  • 11. Data: 2009-04-10 07:06:58
    Temat: Re: Mieszkanie: na co zwracać uwagę przy zakupie/sprzedaży?
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > Czyli muszę znaleźć jakiś bank i założyć konto czekowe na jakiś czas.

    A nie masz normalnego konta w banku na które kupujący może przelać
    pieniądze?

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-04-10 14:31:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 kwiecień 2009 09:06
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <grmr7h$d1p$1@news.onet.pl>):

    > A nie masz normalnego konta w banku na które kupujący może przelać
    > pieniądze?

    Bardziej to ja będę przelewał, ale to detal... Kto pójdzie na zwykły
    przelew... To są kwoty oznaczające moje dwudziestoletnie wynagrodzenie.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2009-04-10 18:27:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 kwiecień 2009 22:54
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <grlo84$l25$1@inews.gazeta.pl>):
    > Czyli muszę znaleźć jakiś bank i założyć konto czekowe na jakiś czas,
    > tak?

    Wydaje mi sie, ze do każdego konta można otrzymać z banku czek. Nie wiem,
    jak jest z bankami działającymi wyłącznie w sieci.

  • 14. Data: 2009-04-14 07:03:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > Bardziej to ja będę przelewał, ale to detal... Kto pójdzie na zwykły
    > przelew... To są kwoty oznaczające moje dwudziestoletnie wynagrodzenie.

    A co to za problem?
    Istnieje instytucja dobrowolnego poddania się egzekucji.
    Z ośmiu transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości trzy miałem gotówkowe,
    jedną czekową, cztery przelewowe.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-04-14 07:05:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 09:03
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs1chl$t1h$1@news.onet.pl>):

    > A co to za problem?

    No w tym, że ja mu przeleję np. 80 tysięcy, a on mi pokaże figę.

    > Istnieje instytucja dobrowolnego poddania się egzekucji.

    No ale pewnie się nie podda dobrowolnie, jeśli będzie chciał oszukać.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-04-14 07:08:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > No w tym, że ja mu przeleję np. 80 tysięcy, a on mi pokaże figę.

    A jak zapłacisz gotówką to figi nie zobaczysz?

    > No ale pewnie się nie podda dobrowolnie, jeśli będzie chciał oszukać.

    Wtedy tym bardziej forma płatności nie ma znaczenia.

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-04-14 12:43:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 09:08
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs1crl$t1h$2@news.onet.pl>):

    > A jak zapłacisz gotówką to figi nie zobaczysz?

    No jak kupowałem obecne mieszkanie, to przekazanie gotówki nastąpiło w
    obecności notariusza. Przekazalim gotówkę i podpisalim akt.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-04-14 12:49:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > No jak kupowałem obecne mieszkanie, to przekazanie gotówki nastąpiło w
    > obecności notariusza. Przekazalim gotówkę i podpisalim akt.

    Wiem. :)
    Ale jaka jest różnica między taką płatnością a płatnością przelewem?
    Jedynie to większe zagrożenie na ulicy że jeden albo drugi w łeb
    dostanie. :(

    Notariusz wcale nie pośredniczy w płaceniu, więcej - g... go to
    obchodzi. On tylko potwierdza, że strony oświadczyły iż zapłata została
    dokonana.

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-04-14 13:21:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 14:49
    (autor spp
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs20qc$7u5$1@news.onet.pl>):

    > Wiem. :)
    > Ale jaka jest różnica między taką płatnością a płatnością przelewem?

    No bo jednocześnie płaciliśmy i dostaliśmy akt. Notariusz robił za bufor
    bezpieczeństwa. A jak przeleję gościowi, a on powie ,,spierdalaj'', to jak
    mu odbiorę? Nie odbiorę. U notariusza musiałby użyć siły i uciekać z
    gotówką, do czego by zapewne można było zawezwać Policję jak do złodzieja.

    > Notariusz wcale nie pośredniczy w płaceniu, więcej - g... go to
    > obchodzi. On tylko potwierdza, że strony oświadczyły iż zapłata została
    > dokonana.

    No ale wymiana następuje: Gotówka za akt.

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2009-04-14 13:22:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:

    > No ale wymiana następuje: Gotówka za akt.

    Tylko wypis. :)

    --
    spp