  • 1. Data: 2012-07-23 17:21:07
    Temat: Funkcjonowanie firmy niemieckiej w Polsce
    Od: "pekaes" <p...@a...pq>

    W zasadzie problem sprowadza się do pytania.
    Czy firma usługowa z Niemiec może pozyskiwać klientów w Polsce i wykonywać
    dla nich usługi bez konieczności rejestracji swojej działalnosci w Polsce
    (zakładania oddziału).
    Przykładowo firma działa we Frankfucie nad Odrą specjalizuje się w usługach
    dla ludności np. instalacje i serwis urządzęń grzewczych i chciałaby
    obsługiwać klientów w Słubicach i okolicach.
    Przeczytałem Ustawę o swobodzie działalnosci gospodarczej i jest tam tylko
    mowa o możliwości założenia przez przedsiębiorcę zagranicznego oddziału ale
    nie widzę tu wskazania, ze to jest wymóg.

    Żle czytam? Czy jednak wymogu nie ma?

    pekaes

  • 2. Data: 2012-07-24 16:31:38
    Temat: Re: Funkcjonowanie firmy niemieckiej w Polsce
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 23-07-2012 17:21, pekaes pisze:
> [...]
    > tylko mowa o możliwości założenia przez przedsiębiorcę zagranicznego
    > oddziału ale nie widzę tu wskazania, ze to jest wymóg.

    Od 2004 r. Polska jest członkiem Unii Europejskiej, Niemcy od samego jej
    początku. Jednym z filarów funkcjonowania UE jest swoboda
    przedsiębiorczości czyli rejestrujesz się w jednym państwie, a działasz
    w całej UE. Zatem korzystaj, ciesz się i chwal tych, którzy takie
    udogodnienie wymyślili!

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2012-07-25 11:05:45
    Od: "pekaes" <p...@a...pq>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedsiębiorczości czyli rejestrujesz się w jednym państwie, a działasz w
    > całej UE. Zatem korzystaj, ciesz się i chwal tych, którzy takie

    Istotnie Art 13 pkt 1 Ustawy o swobodzie DG to reguluje.
    Z tym, że ogranicza on taką możliwość wyłącznie dla osób zagranicznych a tą
    nie może być osoba fizyczna posiadajaca między innymi obywatelstwo polskie.
    Czyli właściciel takiej firmy posiadajacy między innymi obywatelstwo polskie
    nie może zgodnie z polską ustawą takie usługi w Polsce świadczyć. Może
    natomiast jak przekształci swoją firmę w osobę prawną, czyli np. spółkę.

    pekaes