-
1. Data: 2008-03-01 21:29:40
Temat: Naprawa - serwis gwarancyjny - kilka pytan
Od: "Obserwator" <o...@c...pl>
Witam serdecznie
Chcialem poprosic grupowiczow o porade w sprawie
reklamacji napraw jakie czasami slysze. Chodzi mianowicie
o takie zdarzenia
1) Klient wyslal na serwis notebooka. Notebook zostal naprawiony
i wrocil do klienta ale z porysowana obudowa mimo folii ochronnej.
Czy w takim wypadku ma prawo zadac jakiegos zadoscuczynienia
lub np reklamowac to u kuriera ktory komputer przewozil?
2) Jak dlugo oficjalnie moze trwac naprawa notebooka w serwisie?
3) Czy sprzedawca ma obowiazek na zadanie klienta np. przeprowadzic
poprawna konfiguracje komputera w razie klopotow np. aktualizowac BIOS
lub przeinstalowac system operacyjny?
4) Czy w przypadku gdy notebook wrocil z serwisu zdaniem klienta
nie naprawiony jak trzeba ma prawo zadac jakis roszczen z tym zwiazanych
nawet jesli warunki gwarancji o takim przypadku nie traktuja?
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
-
2. Data: 2008-03-02 06:08:14
Temat: Re: Naprawa - serwis gwarancyjny - kilka pytan
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 01.03.2008 Obserwator <o...@c...pl> napisał/a:
> 1) Klient wyslal na serwis notebooka. Notebook zostal naprawiony
> i wrocil do klienta ale z porysowana obudowa mimo folii ochronnej.
> Czy w takim wypadku ma prawo zadac jakiegos zadoscuczynienia
> lub np reklamowac to u kuriera ktory komputer przewozil?
Istotne jest kto uszkodził lub komu wcześniej klient powierzył tego
notebooka.
> 2) Jak dlugo oficjalnie moze trwac naprawa notebooka w serwisie?
Zależy z jakiego tytułu była reklamacja.
> 3) Czy sprzedawca ma obowiazek na zadanie klienta np. przeprowadzic
> poprawna konfiguracje komputera w razie klopotow np. aktualizowac BIOS
> lub przeinstalowac system operacyjny?
Zależy: może mieć, a może nie mieć.
> 4) Czy w przypadku gdy notebook wrocil z serwisu zdaniem klienta
> nie naprawiony jak trzeba ma prawo zadac jakis roszczen z tym zwiazanych
> nawet jesli warunki gwarancji o takim przypadku nie traktuja?
Ma na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, czyli upraszczając, wtedy,
jeśli poniósł jakąś stratę.
--
Marcin
-
3. Data: 2008-03-02 17:26:30
Temat: Re: Naprawa - serwis gwarancyjny - kilka pytan
Od: "Obserwator" <o...@c...pl>
> Istotne jest kto uszkodził lub komu wcześniej klient powierzył tego
> notebooka.
Ale jak to ustalic w takim wypadku?
> Zależy z jakiego tytułu była reklamacja.
Np. z tytulu wadliwego kompenentu jak na przyklad płyta głowna
> Zależy: może mieć, a może nie mieć.
No np zglasza to dlatego ze uniemozliwia mu to prace na komputerze
a sam nie potrafi tego zrobic bo sie po prostu nie zna?
-
4. Data: 2008-03-03 00:16:47
Temat: Re: Naprawa - serwis gwarancyjny - kilka pytan
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 02.03.2008 Obserwator <o...@c...pl> napisał/a:
>> Istotne jest kto uszkodził lub komu wcześniej klient powierzył tego
>> notebooka.
Zapytać klienta?
> Ale jak to ustalic w takim wypadku?
>> Zależy z jakiego tytułu była reklamacja.
> Np. z tytulu wadliwego kompenentu jak na przyklad płyta głowna
Tytuł: niezgodność z umową, gwarancja, rękojmia.
Tu i dalej: weź google i poszukaj po hasłach "niezgodność z umową"
gwarancja. Google groups też dużo pokaże bo temat wałkowany do znudzenia.
To są podstawy bez znajomości których tematu nie ugryziesz.
--
Marcin