  • 11. Data: 2010-06-14 19:04:34
    Temat: Re: Mo?e sprzeda? program czy nie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > No to tylko odrobinę komplikujemy wprowadzając dwie nowe umowy i dwie faktury:
    >
    > a) Pan B sprzedaje kod źródłowy Panu A, który go następnie przetwarza do formy
    binarnej z bibliotekami,

    > b) Pan A odsprzedaje Panu B kod źródłowy wraz z binariami jako kompletny produkt do
    rozpowszechniania
    > bez możliwości modyfikacji; Pan B występuje teraz jako reseller.
    >
    > Teraz OK? ;)

    Pan A musiałby być frajerem pozbywając się kodu źródłowego w ten sposób,
    chyba, że cena jest odpowiednio wysoka, bo gwarancje, że pan B mu to
    odsprzeda nie ma żadnej.
    Pan A musiałby mieć wpisane "reseller" w swojej DG.

    Dodatkowo jeszcze dorzuciłbym haslo firmanctwo.

  • 12. Data: 2010-06-14 19:28:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > Dodatkowo jeszcze dorzuciłbym haslo firmanctwo.

    Dlaczego firmanctwo? Po drodze odbywa się bardzo istotne przetworzenie
    kodu źrółowego do formy binarnej. Jeżeli do fabryki wyślę bele tkaniny,
    a odbiorę gotowe płaszcze to też będzie firmanctwo?

    Mam wrażenie, że za bardzo dałeś się zasugerować tradycyjnej formie
    firmy software'owej, która obsługuje wszystko począwszy od analizy
    projektu do pakowania gotowych retailowych pudełek. Teraz jest większa
    specjalizacja i nic nie stoi na przeszkodzie, aby gotowy kod źródłowy
    oddać do kompilacji, być może połączonej z małym debuggingiem i optymalizacją,
    a potem odebrać gotowe binaria. Ot, pierwszy przykład z brzegu: program
    w Fortranie oddany do kompilacji na CUDA. Mam iForta, nie mam PGI.
    Kod jest formalnie poprawny, ale idzie na CPU, a nie na GPU. Firma
    posiadająca PGI kompiluje mi go do binariów na CUDA. Odbieram, płacę
    i sprzedaję swoim klientom, którzy chcą się akcelerować CUDA.

    Kupuję usługę: wytworzenie kodu binarnego na podstawie kodu źródłowego

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2010-06-15 00:12:18
    Temat: Re: Może sprzedać program czy nie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010, Michu wrote:

    > Wszystko zależy od konstrukcji umowy (licencji) jaka ma pan A z producentem
    > oprogramowania. Mogą tam yć zapisy o zakazie wynajmowania lu użyczania
    > oprogramowania. Jeśli nie ma, to to co nie jest zaronione jest dozwolone,

    IMHO na odwrót.
    Akurat najem i użyczenie są wyraźnie wydzielone jako oddzielne prawa
    majątkowe i rozporządzenie nimi wymaga oddzielnego wymienienia.
    Sprzedać można bezwarunkowo, użyczyć - tylko jeśli licencja pozwala.
    art. 74.4.3 nie jest wymienione jako "nie wymagające zgody uprawnionego"
    :)
    A jako że wykracza poza "korzystanie na własne potrzeby", nie łapie
    się pod licencję.
    Przeciwko tezie o "przetworzeniu do formy binarnej" przez A nic nie
    znajduję, to inna sprawa. Ale A IMO nie ma prawa użyczać ani B korzystać,
    o ile licencja jawnie nie pozwala.

    pzdr, Gotfryd