  • 121. Data: 2006-10-04 08:32:12
    Temat: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 04-10-2006 o 02:55:47 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > W przypadku dóbr materialnych (np. pojazdów) rząd wielkości wartości
    > można w przybliżeniu oszacować. Np. pojazdy o określonym stanie,
    > renomie, wieku i typie będą miały cenę zawierającą się w pewnych znanych
    > dla fachowców granicach - nawet jeśli fachowcy nie mają dostępu do cen
    > producentów.

    A co z samochodami sprzedawanymi w Wielkiej Brytanii za funta? Latwo
    okreslic czy byly kradzione? Kiedys uzywalem allegro do pozbywania sie
    rzeczy juz mi inepotrzebnych i uszczesliwiania potrzebujacych ... np.
    sprzedalem kanape za 1zl w opcji 'kup teraz'. Kanapa byla znacznie wiecej
    warta ale trzeba bylo sie jej pozbyc z mieszkania bo nowa zajmowala jej
    miejsce. Teraz mam na to wszystko lepsze miejsce ... sorka za spam:
    www.daryrzeczowe.pl . Jakby ktos chcial sie czegos pozbyc to tam :)

    > Legalne oprogramowanie tej samej klasy może być zarówno sprzedawane za
    > grube tysiące, jak i "w cenie nośnika plus mała marża" (policz sobie,
    > ile będziesz musiał zapłacić za pakiet oprogramowania produkcji M$,
    > odpowiadający zawartości krążka DVD, którą zupełnie legalnie ściągam
    > sobie z novellowskiego serwera).

    Czasem nawet ponizej kosztu dystrybucji. Lacze kosztuje a legalnego
    windowsa sciagam za darmo z uczelni ... podobnie jak mase innego
    microsoftowego softu. Organizacja gdzie pracowalem sprzedawala komputery z
    Windowsem 2000 za 30zl chyba ... az sie prosi zeby sprawdzic co to za
    przekret. A tu znow wszystko legalnie :P Policja by miala niezla robote -
    zabezpieczyc jakies 300 komputerow :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 122. Data: 2006-10-04 10:35:21
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Nie. Bo to będzie policyjna prowokacja.
    >
    > Po za tym o jakim namawianiu tutaj mowimy.Podchodzisz do "dilera" i
    > kupujesz. Ktos cie namawia? Szukasz pliku i sciagasz. Ktos cie namawia?

    "Prowokacja, której istotą jest zastawianie swego rodzaju pułapki na
    osobę podzeganą, nie zasluguje zdaniem ustawodawcy na dobvrodziejstwo
    czynnego zalu, jako dzialanie jaskrawo niemoralne. Bezkarnosc prowokacji
    moglaby rownierz wywrzec niekorzystny wplyw na dzialalnosc organow
    powolanych do scigania przesteptw. dzialanie metoda prowokacji jest dla
    nich zawsze kuszace jako latwiejsza od innych metoda zbierania dowodow
    popelnienia przestepstwa, ale szkodliwosc tej metody polega na sztucznym
    mnozeniu8 przestepstw ktore bez stosowania prowokacji nigdy by nie
    zaistnialy. trzeba jednak przyznac ze przytoczone tu argumenty przeciwko
    legalnosci prowokacji maja mniejsza sile przekonywania w odniesieniu do
    takich sytuacji w ktorych osoba prowokowana zajmuje sie juz pewna
    dziallnoscia przestepcza o duzej szkodliwosci spolecznej. prowokacja ma
    woczas na celu przylapanie jej na fragmencie tej dzialnosci i przerwanie
    jej przez doprowazdenie do skazania sprawcy.
    (...)
    W ustawie z 6.4.1990 o Policji przewiduje sie w art 19a mozliwosc
    stosowania w pewnym zakresie prowokacji w trakcie tzw. czynnosci
    operacyjno-rozpoznawczych. Dotyczy o tylko niektorych, wyliczonych w
    ustawie, przestepstw. Stosowanie prowokacji przewidzianej w tym
    przepisie musi zmierzac do sprawdzenia uzyskanych wczesniej wiarygodnych
    informacji o przestepstwie oraz ustalenia sprawcow i uzyskania dowodow."
    Garodcki

    P.

    ps
    nie chcialabys (albys) zyc w kraju w ktorym dozwolona bylaby prowokacja
    o ktorej piszesz

  • 123. Data: 2006-10-04 10:36:01
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Not o czekam ;)

    jest gdzies tam wyzej

  • 124. Data: 2006-10-04 13:09:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Troll Przemek R." wrote:

    > nie chcialabys (albys) zyc w kraju w ktorym dozwolona bylaby prowokacja
    > o ktorej piszesz

    Jako tworca software - oczywiscie, ze tak. Bo to co powyzej uderza
    jedynie w osoby, ktore sciagaja czyjas prace z P2P. Nie placac. Zauwaz,
    ze nic nikomu nie grozi za sciaganie rzeczy udostepnionych jako
    freeware, shareware, trial, a dotyka jedynie osoby, ktore poszukuja
    "darmowego" lewego softu...

  • 125. Data: 2006-10-04 13:32:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > W którym momencie wiesz, ze kupiony przez ciebie zsamochod jest (lub z
    > bardzo duzym prawdopodobienstwem jest) kradziony?

    Kiedy numery są przebite albo niezgodne z dokumentami.

    > Mozna sie zorientowac, ze dana kopia jest nielegalna po tym chocby, ze
    > trzeba wprowadzic kod, ktory jest w pliku opisanym "cracked bybla bla

    A jak nie trzeba?

    > team..." lub po tym, ze wpole "username" trzeba wpisac "John Doe" lub po
    > tym, ze trzeba zaaplikowac cos, co nazywa sie crackiem. Mozna tez po

    A jak nie trzeba?

    > tym, ze programu nie mozna sciagnac ze strony producenta w formie innej
    > niz trial, a obok wersji pelnej jest cena w USD...

    Czyli jak kupuję towar za cenę inną, niż podana przez producenta, to
    towar jest kradziony?

    [ciach]

    > No tak, załagodziłem sprawę, jest ostrzej:
    > http://www.edat.pl/portal/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=60&Itemid=1

    Może łaskawie sam czytaj teksty, na które się powołujesz?

    > No niestety posiadanie na dysku nielegalnej wersji Adobe Suite jest
    > nielegalne. Bez wzgledu na sposob jej pozyskania...

    Nie - nielegalne jest _uzyskanie_ bez zgody _osoby_uprawnionej_.

    A np. w Chinach każdy jest uprawniony. Tak jak u nas "w minionym
    okresie" każdy był uprawniony do przegrywania programów.

    > Ooo wreszczei pokazales tego Kurskiego co w Tobie siedzi ;)

    Twoja matka ma w sobie coś z Kurskiego.

    > Nie jest. Ale nie mozemy dyskutowac o wszystkim na raz.

    Ja mogę.

  • 126. Data: 2006-10-04 13:43:01
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > ze nic nikomu nie grozi za sciaganie rzeczy udostepnionych jako
    > freeware, shareware, trial, a dotyka jedynie osoby, ktore poszukuja

    ale jezlei ktos szukajac programu nie napotkal by sie n aniego byc moze
    zrezygnowal by z tego, dlatego jest to podzeganiem.
    Wyobraz sobie ze ktos woisuje haslo Corel bo szuka np tutoriala, a tu
    wyskakuje Corel.exe no i paluszki świerzbia ... klinac nie kliknac ....

    P.

  • 127. Data: 2006-10-04 15:01:16
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli jak kupuję towar za cenę inną, niż podana przez producenta, to
    > towar jest kradziony?

    Widzisz - ty chcesz jasna odpowiedz, a ja ci juz kolejnyraz tlumacze, ze
    co innego rower kupionyod kolesia w bramie, a co innego rower kupiony
    (moze i taniej) od sprzedawcyw tesco...

    > Twoja matka ma w sobie coś z Kurskiego.

    Widze, ze argumantacja corraz ostrzejsza ;)

    > Ja mogę.

    Podziwiam ;)

  • 128. Data: 2006-10-04 15:02:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Troll Przemek R." wrote:

    > Wyobraz sobie ze ktos woisuje haslo Corel bo szuka np tutoriala, a tu
    > wyskakuje Corel.exe no i paluszki świerzbia ... klinac nie kliknac ....

    Wyobraz sobie, ze na ladzie lezy zloty zegarek, dzwoni telefon,
    sprzedawca odwraca sie na chwile, nie patrzy... no i paluszki
    swierzbia... zapierdolic, nie zapierdolic...

  • 129. Data: 2006-10-04 15:29:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:nddbv3-g55.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    Nie da się tu ustalić jednoznacznego algorytmu. Gdyby się dało, to osądzały by
    nas komputery.

  • 130. Data: 2006-10-04 16:21:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Widzisz - ty chcesz jasna odpowiedz, a ja ci juz kolejnyraz tlumacze, ze
    > co innego rower kupionyod kolesia w bramie, a co innego rower kupiony
    > (moze i taniej) od sprzedawcyw tesco...

    Ale p2p to nie jest "koleś w bramie"!

    Jest to zupełnie legalny sposób dzielenia się plikami z danymi/mediami!

    A jeśli ktoś umieszcza tam coś nielegalnego... cóż - równie dobrze
    możesz oskarżyć o konszachty z "ciemną bramą" kogoś odbierającego paczki
    na poczcie (powiedzmy: z Allegro) tylko dlatego, że ktoś kiedyś pocztą
    przesłał coś nielegalnego (powiedzmy: ktoś na Allegro sprzedał np.
    kradziony obiektyw).