  • 41. Data: 2006-02-18 14:48:15
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Kierowca, to przewiduje wtargniecie pieszego
    > i nie musi uzywac niesamowitego refleksu.
    >
    > Kazdy inny, to debil.

    Nie znasz sytuacji (miejsce, warunki) a obrazasz czlowieka. Nie jestes dla
    mnie partnerem do dyskusji. PLONK.

    Tiger

  • 42. Data: 2006-02-18 14:50:22
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ich przepuścić. Zgodnie z art. 13.1 PoRD "(...) Pieszy znajdujący się
    > na tym przejściu (dla pieszych - mój przypis) ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem."

    Mnie uczono, ze slowa "na przejsciu" maja chronic pieszych, ktorzy juz na
    przejscie dla pieszych weszli - wtedy nadjezdzajacy z przeciwka kierowcy
    maja obowiazek sie zatrzymac, a na chodniku - przed przejsciem dla
    pieszych - pieszy ma obowiazek czekac i ustepowac pierwszenstwa pojazdom.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 43. Data: 2006-02-18 14:51:22
    Od: bbg <v...@c...com>

    On Sat, 18 Feb 2006 15:48:15 +0100
    "Tiger" <c...@c...pl> wrote:

    > Nie znasz sytuacji (miejsce, warunki)

    Na tym kto trzyma rece na kierownicy spoczywa obowiazek zachowania bezpieczenstwa.
    Od oceny w danej sytuacji co jest bezpieczne jest mozg kierowcy, a nie
    ustawa.

    > a obrazasz czlowieka. Nie jestes dla
    > mnie partnerem do dyskusji. PLONK.

    O Boze! Tylko nie to!
    :-P

  • 44. Data: 2006-02-18 14:52:25
    Od: bbg <v...@c...com>

    On Sat, 18 Feb 2006 15:50:22 +0100
    "Tiger" <c...@c...pl> wrote:

> [...]
    > maja obowiazek sie zatrzymac, a na chodniku - przed przejsciem dla
    > pieszych - pieszy ma obowiazek czekac i ustepowac pierwszenstwa pojazdom.

    I dlaetgo takie glupoty wygadujesz.

  • 45. Data: 2006-02-18 15:02:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > I zarobiłbyś mandat za niezatrzymanie się przed przejściem dla pieszych.

    A podstawę prawną łaskawie podasz?

  • 46. Data: 2006-02-18 15:03:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:
    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Andrzej Lawa* wypowiedziała
    > te słowa:

    > Jak to jest, że czegoś nie widzisz ale i tak wszystko jest dla Ciebie
    > "ewidentne"?

    OK, niech będzie, że "o ile opisujący napisał całą prawdę, samą prawdę i
    tylko prawdę".

    Teraz hepi? ;->

  • 47. Data: 2006-02-18 15:04:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bbg wrote:

    > A czyje rece byly na kierownicy?

    Czyli jeśli ktoś ci przed maskę zrzuci z wiaduktu np. telewizor, to
    odpowiadasz za rozbicie telewizora?

    > Od wypadkow, a nie niedbalstwa.

    ROTFL

  • 48. Data: 2006-02-18 15:05:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Pieszemu nie wolno wejść na pasy przed nadjeżdżający samochód, a

    Owszem.

    > kierowca ma się zatrzymać jeżeli czekają piesi na przejście.

    Taaaaaaaaaaaak?

  • 49. Data: 2006-02-18 15:07:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bbg wrote:

    > Czyli nie tylko ze nie potrafisz przewidziec co moze nastapic z przodu,
    > ale rowniez nie potrafisz przewidziec co moze nastapic z tylu?
    >
    > A o lusterku slyszales?

    Teraz to już brzedzisz totalnie.

    Jak niby lusterkem miałby zadbać o to, żeby "ten z tyłu" jechał na tyle
    daleko, żeby nawet przy wtargnięciu pieszego i awaryjnym hamowaniu
    tamten z tyłu zdążył się zatrzymać?

  • 50. Data: 2006-02-18 15:09:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > ich przepuścić. Zgodnie z art. 13.1 PoRD "(...) Pieszy znajdujący się
    > na tym przejściu (dla pieszych - mój przypis) ma pierwszeństwo przed
    > pojazdem."

    Tak, ale stojący na chodniku nie znajduje się na przejściu.

    A ta sama ustawa zakazuje pieszym wychodzenia bezpośrednio przed pojazd.

    Oczywiście teraz dochodzi wymierzenie prędkości, drogi hamowania, czasu
    reakcji itepe - ale jeśli jest tak, jak opisuje inicjator wątku, to IMHO
    wtargnięcie bezpośrednio przed pojazd było.