  • 111. Data: 2005-08-26 11:55:30
    Temat: Re: Narozrabiałem dość mocno [ot]
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:demu7u$s8o$1@news.onet.pl...

    > czemu Ty ciągle zakładasz, że biegły, którego powoła Policja przeszuka
    > tylko dysk pod windosem na frazę "*.jpg" i juz?

    ktos juz opowiadal na grupie jak biegly do niego dzwonil i sie pytal jakie
    ma haslo na komputer :-)

    P.

  • 112. Data: 2005-08-26 12:07:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndgtrsc.l82.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .

    BestCrypt - też płatny, ale nie wiele -> http://www.jetico.com/

  • 113. Data: 2005-08-26 12:55:55
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > ktos juz opowiadal na grupie jak biegly do niego dzwonil i sie pytal jakie
    > ma haslo na komputer :-)

    to musial byc biegly przebiegly ;) widac sie mitnicka naczytał "łamałem
    ludzi, nie hasła" :D

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 114. Data: 2005-08-26 12:58:10
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > BestCrypt -

    Dziekuje wszyskim :) Przy okazji rozmow o pedofilli zrobilem sobie
    przeglad programow szyfrujacych. :D Niestety (stety) kradzieze nosnikow
    danych sa... coraz powazniejsza zmora uzytkownikow. I to chyba jest
    jedyny sensowny sposob, zeby chronic takie dane. Swoja droga -
    przypominaja mi sie afery z dyskami z danymi - dlaczego takie dane nie
    sa szyfrowane w instytucjach, ktore je gromadza?

  • 115. Data: 2005-08-26 13:11:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje wszyskim :) Przy okazji rozmow o pedofilli zrobilem sobie
    > przeglad programow szyfrujacych. :D Niestety (stety) kradzieze
    nośników
    > danych są... coraz poważniejsza zmora użytkowników. I to chyba jest
    > jedyny sensowny sposób, żeby chronić takie dane. Swoja droga -
    > przypominają mi się afery z dyskami z danymi - dlaczego takie dane
    nie
    > są szyfrowane w instytucjach, które je gromadzą?

    Moja własna lista domniemanych przyczyn mniej więcej w kolejności
    ważności

    Trzeba wiedzieć, że:

    1) w ogóle jest taki problem
    2) jak się dysk przełoży do innego komputera, to też będzie można
    odczytać dane.
    3) algorytmy ZIP, RAR, DOC czy XLS są tak słabe, ze dziecko z
    podstawówki przy użyciu googli w kilka minut je łamie.
    4) są do tego odpowiednie programy;

    A jak już się to wszystko wie, to trzeba taki program kupić, używać i
    nie zapisywać hasła na kartce koło monitora, czy zgoła na tym samym
    dysku, który jest chroniony.

  • 116. Data: 2005-08-26 13:18:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > A jak już się to wszystko wie, to trzeba taki program kupić, używać i
    > nie zapisywać hasła na kartce koło monitora, czy zgoła na tym samym

    Z mojej pewnej praktyki w tej dziedzinie moge z cala pewnoscia
    powiedziec ze uzytkownik nieprofesjonalny - czyli ktos kto nie zdaje
    sobie sprawy i/lub bagatelizuje zagrozenie, nawet przy uzyciu
    najcudowniejszych narzedzi i tak wszystko zepsuje.

    Po pierwsze hasla dziela sie na 2 kategorie - imiona+slowa 4-ro literowe
    (czyli 3 sekundy lamania slownikiem), i pozostale hasla ktore sa
    zapomniane jeszcze w dniu ich ustalenia.

    Jezeli administrator pozwoli na hasla "dupa", "kawa", "1234", "danusia",
    do tego jezeli uzytkownicy korzystaja z roznych komputerow, a nie
    pozwolimy na to, zeby hasla byly identyczne, to te hasla i tak zostana
    przyklejone zolta karteczka do monitora.

    Nakazanie zmian hasel, stosowania hasel zawierajacych cyfry, albo hasel
    niewystepujacych w slowniku owocuje tym, ze administrator wzywany jest
    dzisiatki razy dziennie do "zapomnianych hasel", do tego wszyscy
    zaczynaja narzekac na "komputerzyste" i pod naciskami ze wszystkich
    strone polityke hasel sie rozluznia do poziomu "dupa".

  • 117. Data: 2005-08-26 13:33:55
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    (...)

    Czyl;i o "dupe "rozbic. Niska swiadomosc zagrozen zwiazanych z
    komputerami wsrod instytucji panstwowych... Ech...

  • 118. Data: 2005-08-26 17:54:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 26 Aug 2005 14:07:47 +0200,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:

    > BestCrypt - też płatny, ale nie wiele -> http://www.jetico.com/

    Powyższy (PGPDisk) do którejś wersji jest dostępny za darmo.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 19:54:07 user up 10715 days, 7:49, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Disc space, the final frontier!

  • 119. Data: 2005-08-26 17:56:04
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 26 Aug 2005 15:11:47 +0200,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:
    > 3) algorytmy ZIP, RAR, DOC czy XLS są tak słabe, ze dziecko z
    > podstawówki przy użyciu googli w kilka minut je łamie.

    Nie stawiałbym równości między algorytmem RARa z resztą, jest dużo
    lepszy.

    > A jak już się to wszystko wie, to trzeba taki program kupić, używać i
    > nie zapisywać hasła na kartce koło monitora, czy zgoła na tym samym
    > dysku, który jest chroniony.

    Plus hasło powinno mieć najlepiej 20+ znaków (znaków, nie liter:).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 19:55:02 user up 10715 days, 7:50, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Daddy, what does FORMATTING DRIVE C mean?

  • 120. Data: 2005-08-26 20:38:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Artur M. Piwko" wrote:

    > Plus hasło powinno mieć najlepiej 20+ znaków (znaków, nie liter:).

    To juz detal. gdyby tylko sie udalo dotrzec do poziomu hasel
    20literowych to bylby sukces ponad miare ;)