  • 21. Data: 2012-07-05 17:08:19
    Temat: Re: Naklejki firm ochroniarskich ;)
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-05 09:10, Nixe pisze:
    > Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
    To jak ja sobie nakleję logo "tepsy vel orange" na
    router/skrzynkę/gdzieśtam, a mam netie - to też stwarzam pozory
    korzystania z ich usług?

    Najprościej byłoby akurat chyba spytać tutaj "u źródła" czyli w danej
    firmie ochrony. Bo po pierwsze jest ogromna różnica, czy płacimy za
    usługę chronienia faktycznego, czy za usługę wiszenia naklejki która ma
    odstraszać? Po drugie - jak się dana firma na to zapatruje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 22. Data: 2012-07-05 17:37:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

    > Gdy jako fan firmy solid security wywiesze na dom ich małe logo to nie
    > zrobię z domu podróbki żadnego produktu, ani nie będę prowadził sprzedaży
    > butów adidas na domu z tym logo. Także, jakie prawo łamię?

    Pozwolę sobie na uwagę: odwracasz to co można by nazwać "dozwolonym
    użytkiem znaków towarowych".
    Otóż takiego znaku *możesz* użyć właśnie wtedy, kiedy *sprzedajesz*
    dany wyrób! (oczywiście "oryginalny").
    I wcale nie chodzi o "zgodę producenta", lecz fakt sprzedaży ichniego
    wyrobu.

    Nie wiem skąd koncept że "jak sprzedaję to nie mogę używać" (a w
    domyśle pewnie "potrzebuję wtedy zgody producenta"), bo widzę go
    (na grupach) nie po raz pierwszy.
    Z mocy przepisu jest na odwrót!
    (i jest to logiczne - skoro sprzedaję markowy wyrób, to marka jest
    po to, żebym mógł się pochwalić tą "markowością")

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-07-05 17:41:42
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-05 17:08, BartekK pisze:
> [...]
    > usługę chronienia faktycznego, czy za usługę wiszenia naklejki która ma
    > odstraszać? Po drugie - jak się dana firma na to zapatruje.

    Gówno-tam.
    Należy poszukać orzecznictwa, a mnie się nie chcę.
    Bo jeśli ktoś napisze sobie na płocie "polecam usługi Solid" i zamieści
    ich logo, to nawet może brać za to od nich kasę.
    A jeśli słowa "polecam usługi" później zostaną zamienione na bardzo
    małymi literkami... ?

    ... podobno kiedyś w Trójmieście funkcjonowały naklejki na samochody
    "Rugby Arka Gdynia". Działały. Niech się jakiś miejscowy wypowie.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 24. Data: 2012-07-05 17:43:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2012, BartekK wrote:

    > Inny przykład - niektórzy przyklejają (większe lub mniejsze) logo-napis np
    > Pioneer na tylną szybę w aucie. Mogą?

    Mogą.

    > Czasem takie naklejki dostaje sie razem
    > ze sprzętem grającym "weź naklej se pan"

    Też, i to jest pierwszy "powód do prawa".
    O tym niżej - wyłącz ten przypadek (że producent/posiadacz praw
    do znaku *chce* żeby go publicznie pokazywać).

    Jest jeszcze wersja ustawowa.
    Wystarczy że w razie trzego oświadczą, że tego Pioneera, o widzisz
    pan, tam obok schowka, chcę sprzedać za DOBRĄ CENĘ.
    :)

    > Firma szczęsliwa bo ma darmową reklamę.
    > Czy jeśli jednak w aucie gra Safari 5 a nie Pioneer - to jest podróbka?

    Jeśli naklejka została dostarczona przez producenta "w celu reklamowania",
    jest to po prostu reklama producenta za jego zgodą.

    Trudno żeby sam siebie oskarżył o podżeganie do naruszenia praw :>

    Ale nie było mowy o tym, że pytający dostał naklejkę Solid "w celu
    naklejenia', wot tak sobie.
    A to JEST istotne.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-07-05 17:56:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2012, vitek wrote:

    > przykleił sobie znaczek adidas to jakie prawo bym złamał?
    > Proszę o konkretne paragrafy, bo z ustawy o prawach autorskich
    > i pokrewnych to chyba nic nie podpada.

    Hola, hola!

    Skąd pomysł, że prawa *autorskie* regulują wszelkie prawa
    *intelektualne*?

    Z grubsza biorąc, ochrona praw intelektualnych jest upakowana:
    - prawa autorskie jak zasygnalizowałeś
    - bazy danych w ustawie o ochronie baz danych; zawsze wprawia mnie
    w stan lekkiego osłupienia, jeśli dyskusja nt. np. kopiowania
    map utyka na prawach *autoskich* (co ciekawsze, zdarza się
    to również w artykułach "prawnych" w prasie!) - przecież taka
    mapa, to tylko w małej część "tfurczość" (korekta nie poprawiać)
    polegająca na doborze kolorów i symboli tak, żeby oglądacz się
    pogubił, a przede wszystkim wartością mapy jest zebrana na
    niej *informacja* - baza danych w postaci graficznej!
    - patenty, w prawie własności przemysłowej, z uwagą że są jakieś
    konwencje ratyfikowane i może wyjść jak z PoRD (że niektóre
    "kfiatki" z ustawy są przesadzone przepisem konwencji
    na inną grządkę)
    - znaki towarowe, również w prawie własności przemysłowej,
    choć to istotnie różna (od patentów) kategoria

    Co do "różnych kategorii" to PA też to dotyczy (w ustawie
    są np. przepisy o ochronie wizerunku, nijak mające się do
    autorskości), więc "dwa w jednym" nie jest dziwne.

    Masz do przeczytania to:

    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca
    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-07-05 17:59:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2012, Nixe wrote:

    > Nie wiem pod jakie paragrafy to może podpadać,

    Z prawa własności przemysłowej, link niżej.

    > ale logicznie rzecz biorąc
    > ktoś mógłby się mocno przyczepić.

    Zacząłbym od zaakcentowania przepisu art.120.3.1 tu:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-30-czerwca
    -2000-r-prawo-wlasnosci-przemyslowej/

    ...bo ktoś mógłby myśleć, że "znaki *towarowe*" wymagają fizycznego towaru :D

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-07-05 18:01:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Poczekaj parę dni, to sami ci powieszą.

    Roznoszą ulotki?
    Jeśli tak to pomysł nie byłby zły - przykleić taką w widocznym
    miejscu.
    "Widziałem że leży na ziemi, to myślałem że spadła bo słabo
    przyklejona, więc poprawiłem"
    Rozumiem że przypadkiem musiałaby się odrzeć tak żeby zostało
    samo logo, ale koniecznie z ICH ulotki
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-07-05 18:10:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Roznoszą ulotki?

    Gorzej. Mocują tabliczki "Chronione przez..." (plus telefon kontaktowy
    do handlowca)

    Sąsiad jest już "chroniony" przez Solid i Juventus - nie dał się namówić
    na pozwane ich o bezumowne wykorzystanie płotu jako powierzchni
    reklamowej ;)

  • 29. Data: 2012-07-05 18:12:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.07.2012 09:10, Nixe pisze:

    > Stwarzasz pozory korzystania z ich usług nie płacąc im za to.
    > Stwarzasz pozory ochrony domu posługując się ich logo, ale tak naprawdę
    > robiąc im w ten sposób antyreklamę - jeśli ktoś faktycznie się włamie, a
    > Solid nie zareaguje (no bo niby dlaczego), to będzie to wyglądało tak,
    > jakby odwalali fuszerkę.

    Solid i Juventus (te dwa na pewno) sami z siebie bez pytania wieszają
    ludziom tabliczki, że niby ich chronią (z małą przywieszką z numerem do
    handlowca).

    Więc z czym do wodza? ;->

  • 30. Data: 2012-07-05 18:18:45
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-04 21:20, Andrzej Lawa pisze:

    > Poczekaj parę dni, to sami ci powieszą.

    Przede wszystkim to o który SOLID ci chodzi ponieważ spółek tzw. córek
    Solidu jest około 8 czy jest to Solid Sp. z o.o., Solid Security, Solid
    MCG, czy np. Solid Group zaręczam że niektórzy pracownicy nawet za
    bardzo nie wiedzą w której z tych spółek są zatrudnieni więc bez
    zastrzeżeń możesz sobie powiesić na własnej posesji informację jaka ci
    się podoba i ty nie będziesz się równiez podszywał pod usługę ponieważ
    jej nie wykonujesz a system jest twój i zabezpieczasz sam siebie.

    Z poważaniem Mauser50