    From: "Krzysztof Kowalczuk" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naruszenie umowy kredytowej?
    Date: Fri, 13 Aug 2004 14:13:08 +0200

    Spłacam kredyt studencki w PKO BP. Bez mojej zgody korespondencja z banku
    (zmiany kwot w planie spłaty wynikające ze zmiany stóp procentowych itd)
    wysyłane są do mojej byłej żony. Najprawdopodobniej była żona wyprosiła taką
    przysługę u jakiejś życzliwej pani z banku. Bank nie ma żadnej mojej
    dyspozycji, żadnego aneksu, który pozwalałby mu wysyłać tam korespondencję
    do mnie.

    W związku z tym, że nie byłem informowany o zmianie planu spłaty wpłacałem
    raty zgodnie z pierwszym i jedynym planem jaki otrzymałem. Gdy zmieniły się
    numery konta musiałem zadzwonić do banku i prosić łaskawą panią żeby mi
    przedyktowała numer nowego konta zgodnego z NBP. Do tej pory nie otrzymałem
    potwierdzenia zmiany numeru konta na piśmie (łaskawa pani mogła się pomylić
    przy dyktowaniu a ewentualne konsekwencje pewnie poniosę ja). Reasumując,
    opisana sytuacja jest mi wybitnie nie na rękę.

    Pewnie przy ostatniej racie PKO BP z radością skasuje mnie za "przeliczenie"
    kredytu, bo moje wpłaty były niezgodne z aktualnymi planami spłaty (były za
    wysokie).

    Co mogę zrobić temu banku?
    Czy można zerwać umowę? spłacić kredyt i zażądać zwrotu wpłaconych rat
    odsetkowych, domagać się odszkodowania za udostępnienie danych dotyczących
    stanu mojego kredytu osobom trzecim?

    P.S. Po ostatnim opier...lu pani po drugiej stronie słuchawki obiecała że
    zmieni adres korespondencji na właściwy, ale dzisiaj dowiedziałem się że do
    byłej żony trafiło jakieś pismo z banku...