eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNaprawa sprzętu i rękojmiaNaprawa sprzętu i rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    Date: Mon, 28 Jan 2013 19:40:49 +0100
    From: Mario <m...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130107 Thunderbird/17.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Naprawa sprzętu i rękojmia
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 130128-0, 2013-01-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 39
    Message-ID: <5106c539$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 84-10-216-8.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1359398201 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26685 84.10.216.8:59373
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714368
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.

    Firma X zgłosiła się do Serwisu Y z prośbą o naprawę dwóch urządzeń.
    Sami dostarczyli sprzęty, zlecili naprawę dwóch usterek A i B.

    Okazało się, że naprawa usterki A jest prosta, naprawa usterki B także
    nie jest trudna lecz wiąże się z ryzykiem. Jeśli drugiej usterki nie
    załatwi się kompleksowo może się powtarzać. kompleksowo oznacza, że
    należało także wymienić jeden z dość drogich elementów.

    Firma X nie zdecydowała się na wymianę tego dodatkowego elementu.

    Sprzęt naprawiono. Po jakimś czasie okazuje się, że wspomniany element
    uległ zniszczeniu (mechanicznie). Spowodował awarię całego sprzętu oraz
    zniszczył nowe części użyte do naprawy usterki B.


    Firma X ma pretensje o to, że mechaniczne uszkodzenie "elementu" na
    pewno spowodował serwisant lub warunki w jakich sprzęt był
    przechowywany. Domagają się natychmiastowej naprawy lub zwrotu wszelkich
    poniesionych kosztów. Zdaniem Serwisu Y uszkodzenie "elementu" nie było
    związane z działalnością serwisu, a ponad to było sugerowane aby
    wymienić w/w (może być ciężko z udowodnieniem).



    Pytanie:
    - czy dobrze kojarzę, iż zastosowanie mają tu odpowiednio przepisy
    dotyczące rękojmi (sprzedaż) i traktujemy to jak wykonanie dzieła?

    - jak najlepiej ugryźć temat i na czym się skupić?

    - w geście handlowym Serwis Y proponował bezpłatną usługę wymiany części
    jednak nie widzi podstaw do pokrycia kosztów nowych części, Firma X się
    nie zgadza i chce kierować pozew (prawdopodobnie o zapłatę)



    mario

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1