  • 1. Data: 2008-04-23 19:03:46
    Temat: Mieszkania zakładowe -pseudoprywatyzacja
    Od: "Jarek." <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się ze złodziejskimi praktykami
    przy prywatyzacji budynków mieszkalnych mających w dawnych czasach status
    ZAKŁADOWYCH ?. Problem dotyczy bliskiej mi osoby która mieszka w takim
    budynku . Jej mąż obecnie już emeryt dawniej pracując w Zakładach Huty
    Silesia w Katowicach tak jak i inni pracownicy zainteresowani nowymi
    mieszkaniami oddawał znaczną cześć wypracowanych pieniędzy do swojego
    zakładu . Trwało to przez wiele lat . Między innymi z tych pieniędzy powstał
    nowoczesny jak na owe czasy blok . Ponadto wespół z innymi pracował w soboty
    i niedziele bezpośrednio przy samej budowie .

    Do zarządzania tym nowopowstałym budynkiem wraz z innymi przynależnymi
    Hucie Silesia powołana została spółka będąca własnością tej Huty . Obecnie
    Huta już nie istnieje a Spółka "DOM " bo o niej tu mowa w jakiś "magiczny"
    sposób stała się właścicielem wielu nieruchomości którymi zarządzała w tym
    również i omawianego bloku .W spółce zasiadają oczywiście byli pracownicy
    wyższego szczebla nieistniejącej Huty . Złodziejskie praktyki polegające
    na podwyższaniu kosztów za media typu ogrzewanie , podwyższanie dopłat
    wspólnych typu światło w piwnicy itd. uchodziły jej na sucho pomimo kilku
    protestów mieszkańców . Chęci wykupu tych mieszkań na własność zgłaszane
    przez wielu lokatorów również były zbywane lub odkładane na czas późniejszy
    bez podania konkretnych przyczyn lub bardziej z podaniem zupełnie
    absurdalnych przyczyn . Obecnie blok ten został sprzedany prywatnemu
    inwestorowi wraz bezradnymi lokatorami .Prywatny inwestor podniósł czynsz o
    prawie 100% bo chyba ma już obecnie takie prawo . Złodziejstwo wg. mnie
    zaistniało w momencie "magicznego " przejęcia na własność bloku który był
    budowany w dużej mierze ze środków finansowych ludzi obecnie w nim
    mieszkających . Ludzie ci w ogóle nie dostali szansy pierwokupu mieszkań na
    preferencyjnych warunkach .

    Czy są jakieś luki w naszym prawie prywatyzacyjnym umożliwiające takie
    złodziejskie praktyki ? Jeśli nie ma to do kogo można się zwrócić w tej
    sprawie o pomoc ? A jeśli są takie luki prawne czy jest sens podejmować
    walkę o sprawiedliwość i przeciwdziałanie takim złodziejskim
    przywłaszczeniom nie swojego majątku ?

    Jarek.

  • 2. Data: 2008-04-24 10:34:25
    Temat: Re: Mieszkania zakładowe -pseudoprywatyzacja
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    Użytkownik "Jarek." <s...@p...onet.pl> napisał >
> [...]

    > sprawie o pomoc ? A jeśli są takie luki prawne czy jest sens podejmować
    > walkę o sprawiedliwość i przeciwdziałanie takim złodziejskim

    Sens walki o sprawiedliwość - pytanie, na które nie ma jednoznacznej
    odpowiedzi.
    Na pewno warto podjąć się tego zadania - trzeba jednak dysponować dużym
    zapasem sił i środków.
    Najgorzej jest ze sprawami na pozór oczywistymi - prawo jest tak
    skonstruowane, że coś co zwykłemu człowiekowi wydaje się logiczne i jasne, w
    rzeczywistości wg prawa wygląda często zupełnie inaczej. Temat rzeka-pani
    red. Jaworowicz ma i będzie miała zawsze zapewnioną robotę...
    Inne Uwagi, Interwencje. itp też nie będą narzekac na brak tematów.
    Jurek