem co zamawiam ;-)
    Od: "CLaw" <c...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam nastepujący problem. Otrzymałem parę miesięcy temu ankietę z Francji. Była
    prośba o wypełnienie i odesłanie. Chodziło o informację dla przewodnika po
    firmach europejskich. Oczywiście w swej naiwności wypełniłem, podpisałem i
    odesłałem.

    Rzecz w tym, że nie czytałem małych literek pod spodem. Efekt - zamówiłem
    ogłoszenie w niniejszym przewodniku.

    Po parunastu dniach przyszła fakturka do zapłacenia. W tym samym dniu
    zrezygnowałem z "usługi". Rzecz w tym, że było to już po terminie określonym
    jako okres w którym można zrezygnować.

    Sprawa trafiła teraz do "Legal Departament" (Departanemt Juridique) i każą mi
    płacić.

    Oczywiście nie mam z czego zapłacić.

    To co podpisałem było w języku angielskim, a cała korespondencja, którą od nich
    otrzymuję jest nierejestrowana i rónież w języku angielskim.

    Rozumiem, że nie popisałem się inteligencją wysyłając to bez dokładnego
    czytania. Teraz mam problem i chciałbym się zapytać może ktoś wie jak sobie z
    tym poradzić, czy już mam zbierać kasę, czy może są jakieś możliwości wymigania
    się z tego typu np: brak umowy po polsku czy coś w tym rodzaju.

    Dzięki za wszelką pomoc
    Dan.

  • 2. Data: 2004-09-24 18:28:18
    Temat: Re: Nie wiedziałem co zamawiam ;-)
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "CLaw" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam nastepujący problem. Otrzymałem parę miesięcy temu ankietę z Francji.
    [...]
> [...]

    Teraz mam problem i chciałbym się zapytać może ktoś wie jak sobie z
    > tym poradzić, czy już mam zbierać kasę, czy może są jakieś możliwości

    Jeżeli był to European City Guide (afera znana od kilku lat) - to informacje
    jedynie dla pocieszenia są na stronie:
    http://www.stopecg.org/#ecg
    Przypominam sobie, że kilka lat temu, na polbox była strona po polsku z
    poradami co robić w takim przypadku, ale już nie istnieje.
    http://free.polbox.pl/i/intercab/ (Intercable Verlag AG - informacje o
    nieuczciwej reklamie). Pamietam, że były tam instrukcje jak postąpić.
    Na przestrzeni lat wiele ludzi wpadło w tę pułapkę i mam nadzieję ktoś
    podzieli się swoimi doświadczeniami.
    WSm