  • 21. Data: 2019-11-27 15:08:14
    Temat: Re: Miałem kolędę - udostępnianie plików na Youtube
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    universis <u...@w...pl> wrote:

    > Moja strona jest non profit - a chcę kolegom i ich znajomych i jeszcze
    > dalszej części tego "sznurka" zapoznać z angielskimi Św. Bożegp
    > Narodzenia i dotąd tak było, natomiast ktoś "podprowadził" mi ten
    > właśnie klip i wykupił prawa, robiąc mi jednocześnie szkodę. Płytka jest
    > moja (kupiona, oryginalna)

    1. Zgraj klip z płyty jeszcze raz
    2. Umieść plik bezpośrednio na stronie
    3. Stronę zrób na hasło
    4. Przekazując kolegom adres, przekazuj razem z hasłem

  • 22. Data: 2019-11-27 22:48:53
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 14:08:17 UTC użytkownik Q
    [..]
    > 1. Zgraj klip z płyty jeszcze raz
    > 2. Umieść plik bezpośrednio na stronie
    > 3. Stronę zrób na hasło
    > 4. Przekazując kolegom adres, przekazuj razem z hasłem

    OK. Dotarłem po kilku dniach do domu wreszcie. Może jutro czas mi pozwoli to wyciąć i
    umieścić na www za hasłem, to porównując ten klip z tymi co są na YT przynajmniej
    dowiecie się dlaczego tak "walczę" o umieszczenie tego klipa na www. Hasło dostaną
    tylko Ci z was którzy do tej pory napisali coś do mojego posta, oczywiście hasła i
    adresu strony nie podam publicznie, więc piszcie na priv'a.

  • 23. Data: 2019-11-27 23:28:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.11.2019 o 22:48, universis pisze:
    > oczywiście hasła i adresu strony nie podam publicznie, więc piszcie na priv'a.

    ok

  • 24. Data: 2019-11-28 12:01:04
    Od: universis <u...@w...pl>

    Może jeszcze jedna możliwość udostępnienia tej piosenki/kolędy będącej częścią
    koncertu Cliff'a. Znalazłem stronę (nie YouTube) na której ten koncert można obejrzeć
    w całości i to za free. Chciałbym udostępnić fragment tego koncertu w taki sam sposób
    jak to się robi na YouTube - czyli moja strona będzie czytała określony fragment tej
    odległej strony.
    Na tej odległej stronie jest tylko informacja czyj to koncert, w jakim roku i
    komentarz jednej osoby - nie ma informacji o jakichś zakazach udostępniania etc. Jak
    udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu
    wyglądało by prawnie ?

  • 25. Data: 2019-11-28 12:43:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.11.2019 o 12:01, universis pisze:
    > Jak udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu
    > wyglądało by prawnie ?

    fragment strony możesz podawać, ale fragment koncertu już nie bez zgody
    właścicieli klipu

  • 26. Data: 2019-11-28 13:38:18
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2019 11:43:08 UTC użytkownik u2 napisał:

    > fragment strony możesz podawać, ale fragment koncertu już nie bez zgody
    > właścicieli klipu

    Na stronie jest jak napisałem tylko to video z koncertem i jeden komentarz. Jak mam
    rozróżnić fragment strony od fragmentu klipu ?
    Poza tym jak z tej strony dowiedzieć się kto jest właścicielem klipu
    i tak w ogóle dlaczego na YouTube nie ma takich zależności ?

  • 27. Data: 2019-11-29 00:06:30
    Od: Kviat

> [...]
    koncertu Cliff'a. Znalazłem stronę (nie YouTube) na której ten koncert można obejrzeć

    Nie wiesz czy udostępnia za free legalnie czy nie.

    > Chciałbym udostępnić fragment tego koncertu w taki sam sposób jak to się robi na
    YouTube - czyli moja strona będzie czytała określony fragment tej odległej strony.

    Jeżeli ten ktoś udostępnia/rozpowszechnia legalnie, to jego prawa do
    udostępniania/rozpowszechnia nie przechodzą ma innych.
    Możesz zalinkować do tej strony, ale na pewno nie publikować utworu na
    swojej stronie.

    > Na tej odległej stronie jest tylko informacja czyj to koncert, w jakim roku i
    komentarz jednej osoby - nie ma informacji o jakichś zakazach udostępniania etc.

    Czyli jak na pirackich stronach jakiś koleś udostępnia nielegalnie
    oprogramowanie/utwór i nie napisze, że zakazuje dalszego
    rozpowszechniania, to znaczy, że wolno?

    Również (jak rozumiem) nie ma informacji o pozwoleniach na dalsze
    udostępnianie.
    Jeżeli to strona autora utworu (właściciela praw), to nie musi być
    zakazu udostępniania/rozpowszechniania. Zakaz jest "z definicji". Za to
    pozwolenie musi być wyraźnie oznaczone.
    Autor (czy właściciel praw) może robić ze swoim utworem co chce. Ty nie.
    Może ten ktoś ma pozwolenie na umieszczenie utworu na swojej stronie?
    To, że on ma, nie oznacza, że Ty również je masz.

    > Jak udostępnienie tego interesującego mnie fragmentu
    > wyglądało by prawnie ?

    Jeżeli ktoś udostępnia czyjś utwór nielegalnie, to nie znaczy, że Ty
    możesz sobie wziąć z tego nielegalnego źródła utwór i dalej go
    rozpowszechniać.
    Jeżeli udostępnia legalnie, to nie znaczy, że Ty też możesz.

    Zawsze musisz się zwrócić o zgodę do autora (czy właściciela praw).
    Niezależnie od tego ile osób już takie prawo do rozpowszechniania
    otrzymało i już rozpowszechnia.
    Chyba, że informacja o tym że utwór jest "wolny" i autor (właściciel
    praw) zgadza się na rozpowszechnianie bez żadnych ograniczeń jest
    publicznie dostępna i nie ma żadnych wątpliwości, że ta informacja
    pochodzi od autora (właściciela praw).

    Zrób jak Ci radzą. Strona na hasło i tylko dla znajomych.
    Co może być "śliskie" gdy się okaże, że grono znajomych którzy znają
    hasło to połowa internetu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2019-11-29 00:16:02
    Od: Kviat

    W dniu 28.11.2019 o 13:38, universis pisze:

    > Na stronie jest jak napisałem tylko to video z koncertem i jeden komentarz. Jak mam
    rozróżnić fragment strony od fragmentu klipu ?

    Nie czytaj u2...
    Co ma fragment czyjejś strony do fragmentu czyjegoś (kogoś innego) klipu?
    Co ma piernik do wiatraka? :)

    > Poza tym jak z tej strony dowiedzieć się kto jest właścicielem klipu

    Ręce opadają...

    Zamierzasz udostępnić na swojej stronie jakiś klip. Bladego pojęcia nie
    masz kto jest właścicielem klipu. Załóżmy, że udostępniłeś.
    Jak z Twojej strony dowiedzieć się, kto jest właścicielem klipu, skoro
    Ty jako autor tej strony tego nie wiesz?

    > i tak w ogóle dlaczego na YouTube nie ma takich zależności ?

    Jakich znowu zależności?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2019-11-29 00:35:08
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2019 19:10:33 UTC użytkownik TomN napisał:
> [...]
    [..]

    > Oj dzieciaku, trolujesz...

    No nie wiedziałem że troluję, ale postanowiłem się przyjrzeć twojej odpowiedzi : "1
    180 161 wyświetleńo2 lis 2018"
    Zauważyłem że daty tak jak to twoje "znalezisko" mają tylko filmy z przed kilku dni,
    jak jest więcej to jest podawane np: 1 tydzień temu, 3 tygodnie temu, jeden miesiąc
    temu, 5 miesięcy temu itd. Twoje "znalezisko" ma ponad rok.... i ma konkretną datę,
    ale linku jakoś nie podałeś, ja szukałem tego klipu z taką datą i nie znalazłem, ale
    domyślam się dlaczego - ale w/g ciebie - to ja jestem trolem, a nie ty.... no..no...
    ciekawe...

  • 30. Data: 2019-11-29 07:53:08
    Od: universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2019 23:06:32 UTC użytkownik Kviat napisał:
    [..]
    > Możesz zalinkować do tej strony, ale na pewno nie publikować utworu

    No to jest interesujące dla mnie - ja nie zamierzam ściągać fragmentu z tej strony i
    go umieszczać na swojej - ma być na mojej stronie link do fragmentu na tamtej stronie
    - analogicznie jak to kiedyś zrobiłem z tym utworem na YouTube. Tak będzie OK ?