eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela › Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela
  • Data: 2009-10-05 13:10:05
    Temat: Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Problem chyba prosty - ale nie mogę wygoglować jednoznacznych odpowiedzi.

    Było sobie mieszkanie komunalne, teraz jest wykupione na własność.
    Mieszkanie wykupiła moja mama, ponieważ ona widniała jako główny
    najemca, ja mam tam tylko stały meldunek. Wykup mieszkania i wszystkie
    opłaty z tym związane sfinansowane były przeze mnie.
    Mama jest już wdową, a ja nie mam żadnego rodzeństwa - więc nie ma
    nikogo innego chętnego na to mieszkanie.

    I teraz pytanie:
    Czy po śmierci mamy to mieszkanie "automatycznie" stanie się moje?

    Wiem że najlepiej było by teraz zrobić darowiznę i przepisać mieszkanie
    na mnie. Ale niestety wiąze się to z ponowną wizytą u notariusza na co w
    tej chwili mnie nie stać.

    Czy np. spisanie testamentu u notariusza rozwiąże intrygującą mnie
    sprawę? (spisanie testamentu jest chyba wiele tańsze niż darowizna?)

    Ew. jakie inne czynności można wykonać by to mieszkanie pozostało na
    100% moje po ew. śmierci matki?

    pozdrawiam,
    Glexu