  • 31. Data: 2018-07-29 17:27:37
    Temat: Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 16:39:32 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dalej do dupy. Ja u bierzmowania byłem a jestem ateistą.

    Zgodnie ze stanowiskiem Watykanu jesteś chrześcijaninem-odstępcą a nie
    żadnym ateistą :) Akt chrztu nie może być unieważniony żadną ziemską
    władzą ani nawet osobistą decyzją.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2018-07-29 17:35:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jul 2018 10:48:26 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Wierzą?

    Oczywiście, że nie bo nie mają męczenników, ofiar i nikogo krze nie
    zabili w imię wlasnych wierzeń. Akurat te 3 czynniki są świetnym
    probierzem wiary.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-07-29 17:37:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Dalej do dupy. Ja u bierzmowania byłem a jestem ateistą.
    >
    > Shrek

    Ale za konsekwencje chrztu (niemowlakiem) powinno być dorosłego ciebie
    znacznie trudniej ciągać niż za konsekwencje bierzmowania, nieprawdaż? :-)

    IMHO: "Chodzący na mszę" to za mało, ochrzczone _niemowlaki_ to za
    dużo => bierzmowanie jest gdzieś pośrodku.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2018-07-29 17:42:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Jul 2018 19:07:53 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > Niespecjalnie wierzę że to "zwykła" religia. Wierzę że (takie)
    > wpierdalanie się państwa w ocenianie czy dana religia "zasługuje na
    > rejestracje" da więcej złego niż dobrego. Państwo (i NSA) uważa
    > inaczej.
    > Gdzieś (niestety) trzeba wyznaczyć granicę. Niech se państwa
    > utrzymuje
    > tą granicę "przyklepaną przez NSA" bez cienia mojej pomocy i
    > wsparcia.

    Trochę spyłciłeś konkretną sprawę. W tym przypadku były robione
    ekspertyzy biegłych religioznawców czy LKPS jest religią czy nie,
    decyzja NSA nie jest w oparciu o mniemanie sądu a raczej o
    ekspertyzy czy LKPS mieści się w definicji organizacji możliwej do
    rejestracji. Wg tych ekspertyz - nie (tylko tyle i aż tyle).

    --
    Marek

  • 35. Data: 2018-07-29 17:50:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgodnie ze stanowiskiem Watykanu jesteś chrześcijaninem-odstępcą a nie
    > żadnym ateistą :)

    Zdanie Watykanu nie interesuje mnie:P

    > Akt chrztu nie może być unieważniony żadną ziemską
    > władzą ani nawet osobistą decyzją.

    Zależy co rozumiesz przez "unieważnic akt chrztu"m wydarzenia fizucznie
    nie zlikwidujesz. Skutki prawne to już zależy. Na przykład klechy
    twierdzą, że raz ochrzczony - zawsze katolik, gastarbaiterzy za Odrą
    mają inne zdanie i zdaje się ich jest na górze:P

    Shrek

  • 36. Data: 2018-07-29 17:55:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 17:37, A. Filip pisze:

    > Ale za konsekwencje chrztu (niemowlakiem) powinno być dorosłego ciebie

    Wydaje mi się, że było to pod koniec podstawówki, ewentualnie początku
    liceum, więc raczej ciężko mówić o dorosłości.

    > znacznie trudniej ciągać niż za konsekwencje bierzmowania, nieprawdaż? :-)

    A jakie są konsekwencje bierzmowania?

    Shrek

  • 37. Data: 2018-07-29 17:55:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-29 o 10:37, nadir pisze:

    > Nie, ja wierzę że, Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu stanie na
    > wysokości zadania.

    Jak trybunał będzie używał mózgu to się tym wcale nie zajmie.

    Taka ostatnio tendencja że zagraniczne sady ;-) nie chcą się wypowiadać
    konkretnie na ważne tematy.

    A naród czeka i czeka i nie wie jak żyć ;-)

  • 38. Data: 2018-07-29 18:05:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > czy LKPS mieści się w definicji organizacji możliwej do
    > rejestracji. Wg tych ekspertyz - nie (tylko tyle i aż tyle).

    A co mnie obchodzi opinia ekspertów nie-wyznawców? Przykładowo: KRK
    rwie się drzwiami i oknami by ekspertami co do KRK byli nie-wyznawcy
    "jak za komuny"? Ja znam parę religii które dla mnie są śmieszne i
    nie powinny zasługiwać na miano religii. Jako osoba kulturalna się
    nie rwę by to ich wyznawcom publicznie w oczy mówić.
    Ich wiara, ich sprawa dopóki nie zechcą np. składać ofiar z ludzi.

    Czy ekspierdzi napisali wprost że ani jedna osoba nie może potraktować
    KLPS poważnie _jako wyznawca_ ? Wszystko ma swoje konsekwencje.

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2018-07-29 18:16:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Wydaje mi się, że było to pod koniec podstawówki, ewentualnie początku
    > liceum, więc raczej ciężko mówić o dorosłości.

    > A jakie są konsekwencje bierzmowania?
    >
    > Shrek

    IMHO prawo (świeckie) może a nawet _powinno_ czynić rozróżnienie między
    kimś kto został ochrzczony jako niemowlak ale jako dorosły oglądał
    kościoły wyłącznie z zewnątrz a kimś to "potwierdził" wiarę już jako
    osoba dorosła/pełnoletnia. Rozróżniać np. w kontekście przetwarzania
    danych osobowych (wyjątków dla kościołów i związków wyznaniowych).

    --
    A. Filip

  • 40. Data: 2018-07-29 18:25:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kimś kto został ochrzczony jako niemowlak ale jako dorosły oglądał
    > kościoły wyłącznie z zewnątrz a kimś to "potwierdził" wiarę już jako

    Z punktu prawa cywilnego sprawa jest (a w zasadzie powinna być) prosta.
    To czy jesteś wierzący czy nie zależy tylko od twojej deklaracji woli.
    Koniec.

    > Rozróżniać np. w kontekście przetwarzania
    > danych osobowych (wyjątków dla kościołów i związków wyznaniowych).

    Nie powinno być w tym temacie żadnych wyjątków.

    Shrek