  • 11. Data: 2010-08-19 05:25:45
    Temat: Re: Mundur a prawo...
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    § 2. 1. Wprowadza się zakaz używania:
    1) munduru wojskowego, o którym mowa w § 1 ust. 1,
    2) części munduru wojskowego, o których mowa w § 1 ust. 2
    - przez osoby nieuprawnione, chociażby przedmioty te zostały pozbawione
    oznak wojskowych.
    2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
    1) mundury galowe generalskie wojsk lądowych oraz wojsk lotniczych wzór 92;
    2) mundur galowy admirała wzór 92;
    3) mundury galowe wojsk lądowych, wojsk lotniczych oraz Marynarki Wojennej
    wzór 92;
    4) mundury wyjściowe i letnie generalskie wojsk lądowych oraz wojsk
    lotniczych wzór 92;
    5) mundur wyjściowy i wyjściowy letni admirała;
    6) mundur wyjściowy marynarski;
    7) mundury wyjściowe i letnie oficerskie wojsk lądowych, wojsk lotniczych
    oraz Marynarki Wojennej wzór 92;
    mundury służbowe generalskie, oficerskie i Kompanii Reprezentacyjnej Wojska
    Polskiego wojsk lądowych, wojsk lotniczych oraz Marynarki Wojennej;
    9) półfrak i spodnie ubiorów wieczorowych wojsk lądowych, wojsk lotniczych
    oraz Marynarki Wojennej;
    10) płaszcze sukienne oficerskie i Kompanii Reprezentacyjnej Wojska
    Polskiego wojsk lądowych, wojsk lotniczych oraz Marynarki Wojennej;
    11) mundur polowy wzór 93 (z nadrukiem pantera);
    12) mundur polowy tropikalny wzór 93 (z nadrukiem pantera);
    13) mundur polowy tropikalny w kamuflażu pustynnym;
    14) ubranie ochronne (z nadrukiem pantera);
    15) kombinezony pilota;
    16) kurtka polowa wzór 93 (z nadrukiem pantera);
    17) koszulo-bluza polowa wzór 93 (z nadrukiem pantera);
    1 berety koloru: czarnego, bordowego, brązowego, niebieskiego, szkarłatnego,
    szarego i zielonego - ze znakiem orła wojskowego;
    19) czapki rogatywki;
    20) czapki garnizonowe Marynarki Wojennej oraz wojsk lotniczych;
    21) furażerki wyjściowe i polowe wojsk lądowych oraz wojsk lotniczych;
    22) sznury galowe;
    23) pas żołnierski;
    24) pas żołnierski z klamrą MW;
    25) oznaki wojskowe.

  • 12. Data: 2010-08-19 06:09:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 22:24:51 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W białej koszuli z kołnierzem i w krawacie też się będziesz bał pokazać?
    > Toż to element munduru policjanta ;->

    Jeżeli będzie w rozporządzeniu które podał Kris to nie (nie pamiętam tylko
    czy dotyczy policji - teraz nie mam czasu szukać)...
    imho głupie rozporządzenie, ale co zrobić jak wojsko ma status specjalny...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2010-08-19 06:18:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:

    > bo to polski mundur i nie mozna go nosic nie bedac zolnierzem poza
    > przypadkami wymienionymi w ustawie czyli:

    1. pisz gramatycznie
    2. koszula pochodziła z Niemiec
    3. doczytaj rozporządzenie - koszuli nie obejmuje, obejmuje
    "jednoznaczne" elementy (oznaki wojskowe) i kompletne zestawy (np.
    spodnie i frak) - generalnie wszystko, co może zostać pomylone z
    kompletnym mundurem

  • 14. Data: 2010-08-19 06:32:48
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 18 Sie, 21:37, "Kris" <n...@w...pl> wrote:
    > Czy mozna w takim umundorowaniu wojskowycm chodzic po
    ulicy?http://allegro.pl/item1182930340_bluza_fleckta
    rn_bw_roz_16_185_195_11...http://allegro.pl/item1187
    015665_bluza_polowa_wz_127a_mon_104_172_now...
    > pomijajm kwestie ze przymyka sie oko podczas róznych insenizacji wojennych
    > i wiele przepisow byc moze dotyczacych ubioru nie jest adekwatnie
    > przestrzeganych
    >
    > wiec czy noszenie podobnych ubiorow, bez dystynkcji jest zgodne z prawem?

    Jakie przepisy zostały złamane?
    Przecież to jest niemiecki mundur a nie polski obecny.

  • 15. Data: 2010-08-19 07:22:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Andrzej Lawa napisał(a) :
> [...]
    > "jednoznaczne" elementy (oznaki wojskowe) i kompletne zestawy (np.
    > spodnie i frak) - generalnie wszystko, co może zostać pomylone z

    Ciekawie może wyglądać sprawa z ubraniem quasiwojskowym w barwach
    munduru WP. Jest kilka firm, które szyją "mundury" w kroju
    amerykańskiej armii, ale z maskowaniem wz.93 z polskiej armii. Są
    bardziej funkcjonalne. Poszczególne elementy ubioru są też takie,
    które nie występują w ogóle w WP. Dla laika jest to mundur WP. Dla
    nieobeznanego Policjanta takoż samo. Co więcej mogą one mieć flagę
    biało-czerwoną na rękawie. Czy jest to mundur nieistniejącej
    organizacji? Może i tak.

    W zasadzie nie słyszałem o przypadkach, żeby cywila ścigano za
    mundur. Ale przepis jest. No chyba, żeby mnie ponad 20 lat temu za
    sam pas strażacki/wojskowy (były identyczne), kupiony zresztą w
    Składnicy Harcerskiej. Musiałem zdjąć i schować. Ale to był wtedy
    nadgorliwy patrol MO.

    Mundur noszony przez cywila może nie podobać się każdemu z
    otoczenia. Szczególnie za granicą. W pociągu na Ukrainie jadący z
    grupą żołnierzy oficer jakoś tak dziwnie wilkiem patrzył na mnie,
    ubranego w polski mundur z flagami na rękawach :-D Oczywiście ichnie
    wojsko, nie nasze.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 16. Data: 2010-08-19 13:20:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W zasadzie nie słyszałem o przypadkach, żeby cywila ścigano za
    > mundur. Ale przepis jest. No chyba, żeby mnie ponad 20 lat temu za
    > sam pas strażacki/wojskowy (były identyczne), kupiony zresztą w

    no jak to. Ostatnio podczas sylwestra. Kolo mial czapke czolgisty i byly
    takie jaja, ze az w TV mowili.

    Icek