  • 91. Data: 2010-06-30 20:01:11
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > 20/h na chodniku to kłopot. Ba! 5/h to kłopot wśród pieszych w ruchu
    > miejskim.

    W miejscach, gdzie ruch pieszych na chodniku jest gęsty z reguły i tak
    są takie korki, że rower może być szybszy od samochodu ;)

    Ale np. tam, gdzie obecnie głównie jeżdżę, jeśli jest chodnik to w dni
    powszednie pieszy to na nim zjawisko rzadkie.

    > Ano niestety taki kraj. Ani jednego ani drugiego.

    Są gorsze idiotyzmy: droga bez pobocza, bez chodnika i... z zakazem
    ruchu pieszych.

    Pieszy legalnie do domu nie wróci, jak mu ostatni autobus zwieje ;-/

  • 92. Data: 2010-06-30 20:05:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > 'W porywach 10km/h' to jezdza baby po mleko na wsi.

    Ja akurat zrzędzę właśnie na takich rowerzystów i to właśnie ich
    zesłałbym na chodniki.

  • 93. Data: 2010-06-30 20:07:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 21:57:20 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > O, to jest szansa na zdjęcie pamiątkowe ;-> (o ile radar dość czuły, bo
    > niektóre z małymi motocyklami mają problem)

    Rowerzysty jadącego metr za TIRem raczej nie łapią takie cudeńka :P
    No i radaru tam nie było, poza tym chyba w ogóle teren niezabudowany...
    Lipa, panie.
    Inna sprawa że to prędkość bardzo chwilowa, ja "zamykam" napęd przy 60
    km/h (tzn. jakbym jechał za TIRem który tyle daje to bym jeszcze się
    "wykręcił"). Więcej to już walka a nie jazda.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 94. Data: 2010-06-30 20:18:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MadMan pisze:

    > Rowerzysty jadącego metr za TIRem raczej nie łapią takie cudeńka :P
    > No i radaru tam nie było, poza tym chyba w ogóle teren niezabudowany...
    > Lipa, panie.

    Ano szkoda.

    > Inna sprawa że to prędkość bardzo chwilowa, ja "zamykam" napęd przy 60
    > km/h (tzn. jakbym jechał za TIRem który tyle daje to bym jeszcze się
    > "wykręcił"). Więcej to już walka a nie jazda.

    Ja tam rowerem jeżdżę ściśle rekreacyjnie (czytaj: nieśpiesznie, w
    okolicy 20km/h), więc na rowerze staram się postępować wg. własnych
    życzeń, czyli unikam jezdni i korzystam z chodników - w mojej aktualnej
    okolicy nie utrudnia to życia pieszym. Czasem tylko jest problem, jak
    jakaś menda samochodowa zaparkuje blokując cały chodnik...

  • 95. Data: 2010-06-30 20:33:11
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 22:18:21 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > okolicy nie utrudnia to życia pieszym. Czasem tylko jest problem, jak
    > jakaś menda samochodowa zaparkuje blokując cały chodnik...

    Ja też jeżdżę rekreacyjnie, ostatnio średnia 26 na 175km :)
    Po chodnikach nie jeżdżę. Znanych mi dróg dla rowerów unikam, bo wiem że
    to buble. Utwardzone pobocza chętnie.
    A jeśli ktoś zaparkował na drodze dla rowerów lub chodniku na całą
    szerokość - cykam fotkę i/lub dzwonię po Straż Miejską.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 96. Data: 2010-06-30 20:45:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 21:54:41 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wypowiedź uzasadnij.

    Definicja motoroweru wystarczy - rower ze wspomaganiem elektrycznym to
    nie jest motorower :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 97. Data: 2010-06-30 21:40:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MadMan pisze:

    > Ja też jeżdżę rekreacyjnie, ostatnio średnia 26 na 175km :)

    Umm... Ja miałem na myśli maksymalną, nie średnią ;)

> [...]
    > A jeśli ktoś zaparkował na drodze dla rowerów lub chodniku na całą
    > szerokość - cykam fotkę i/lub dzwonię po Straż Miejską.

    Od półtora roku zakładają i nie mogą założyć...

  • 98. Data: 2010-06-30 21:47:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MadMan pisze:

    > Definicja motoroweru wystarczy - rower ze wspomaganiem elektrycznym to
    > nie jest motorower :)

    Zapoznaj się z przepisami wykonawczymi do ustawy.

    Np. z rozporządzeniem w sprawie homologacji (różnych różności)z 28 lipca
    2005 roku.

    Wspomaganie nie może być mocniejsze niż ćwierć kilowata i musi zanikać
    przy 25km/h - wszystko szybsze/mocniejsze to już motorower.