  • 1. Data: 2006-11-16 19:48:26
    Temat: Materiały informacyjne producenta a e-handel
    Od: mstrzelbicki <m...@g...pl>

    Witam,
    zamierzam uruchomić sklep internetowy, postanowiłem najpierw
    skontaktować się z producentami towarów, które znajdą się w sklepie, i
    poprosić o zgodę na wykorzystanie zdjęć rysunków (produktów) w moim sklepie.

    Większość producentów nie robi problemów, jednak kilku owszem,
    spowodowane jest to ich niechęcią do tego rodzaju handlu ze względu na
    jego specyfikę - niskie koszty utrzymania, niska marża, niższa cena niż
    w sklepie (wysoki zarobek to ich karta przetargowa dla tradycyjnych
    dystrybutorów)

    Czy, używając materiałów ze strony producenta, do sprzedaży jego
    produktów, mimo zastrzeżeń na stronie (jakaś formułka o wykorzystywaniu)
    narażam się na konsekwencje prawne? (biorąc pod uwage fakt iz nie
    przynosze firmie strat finansowych - wrecz przeciwnie)

    Z góry dziękuję za pomoc

    Maciek

  • 2. Data: 2006-11-16 20:38:45
    Temat: Re: Materiały informacyjne producenta a e-handel
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "mstrzelbicki" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ejifac$7p3

> [...]
    > narażam się na konsekwencje prawne? (biorąc pod uwage fakt iz nie
    > przynosze firmie strat finansowych - wrecz przeciwnie)

    Czy jezeli ktos zrobi kopie twojego kluczyka wezmie bez twojej wiedzy lub z
    twoim wyraznym sprzeciwem twoj samochod . Przejedzie 30 km zatankuje do
    pelna . To fakt ze nie spowodowal dla ciebie zadnych strat wystarczy ??? Ale
    wrecz przeciwnie zatankowal do pelna ....

    Prawo do grafik , zdjec , tresci nalezy do ich autora . Takie materialy sa
    chronione prawnie .
    Jezeli cos jest twoja wlasnoscia to masz prawo dysponowaniem (oczywiscie to
    uproszczenie) Jezeli zaczynasz dysponowac cudza wlasnoscia bez zgody lub
    przy wyraznym sprzeciwie wlasciciela to pomys bo to wiele nie kosztuje i nie
    trzeba byc prawnikiem.

    Jaca

  • 3. Data: 2006-11-16 23:33:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.11.2006 mstrzelbicki <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > narażam się na konsekwencje prawne? (biorąc pod uwage fakt iz nie
    > przynosze firmie strat finansowych - wrecz przeciwnie)

    Możesz się narazić, więc najprościej sam porób zdjęcia czy nawet te
    rysunki, opisz wszystko na podstawie danych producenta ale własnymi
    słowami i już. Zajmie to pewnie mniej czasu niż uzyskanie zgodny, no
    chyba, że zamawiasz dużo różnych rzeczy od jednego.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-11-17 16:33:08
    Od: mstrzelbicki <m...@g...pl>

> [...]
    > pelna . To fakt ze nie spowodowal dla ciebie zadnych strat wystarczy ??? Ale
    > wrecz przeciwnie zatankowal do pelna ....

    Chyba kolega nie wychwicil sedna tematu
    zdaje sobie sprawe z praw autorskich stad moje pytanie
    a wlasciwie to z tad ze chcialbym aby ludzie mieli szanse kupowac towary
    bez bandyckiej marzy, a taka polityke prowadzi ten producent i szukalem
    jakiegos obejscia.

    Chyba poprosu obrobie fotki szopem w taki sposob zeby wygladaly na
    rysunek, odesle do strony producenta i po temacie

    a moze by ulatwilo sprawe skorzystanie z tego prawa co jest przy cytytach?
    informacja skad pochodza materialy itp?
    to nie sa zadne grafiki ani kreatywne fotki tylko pakszoty
    ktore i ja chce wykorzystac do sprzedazy produktow.
    w moim mniemaniu jest to okolicznosc lagodzaca, i ew moge zaryzykowac
    pytanie ile ryzykuje?

    PS przyklad z samochodem nie jest najlepszy

  • 5. Data: 2006-11-18 00:56:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.11.2006 mstrzelbicki <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > a wlasciwie to z tad ze chcialbym aby ludzie mieli szanse kupowac towary
    > bez bandyckiej marzy, a taka polityke prowadzi ten producent i szukalem

    To dobrze, że kierujesz się dobrem ludzi. Istnieje patologiczna grupa osób
    które zakładają własny biznes w celu jakiegoś-tam zarobku, ale zawsze miło
    znależć kogoś o tak szlachetnej motywacji.

    > Chyba poprosu obrobie fotki szopem w taki sposob zeby wygladaly na
    > rysunek, odesle do strony producenta i po temacie

    Mówisz. Bardzo mi przykro, że niestety nie da się tobie przytaknąć i
    pobłogosławić proponowanych metod. W sumie twoje małpy. Fotoszopa masz jak
    rozumiem legalnego? Tak tylko pytam, bo może to być dla ciebie dodatkowym
    problemem na etapie zabezpieczania dowodów bezprawnej publikacji
    opracowania cudzych utworów.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-11-20 17:19:47
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "mstrzelbicki" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ejko87$2b3

    > Chyba poprosu obrobie fotki szopem w taki sposob zeby wygladaly na
    > rysunek, odesle do strony producenta i po temacie

    Zakladamy ze masz licencje na szopa , twoje podejscie do tego tematu
    sugeruje ze nie masz licencji . Przerobienie ilustracji zamieszczonych na
    jakies stronie jest takze lamaniem praw autorskich . Przy zalozeniu ze
    wlasciciel firmy posiada te zdjecia w tzw negatywach ( zakladamy ze sa to
    czyste jpg lub RAV bez naglowkow sugerujacych ingerencje programem
    graficznym . To lezysz tak samo .

> [...]
    > ktore i ja chce wykorzystac do sprzedazy produktow.
    > w moim mniemaniu jest to okolicznosc lagodzaca, i ew moge zaryzykowac

    Okolicznosc lagodzaca do czego ?? Te materialy sa chronione prawnie , nie
    mozna z nimi robic to co komus sie podoba bo producent/dystrybutor za duzo
    zarabia ....
    To jeszcze raz :
    -ktos ci ukradnie samochod na chwile , a pozniej odda . Tzn ze ktos ci go
    nie ukradl ?? W przykladzie ktory napisalem wczesniej nie zaistniala zadna
    szkoda . Co nie zmienia jednak faktu ze popelniony czyn jest scigany z
    urzedu .

    > PS przyklad z samochodem nie jest najlepszy

    Dlaczego nie ??
    Mam napisac cos o rowerze czy moze telefonie komorkowym ktory ci ktos
    zabierze i w zamian wreczy 1,22 PLN ( bo tyle zaplaciles w promocji i niby
    stratny nie jestes :)))

    Jaca

  • 7. Data: 2006-11-20 23:12:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.11.2006 fotomania <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL> napisał/a:
    > sugeruje ze nie masz licencji . Przerobienie ilustracji zamieszczonych na
    > jakies stronie jest takze lamaniem praw autorskich . Przy zalozeniu ze

    Samo przerobienie nie. Ich dalsze rozpowszechnianie tak.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-11-20 23:40:57
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Samo przerobienie nie. Ich dalsze rozpowszechnianie tak.

    Masz racje Marcin , ale mozna polaczyc zagadnienia prawne z praktyka :))
    Zalozenie postowicza jest jasne .Nie chce tych materialow na tapete swojego
    komputera )))

    Jaca