  • 1. Data: 2012-07-24 11:41:56
    Temat: Nakaz zapłaty a problem ze ściągalnością
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Mam nakaz zapłaty, ale występuje problem ze ściągalnością długu. Inni
    wierzyciele zdążyli już ustalić, że dłużnik się ukrywa: komornik np.
    twierdzi, że wyjechał za granicę, chociaż jest widywany często w Polsce,
    nadal prowadzi działalność gospodarczą itp.

    Z tego co wiem komornik jest jak dziecko we mgle, które najlepiej
    naprowadzić na jakąś własność dłużnika i jak sobie o nią rozwali łeb, to
    jest szansa, że zabierze. Generalnie to komornik ani niezgłoszonego
    US/ZUS kontka w banku nie przetrzepie, ani majątku za bardzo nie ustali.

    Jakie jeszcze są możliwości ściągnięcia długu, poza wynajęciem grupy
    sympatycznych panów o złotych zębach i śpiewnym akcencie?

    Delikwent figuruje już w BIG'ach i innych takich dojących kasę od
    wierzycieli instytucjach.

    Maciek

  • 2. Data: 2012-07-24 18:39:03
    Temat: Re: Nakaz zapłaty a problem ze ściągalnością
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-24 11:41, Maciek pisze:

    > Jakie jeszcze są możliwości ściągnięcia długu, poza wynajęciem grupy
    > sympatycznych panów o złotych zębach i śpiewnym akcencie?

    Ustalić co dłużnik ma i zlecić komornikowi zajęcie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-07-24 21:41:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-24 18:39, Liwiusz pisze:
    > Ustalić co dłużnik ma i zlecić komornikowi zajęcie.
    Ba! Jak to zrobić, jeśli dłużnik się ukrywa? Nieruchomości ponoć nie ma,
    a trudno ustalić jaki majątek ruchomy do niego należy, gdy nie bardzo
    wiadomo gdzie go szukać. Komornik nasłany przed innych wierzycieli
    ustalił jedynie, że dłużnik wyjechał za granicę i "zaginął", co jest
    jawną nieprawdę, zapewne szerzoną przez rodzinę przebywającą w miejscu
    zarejestrowania jego działalności gospodarczej. Czy można w poszukiwania
    zaangażować np. policję w związku z podejrzeniem utrudniania pracy
    komornika?
    Wynająć Rutkowskiego? Nie wiem, czy dam radę wziąć udział w tych
    wszystkich konferencjach prasowych ;-)

    Maciek