  • 11. Data: 2003-01-11 14:04:14
    Temat: Re: NIP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A kto Cię pytał o umowę? Wypełnij NIP-3 i złóż na dzienniku podawczym. Na
    kopii odbierz potwierdzenie w postaci pieczątki i tyle. Po diabła z kimś tam
    w ogóle wdajesz się w dywagacje. Posiadanie numeru NIP to Twój obowiązek,
    ale i prawo. Jak złożysz wniosek, to muszą Ci go nadać. Jak zapytają po co,
    to im powiedz, że chciałeś im życzenia wysłać,a w przepisie pisze, że na
    korespondencji ma być NIP. Głupia odpowiedź, ale jeszcze głupsze pytanie.

  • 12. Data: 2003-01-11 14:41:03
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "moli" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Luser naskrobal(a) w pieknym dniu So 11 sty 2003 01:18:30p w poscie

    > Nie wiem czy cie dobrze zrozumialam - nie masz jeszcze nipu bo nie byles
    > zatrudniony ani zarejestrowany jako bezrobotny? Ja tez bylam w takiej
    > sytuacji. W perspektywie mialam umowe o dzielo ale brakowalo mi nipu.
    > Poszlam do US, wypelnilam druk NIP3, oddalam do okienka "Rejestracja
    > podatnikow" i po 3 tyg. przyslali mi przydzielony numer. Jezeli jestes
    > pelnoletni a nie masz nipu to w kazdej chwili mozesz go uzyskac, ktos cie
    > chyba wprowadzil w blad.

    Wypelnilem NIP3, polecialem do urzedu, a tam powiedzieli, ze musze dolaczyc
    kopie umowy, zeby wiedzieli po co mi nip.

    Luser

  • 13. Data: 2003-01-11 14:43:09
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A kto Cię pytał o umowę? Wypełnij NIP-3 i złóż na dzienniku podawczym. Na
    > kopii odbierz potwierdzenie w postaci piecz?tki i tyle. Po diabła z kim?
    tam
    > w ogóle wdajesz się w dywagacje. Posiadanie numeru NIP to Twój obowi?zek,
    > ale i prawo. Jak złożysz wniosek, to musz? Ci go nadać. Jak zapytaj? po
    co,
    > to im powiedz, że chciałe? im życzenia wysłać,a w przepisie pisze, że na
    > korespondencji ma być NIP. Głupia odpowiedĽ, ale jeszcze głupsze pytanie.

    O umowe pytali w US. Tzn. odeslali mnie z wypelnionym formularzem - bo
    powinna byc kopia umowy.

    Luser

  • 14. Data: 2003-01-11 15:00:23
    Od: moli <m...@p...onet.pl>

    Luser naskrobal(a) w pieknym dniu So 11 sty 2003 03:41:03p w poscie

    > Wypelnilem NIP3, polecialem do urzedu, a tam powiedzieli, ze musze
    > dolaczyc kopie umowy, zeby wiedzieli po co mi nip.
    >
    > Luser

    Podaj co to za urzad, nadaje sie na pl.pregierz

  • 15. Data: 2003-01-11 15:38:28
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    > Podaj co to za urzad, nadaje sie na pl.pregierz

    Heh. Nie bede pietnowal - to wlasciwie ja powinienem sie znac. Pojde do nich
    jak najszybciej z formularzem:)

    Luser

  • 16. Data: 2003-01-11 17:27:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 11 Jan 2003 15:43:09 +0100, "Luser"
    <l...@s...pl> zakodował:

    >O umowe pytali w US. Tzn. odeslali mnie z wypelnionym formularzem - bo
    >powinna byc kopia umowy.

    Wniosek na nadanie NIPu musza przyjąć (jak nie chcą, a nie chceszz
    nimi walczyć to poślij poleconym).
    Jak dostaniesz odmowę na piśmie, to możesz im narobić koło pióra - ale
    nie sądzę, żeby taką gafę potwierdzili na piśmie (często urzędasy jak
    coś mają dać na piśmie, to dopiero zaczynają myśleć i czytać przepisy)
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 17. Data: 2003-01-12 15:13:45
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a l...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wypelnilem NIP3, polecialem do urzedu, a tam powiedzieli, ze musze
    > dolaczyc kopie umowy, zeby wiedzieli po co mi nip.

    W takim razie spytaj na jakiej podstawie!!!
    I jeszcze jedno - podaj co to za urząd - PROSZĘ - osobiście do nich
    zadzwonię w poniedziałek i porozmawiam z kierownikiem!!! Oczywiście czysto
    teoretycznie - w końcu jak nie ONI sami to ktoś inny musi ich dokształcić
    :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 18. Data: 2003-01-12 15:13:48
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Firma wysyla do Twojego Urzedu Skarbowego PIT-8B. Tam inentyfikuja
    > kazdego podatnika na podstawie NIPu. I tu niespodzianka -od razu
    > wychodzi ze nip i jego wlasciciel podany w PIT-8B nie pasuja do
    > siebie. W nalepszym wypadku czeka cie wezwanie do skladania wyjasnien
    > w najgorszym grzywna. Pamietam byl pare lat temu taki przypadek
    > naglosniony wmediach - jakas nauczycielka pomylila sie i w zeznaniu
    > rocznym wpisala zamiast swojego nipu nip szkoly w ktorej pracowala.
    > Potraktowali ja tak jakby co najmniej druga afere FOZZ wykryli.

    W najlepszym przypadku (czytaj 99% z hakiem ktoś wprowadzający PIT zauważy
    pomyłkę i albo znajdzie cię w komputerze w inny sposób, lub jeżeli nie
    jesteś jeszcze zarejestrowany to dostaniesz wezwanie o złożenie NIP-3.
    Nie spotkałem sięjeszcze z karą za pomyłkę w NIP - choć w sumie ty to
    robisz celowo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 19. Data: 2003-01-12 15:13:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze l...@s...pl:

    > 1. Sytuacja teoretyczna, wiec co jesli:
    > a) TAK
    > b) NIE

    a) w takim razie musisz wystapić o swój nip.
    b) w takim razie jużdawno powinieneś mieć swój NIP. Ale domyślam się że to
    szystko już wiesz po przeczytaniu całego wątku :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Henry Louis Mencken