  • 1. Data: 2004-12-01 23:00:49
    Temat: Nazwa produktu
    Od: "SAINT" <s...@l...mm.pl>

    Witam

    Mam drobny problem i chcialbym prosic o rade, mianowicie - zalozmy ze
    chcialbym produkowac jakas rzecz i chce tej konkretnej rzeczy nadac nazwe
    ktora jest ogolnie stosowana do nazywania pewnej grupy urzadzen
    elektronicznych. Wiem ze to troche zawile wiec podam przyklad totalnie
    abstrakcyjny- mamy telefony komorkowe na ktore ludzie w rozmowach miedzy
    soba mowia komorka, ta nazwa nie jest przez zadnego z producentow urzywana
    do nazywania modeli swoich aparatow, i teraz ja chcialbym produkowac np
    suszarki do wlosow ktorych model bedzie sie nazywal wlasnie "komorka" - jest
    pozno i prosze wybaczyc porownanie :) I teraz pytanie, konkretnie dwa, czy
    moge zastrzec sobie ta nazwe (np tylko dla suszarek albo sprzetu AGD) ?
    raczej nie ale dla pewnosci pytam, i drugie pytanie, czy jesli inny
    producent suszarek nazwie jakis swoj model "komorka" to czy moge dochodzic
    jakiegos odszkodowania ? Teoretycznie nazwa ta nie jest zastrzezona i kazdy
    ma prawo jej uzywac, wszystko oki jesli ktos nazwie np pralke - "komorka"
    ale co jesli inny producent wlasnie suszarce nada taka sama nazwe ?
    Bede niezmiernie wdzieczny za pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-02 10:55:34
    Temat: Re: Nazwa produktu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    "komorka"
    > ale co jesli inny producent wlasnie suszarce nada taka sama nazwe ?

    posiadasz w domu okna? Jakiego systemu operacyjnego uzywasz? Wysun wnioski
    :-)

    P.