  • 141. Data: 2011-03-29 23:12:48
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-29, Stokrotka <o...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Pliki php mogą więcej i ja nie pozwalam na to więcej.

    I co zrobisz, jak ktoś skonfiguruje serwer tak, że pliki .html są
    i tak przetwarzane przez php? Albo wręcz cały adres jest maskowany? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 142. Data: 2011-03-29 23:13:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wojciech Bancer

    > Może uczyć chociażby wymuszając, czy propagując używanie narzędzi, z
    > których korzysta się najczęściej w biznesie, a nie z narzędzi, które
    > forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.

    Od razu widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz, a swoje opinie
    opierasz zapewne na znajomości kilku firemek albo wręcz bierzesz je z
    sufitu.

    Word nie jest żadnym standardem, a promowanie komercyjnego programu w
    szkole zakrawa na kpinę i rodzi pytania o to, czy jest to efektem
    matołectwa nauczyciela czy tez ktoś mu za to zapłacił.

    > Nauka kosztuje. Takie życie. Jakoś nie widzę tu pytania, czy to legalne
    > że nauczyciel wymaga np. posiadania podręcznika, czy zeszytów. Office
    > dla domu to wydatek rzędu 300-350 zł (koszt raptem 2-3 gier).

    Pomijając poziom absurdu tego porównania, co ma zrobić uczeń, gdy
    dziesięciu innych nauczycieli zażyczy sobie wykonywania prac domowych w
    innych, komercyjnych programach "bo tak"?

  • 143. Data: 2011-03-29 23:37:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

    > A OK. Jeśli dyskutujesz ze swoimi imaginacjami, to sobie dyskutuj.

    Często rozmawiasz sam ze sobą?

    > Mi
    > tam nic do twoich dewiacji.

    ...i używasz wyrazów, których nie rozumiesz?

  • 144. Data: 2011-03-29 23:38:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2011 01:09, to pisze:
    > begin Przemysław Adam Śmiejek
    > Potrzebujesz 1000 programów do napisania tekstu?

    Nie zrozumiałeś.

    > Korzystałeś kiedyś z tej opcji i patrzyłeś jak to potem wygląda w Wordzie?

    Tak. Na tyle, na ile możliwości Writera są wystarczające, na tyle jest w
    porządku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 145. Data: 2011-03-29 23:39:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

    > jeśli są proste, to lepiej zadziała Writer --> DOC. Doc jest dobrze
    > udokumentowany i ma lata tradycji, a jego implementacja we Writerze ma
    > na pewno więcej niż 10 lat, bo 10 lat temu już z tego korzystałem.

    Dłuższy, mało skomplikowany dokument (tekst, zdjęcia, jakieś tabelki,
    proste formatowanie) i tak się rozjeżdża, a w każdym razie rozjeżdżał się
    pół roku temu.

  • 146. Data: 2011-03-29 23:45:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin animka

    > Mój czytnik prawidłowo wyświetla Stokrotki tekst.

    To nie ma nic do rzeczy.

    > Może powinieneś swój
    > czytnik skonfigurować albo zmienić?

    Nie, to Stokrotka ma źle skonfigurowany.

  • 147. Data: 2011-03-29 23:50:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Zaniżać? Właśnie to, co ty proponujesz - czyli uczenie "na małpę" to
    > zaniżanie. Szkoła powinna pozwalać na naukę wykorzystywania każdego
    > narzędzia - a w rezultacie twojego "wysokiego" poziomu luserzy mają
    > problem, jak w nowej wersji ikonka się przesunie w inne miejsce albo w
    > menu pomiędzy starymi dojdzie kolejna, nowa opcja.

    Problem bierze się z matołectwa nauczycieli. Przygłupi nauczyciel wymaga
    wykonania prostego zadania tylko w jednym, konkretnym programie, bo tylko
    ten program zna, a jest na tyle ograniczony, że nie jest w stanie szybko
    zainstalować i poznać kilka innych, podobnych.

  • 148. Data: 2011-03-30 05:41:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bancer napisa?(a):

    > Może uczyć chociażby wymuszając, czy propagując używanie narzędzi,
    > z których korzysta się najczęściej w biznesie, a nie z narzędzi,
    > które forsuje garstka idealistów jako pseudo-alternatywę.

    Tak bylo kiedys. Duzo sie zmienilo. Nie jest trudno trafic na biznesowe
    wdrozenia OO. Znam przynajmniej jeden przyklad takiego wdrozenia, ktore
    zostalo niejako wymuszone przez userow bo nie byli wstanie ogarnac
    wstazki w nowych MSO, wiec w koncu dostali OO. Na OO Writera jedna z pan
    ciagle mowi: "...i ten nowy word..." ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 149. Data: 2011-03-30 05:46:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Dostępna z darmowym Windows? ;->

    Z punktu widzenia nabywcy laptopa - w jego cenie - wiec: tak. Malo tego,
    niektore modele bez systemu moga byc dostepne w wyzszych cenach niz w
    wersji z oem Windows.

    j.

  • 150. Data: 2011-03-30 05:50:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Kubiak napisa?(a):

    > "Kupić nowy laptop".
    > Rewelacyjna porada: kupić nowy komputer, żeby mieć jakiś program.

    Co w tym rewelacyjnego? Tak to dziala od dawna. Chcialem miec
    odcienie szarosci na monitorze to zmienilem Herculesa na CGA, chcialem
    miec wieksza rozdzielczosc to zmienilem na VGA, nie chcialem żonglować
    dyskietkami to kupiłem HDD (10MB MFM, wielkości dwóch cegieł) etc...

    j.