  • 111. Data: 2009-12-18 10:20:27
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:hgfk3t$bd2$1@news.onet.pl...

    > No a Pan Policjant też, jak ma olej w głowie, a ma, bo nie spotkałem
    > takich, którzy by nie mieli, to zarobi kilka razy więcej, niż ten Pan
    > Y-kowski przy tokarce i poza nią :-)

    to niech sie pan y-kowski zamieni z panem policjantem jak mu tak zle na
    tokarce, czy ktos mu broni?

  • 112. Data: 2009-12-18 11:09:11
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > to niech sie pan y-kowski zamieni z panem policjantem jak mu tak zle na
    > tokarce, czy ktos mu broni?

    OK. Szanowny Panie. Trochę się pośmialiśmy, pożartowaliśmy, teraz czas, żeby
    napisać coś konkretnego. Nie jestem ekonomistą, działam w innej branży. Żeby
    mnie Pan dobrze zrozumiał. Ja jestem za przywilejami pewnych grup zawodowych.
    Jestem za przywilejami emerytalnymi wojska i policji, ale zadajmy sobie pytanie:
    Czy w obecnej sytuacji, w sytuacji, gdzie szuka się oszczędności na różnych
    grupach społecznych, gdzie szpitale egzystują z potężnymi długami, gdzie nie ma
    pieniędzy na leczenie, gdzie szwankuje szkolnictwo, gdzie tysiące dzieci wyrusza
    rano do szkół głodne, gdzie zwalnia się steki tysięcy ludzi, bo upadają zakłady,
    przedsiębiorstwa, czy w takich czasach, ciężkich czasach, jest nas stać na to,
    żeby utrzymywać przywileje emerytalne lub inne przywileje pewnych grup
    społecznych? Czy nie powinniśmy dokonać reformy systemu emerytalnego, całego?
    Wszak Konstytucja stanowi, art.32

    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    przez władze publiczne.

    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym

    z jakiejkolwiek przyczyny.

    Proszę mi powiedzieć, czytając powyższy artykuł, czy, według Pana, dając, czy
    zachowując przywileje emerytalne pewnych grup społecznych, działa się zgodnie z
    ustawą zasadniczą?

    Szanowny Panie, jak już wspomniałem, nie jestem przeciwnikiem przywilejów grup
    społecznych, ale ustanówmy te przywileje, jak nie będą kulały nasze finanse. Jak
    już zostanie uszczelniony system finansowy, jak ktoś napisał, będzie nas stać na
    godziwe życie, emeryt, czy rencista nie będzie musiał żebrać na leki, czy chleb,
    policjant będzie zarabiał godziwie, szpitale będą funkcjonowały normalnie bez
    żadnych ograniczeń, wtedy będzie można przywołać przywileje emerytalne i nikt
    nie będzie miał pretensji, że policjant, czy żołnierz, pomimo młodego wieku są
    już na emeryturze.

  • 113. Data: 2009-12-18 11:23:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:54:38 +0100, szerszen napisał(a):

    > no to najpierw zrob te zarobki, a potem odbieraj przywileje, dziwne ze
    > wszyscy co sie tak burza przeciw przywilejom, jakos nie garna sie do tej
    > pracy mimo iz taka "swietna"

    Przestań już szczekać i do budy ;)
    Ty bronisz przywilejów gliniarzy, ktoś inny broni przywilejów rolników,
    jeszcze inny broni przywilejów górników a ktoś tam - przywilejów
    energetyków.
    Suma sumarum - kurwa zamiast REALNYCH zarobków są ciulate gówna i na
    dokładkę przywileje..... Bo żadnych przywilejów nie mają "zwykłe grupy
    zawodowe" które de facto PRACUJĄ na PKB i na to by takie grupy jak policja,
    straż miały "na chlebek".
    Przywilej do pieca i tyle.
    A jak tak pierdolisz o tym że nikt nie będzie pracował w policji... dupcys
    jak mały kaziu po ogromnym piwie :)))
    Po zlikwidowaniu przywilejów branżowych, należałoby urealnić płące - i bez
    obawy - będą chętni.
    Kiedyś pluto na "wojsko", nie było chętnych "na trepa". Powiedz jak to
    wygląda teraz - nadal jest taka tendencja? czy może się zmieniła? :))
    Ludzie się garną "na trepa" :))))
    Po prostu ludzie będą wypełniać deficytowe gałęzie i tyle.
    Tylko że tobie się kurwa urwałyby przywileje i tego się obawiasz.

  • 114. Data: 2009-12-18 12:27:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Szanowny Panie, jak już wspomniałem, nie jestem przeciwnikiem przywilejów
    > grup społecznych, ale ustanówmy te przywileje, jak nie będą kulały nasze
    > finanse.

    zrezygnujmy z tego patetycznego tonu, a bedzie sie nam latwiej dogadac,
    tutaj nie piszemy o roznych grupach spolecznych, tylko o jednej konkretnej

    owszem nie jestem za szczegolnymi przywilejami dla gornikow, rolnikow,
    stoczniowcow, czy innych robotnikow, poza tymi niezbednymi wynikajacymi ze
    szkodliwosci pracy, jednak majac na uwadze zarobki w policji, dosc czeste
    nagonki na nia za rozmaite przekraczenie uprawnien itd, uwazam ze jest to
    ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje, uprzednio nie
    podnoszac zarobkow do takich, aby zachecic ludzi do pracy w niej

    poczytaj co sie dzieje obecnie w meksyku, moze wtedy spojrzysz na ten
    problem inaczej
    bez pana y-kowskiego z jego tokarka damy sobie rade, bez policjanta juz nie

  • 115. Data: 2009-12-18 12:29:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Przestań już szczekać i do budy ;)

    nie bede ci odbieral dachu nad glowa

  • 116. Data: 2009-12-18 12:39:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > zrezygnujmy z tego patetycznego tonu, a bedzie sie nam latwiej dogadac,
    > tutaj nie piszemy o roznych grupach spolecznych, tylko o jednej konkretnej

    Ja wolałbym, aby zlikwidować jednak większość przywilejów.

    > owszem nie jestem za szczegolnymi przywilejami dla gornikow, rolnikow,
    > stoczniowcow, czy innych robotnikow, poza tymi niezbednymi wynikajacymi
    > ze szkodliwosci pracy,

    Od chorób zawodowych jest instytucja renty inwalidzkiej.

> [...]
    > jest to ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje,
    > uprzednio nie podnoszac zarobkow do takich, aby zachecic ludzi do pracy

    Niestety jeśli będzie się wabić przywilejami, dając w zamian nędzne
    zarobki, będzie to samo co w szkole, dobrzy nauczyciele uciekają
    stamtąd. Sam znam kilku takich, wolą iść później na emeryturę, ale
    zarabiać pieniądze lepsze i być nagradzanym za dobrą pracę. Są jeszcze w
    szkołach dobrzy nauczyciele, ale jest ich coraz mniej... Następuje
    negatywna selekcja.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 117. Data: 2009-12-18 12:54:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hgft61$5h0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pieniądze lepsze i być nagradzanym za dobrą pracę. Są jeszcze w szkołach
    > dobrzy nauczyciele, ale jest ich coraz mniej... Następuje negatywna

    ale ja sie z toba zgadzam, tylko chyba nie musze tlumaczyc co sie bedzie
    dzialo, jak zabierzemy przywileje i pozostawimy gowniana place

  • 118. Data: 2009-12-18 13:01:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    szerszen pisze:
    [..]
    > czeste nagonki na nia za rozmaite przekraczenie uprawnien itd, uwazam ze
    > jest to ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje,

    Nie.
    Jest to PIERWSZA grupa, która natychmiast powinna mieć odebrane przywileje.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 119. Data: 2009-12-18 13:14:14
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

> [...]
    > ostatnia grupa zawodowa jakiej nalezy odbierac przywileje, uprzednio nie
    > podnoszac zarobkow do takich, aby zachecic ludzi do pracy w niej

    Proszę Pana, ja też jestem za przywilejami emerytalnymi policji. Zgadzam się w
    kwestii, że policjant powinien godnie zarabiać.Uważam jednak, że jak dojdziemy
    do dobrej kondycji finansowej państwa wtedy należy przywrócić przywileje
    emerytalne dla policji. Jeszcze raz powtarzam, że w obecnej sytuacji finansowej
    nie jest nas stać na jakichkolwiek młodych emerytów, czy w policji, wojsku,
    górnictwie, czy innej grupie społecznej.

    > poczytaj co sie dzieje obecnie w meksyku, moze wtedy spojrzysz na ten problem
    > inaczej
    > bez pana y-kowskiego z jego tokarka damy sobie rade, bez policjanta juz nie

    Oczywiście. Zgadzam się. Jednak zależy, jak spojrzymy na pracę Pana Y-kowskiego.
    Piotr Zawiły

  • 120. Data: 2009-12-18 13:21:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > ale ja sie z toba zgadzam, tylko chyba nie musze tlumaczyc co sie bedzie
    > dzialo, jak zabierzemy przywileje i pozostawimy gowniana place

    Ale ja przecież pisałem, żeby odebrać przywileje w zamian lepiej
    wynagradzając....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl