  • 1. Data: 2005-04-05 17:00:31
    Temat: Meldunkowe (nie do wiary)
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Sytuacja wyglada tak:

    Matka wraz z ojcem za namowa szwagierki wymeldowali dwoch synow i corke z
    posesji, której szwagierka jest wraz z mezem właścicielem. Dzieci
    zamieszkiwaly tam od urodzenia, ich rodzice również sa tam zameldowani,
    ojciec od urodzenia.
    Dzieci nie zostaly nigdzie przemeldowane, czyli sa teraz bezdomne.
    Pomimo, ze corka w chwili wymeldowania była pelnoletnia, niczego nie
    podpisywala a matka twierdzi ze nie podpisywala się ,,za nia", tylko
    wlasnymi personaliami wraz z mezem.
    CZY ZATEM WYMELDOWANIE CORKI BYŁO SKUTECZNE I NA JAKIEJ PODSTAWIE URZAD
    MELDUNKOWY GO DOKONAL?
    Dwaj synowie w chwili wymeldowania byli niepełnoletni (jeden małoletni a
    drugi na krotko przed uzyskaniem pelnoletnosci). Pomimo ze dzieci zostaly
    przez rodzicow wymeldowane, rodzice pozostaja zameldowani na wspomnianej
    posesji.
    CZY WYMELDOWANIE DZIECI BYŁO SKUTECZNE? GDZIE SIĘ ODWOLYWAC? NA CO
    POWOLYWAC? CZY OPISANA SYTUACJA LEZY W GESTJI PROKURATORA?

    Dzieko za pomoc!
    Wiechu

  • 2. Data: 2005-04-05 17:04:52
    Temat: Re: Meldunkowe (nie do wiary)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiesław wrote:
    > Sytuacja wyglada tak:
    >
    > Matka wraz z ojcem za namowa szwagierki wymeldowali dwoch synow i corke z
    > posesji, której szwagierka jest wraz z mezem wůaúcicielem. Dzieci
    > zamieszkiwaly tam od urodzenia, ich rodzice równieý sa tam zameldowani,
    > ojciec od urodzenia.

    Czy zamieszkiwały, to nie ważne. Ważne, czy zamieszkują obecnie.

    PS: ustaw sobie właściwe kodowanie, a nie jakieś ukraińskie...

  • 3. Data: 2005-04-05 17:05:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesław napisał(a):
> [...]
    > posesji, której szwagierka jest wraz z mezem właścicielem. Dzieci
    > zamieszkiwaly tam od urodzenia, ich rodzice również sa tam zameldowani,

    mieszkają?

    > Dzieci nie zostaly nigdzie przemeldowane, czyli sa teraz bezdomne.

    gdzie mieszkają?

> [...]
    > wlasnymi personaliami wraz z mezem.
    > CZY ZATEM WYMELDOWANIE CORKI BYŁO SKUTECZNE I NA JAKIEJ PODSTAWIE URZAD

    decyzji administracyjnej?

> [...]
    > przez rodzicow wymeldowane, rodzice pozostaja zameldowani na wspomnianej

    a kto mieszka?

    KG

  • 4. Data: 2005-04-05 17:14:08
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2005 19:04:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czy zamieszkiwały, to nie ważne. Ważne, czy zamieszkują obecnie.
    Zamieszkuja obecnie.
    > PS: ustaw sobie właściwe kodowanie, a nie jakieś ukraińskie...
    Sorry

  • 5. Data: 2005-04-05 17:21:17
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2005 19:05:48 +0200, kam napisał(a):

    > mieszkają?
    Tak, caly czas.

    > gdzie mieszkają?
    Tam gdzie mieszkaly, czyli na posesji szwagierki, tyle ze bez meldunku.

    > decyzji administracyjnej?
    Trudno sie dokladnie dowiedziec. To rodzina patologiczna.

    > a kto mieszka?
    Wszyscy, zameldowani rodzice, wymeldowane dzieci, brat ojca z zona
    (wlasciciele)

  • 6. Data: 2005-04-05 17:22:25
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Apr 2005 19:00:31 +0200, Wiesław napisał(a):

> [...]
    > CZY WYMELDOWANIE DZIECI BYŁO SKUTECZNE? GDZIE SIĘ ODWOLYWAC? NA CO
    > POWOLYWAC? CZY OPISANA SYTUACJA LEZY W GESTJI PROKURATORA?

    Jeszcze jedno. Rodzice maja ograniczone prawa rodzicielskie.

  • 7. Data: 2005-04-05 17:30:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesław napisał(a):

    > Trudno sie dokladnie dowiedziec. To rodzina patologiczna.

    pełnoletnia córka może przecież dowiedzieć się w urzędzie
    niech zażąda dostępu do akt sprawy, a potem, w zależności od tego, co w
    nich znajdzie, można zastanawiać się co dalej

    a bez względu na wszystko, skoro tam mieszkają, a właściciel ich nie
    melduje, dopuszcza się wykroczenia...

    KG

  • 8. Data: 2005-04-05 18:05:13
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2005 19:30:57 +0200, kam napisał(a):

    > a bez względu na wszystko, skoro tam mieszkają, a właściciel ich nie
    > melduje, dopuszcza się wykroczenia...

    Z jakiej ustawy i mniej wiecej, którego par. ?

    Wie

  • 9. Data: 2005-04-05 18:26:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesław napisał(a):
    > Z jakiej ustawy i mniej wiecej, którego par. ?

    art.147§2 kodeksu wykroczeń i przepisy ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych
    Dokładniej - właściciel ma obowiązek poinformowania o niedopelnieniu
    przez inną osobę obowiązku meldunkowego. Obowiązek meldunkowy ciąży na
    tym kto przebywa w określonym miejscu dłużej niż trzy dni. Przepisy te
    są praktycznie martwe, ale w ewentualnej walce mogą się przydać. Z tym,
    że działają w obie strony, należałoby więc podjąć takie działania,
    które doprowadzą do stwierdzenia, że to właściciel uniemożliwia
    zameldowanie - np wystąpić o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.

    KG

  • 10. Data: 2005-04-05 19:40:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli pełnoletnia córka nie wiedziała o wymeldowaniu, a faktycznie pod
    tym adresem mieszkała, to nie ma silnych i ktoś złożył fałszywe
    oświadczenie w przedmiocie tego, iż tam nie zamieszkuje conajmniej od 6
    miesięcy. To podstawowy warunek wymeldowania z urzędu. Córka powinna iść
    do Urzędu i zapytać, na jakiej podstawie została wymeldowana. po
    stwierdzeniu, ze moje domysły są zasadne w zasadzie nie zostaje jej nic
    innego, jak zawiadomienie do prokuratury, albowiem składanie fałszywych
    oświadczeń w postępowaniu administracyjnym jest przestępstwem.

    Co do procedury uchylenia decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, to
    już bym się zapytał w BEL. W sumie w odniesieniu doi pełnoletniej córki
    nie powiadomiono jej, więc terminy odwołania nie biegną. Chyba, ze ktoś
    ukrył skierowane do niej pismo w tej sprawie. Ale to kolejne
    przestępstwo i podstawa do przywrócenia terminu wniesienia środka
    odwoławczego.

    Trudniej będzie z nieletnimi, za których niby mogą rodzice to załatwić.
    Ale skoro mają niepełne prawa rodzicielskie, to pewnie wyznaczono
    kuratora. Do niego bym się zwrócił, by w imieniu dzieci dokonał tego
    samego, czyli wniósł o uchylenie decyzji administracyjnej o
    wymeldowaniu.