  • 1. Data: 2003-08-30 14:55:19
    Temat: Mieszkanie
    Od: "NetUser" <n...@n...pl>

    Witam

    Mam pytanko w zwiazanej z mieszkaniem. W zwiazku z tym ze jestem zameldowany
    i miezkam w mieszkaniu w ktorym doszlo do sytuacji zwanej "przeludnieniem"
    ponoc moge sie starac w gminie o mieszkanie (chyba kwaterunkowe to sie
    okresla). Czy moge takie mieszkanie po jakims czasie wykupic na wlasnosc?
    Jezeli tak to po jakim i jakie sa przyblizone koszty wykupu takiego
    mieszkania (chodzi mi o prawne regulacje).

    Dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-08-30 22:22:19
    Temat: Re: Mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2003, NetUser wrote:
    [...]
    >+ ponoc moge sie starac w gminie o mieszkanie (chyba kwaterunkowe to sie
    >+ okresla).

    Komunalne. "Kwaterunek" to AFAIR był sposób "przypisania prawa
    do lokalu" - jak się mylę to krzyczeć :), ale było tak że
    urząd wydawał decyzję i już (a nie jakieś tam ;) "umowy
    najmu").

    >+ Czy moge takie mieszkanie po jakims czasie wykupic na wlasnosc?
    >+ Jezeli tak to po jakim i jakie sa przyblizone koszty wykupu takiego
    >+ mieszkania (chodzi mi o prawne regulacje).

    To weź 4 litery, wpraw w ruch i udaj się do twojego urzędu
    miasta/gminy; powinna tam gdzieś przed stosownym wydziałem
    wisieć uchwała rady [m/g] w tej sprawie - jak nie wisi to
    wejdź i zapytaj gdzie możesz ją przeczytać. Masz szanse
    że jest w Internecie ;] !
    Po prostu: to NIE jest narzucone w skali kraju, każda gmina
    w ramach "realizacji" ustala własne warunki.
    Bywa, że warunki te nie są jednakowe na terenie całej
    gminy !! (u mnie - w Zabrzu - część [niewielka] miasta
    była wyłączona z wykupu, ponoć coś zmieniali - ale się
    nie interesowałem ostatnio).

    pozdrowienia, Gotfryd