    From: Paul Bergsson <P...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NIP firmy z europy zachodniej (z UE)
    Date: Fri, 30 Nov 2007 12:20:10 -0800 (PST)

    Witam,

    Z góry przepraszam jeśli zła grupa.

    Rozpocząłem współpracę z firmą z Europy zachodniej, ale na samym
    początku pojawia się problem. Otóż przy wystawianiu faktury system
    zgłasza błędny NIP. Podobnie zachowują się systemy do sprawdzania
    takich danych dostępne w sieci. Czy te algorytmy sprawdzają istnienie
    NIP
    czy może wg. algorytmu sprawdzają czy taki NIP może istnieć?

    Kontrahent na swojej stronie ma NIP, który mi podał. Wg. jego słów
    także taki NIP ma na różnych fakturach i nigdy nie miał z tym
    problemów.
    Na moją prośbę poprosił o wydanie dokumentu potwierdzającego
    autentyczność jego NIP w urzędzie i ma mi go wysłać w PDF.

    Co o tym sądzicie? Czy możliwe jest, aby w systemach ewidencyjnych
    nie było tej firmy? Czy do takich systemów się zgłasza firmę, czy jest
    ona automatycznie dodawana po rejestracji w urzędzie ?

    Pozdrawiam, P.