  • 11. Data: 2005-07-09 20:11:27
    Temat: Re: Mandaty na Słowacji
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Marcin Szawurski wrote:
    >
    > [ciach robaczki odpornego na wiedzę i trudnego do zarąbania]
    >
    > To jest grupa o polskim prawie, a nie o literaturze francuskiej.

    więc żeby być w zgodzie z prawem to utf-8 też jest prtzyjętym
    standardem. Czas to zrozumieć.

  • 12. Data: 2005-07-09 20:43:51
    Temat: Re: Mandaty na SĹ?owacji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42cff216$0$2143$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Obwinionego odstawia się w trybie przyspieszonym do Sadu Grodzkiego,
    który rozpatruje sprawę. W praktyce moze to oznaczać konieczność
    zatrzymania takiej osoby.

  • 13. Data: 2005-07-09 21:50:04
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Obwinionego odstawia się w trybie przyspieszonym do Sadu Grodzkiego,
    > który rozpatruje sprawę. W praktyce moze to oznaczać konieczność

    Sąd zasądza grzywnę, koleś (obcokrajowiec) się odwołuje, sąd odwoławczy
    podtrzymuje, koleś "z miejsca" nie płaci (chce zapłacić jak każdy - w
    ciągu 14 czy ilu tam dni) i co, przez ten cały czas tego obcokrajowca
    się trzyma?

    Chodzi mi o to że ostatecznie i tak może wyjechać nie płacąc i nie ma
    jak mu tego utrudnić?

  • 14. Data: 2005-07-09 22:00:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42d0443f$0$2136$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > podtrzymuje, koleś "z miejsca" nie płaci (chce zapłacić jak każdy - w
    > ciągu 14 czy ilu tam dni) i co, przez ten cały czas tego obcokrajowca

    Nie można obcokrajowcowi wydać mandatu kredytowanego. Tylko gotówkowy.
    co do zatrzymania, to teoretycznei brak stałego miejsca pobytu w Polsce
    jest jedną z przesłanek do tymczasowego aresztowania. W praktyce możn
    nałożyć zakaz opuszczana kraju i gdy bedzie chciał wyjechać, to go Straż
    Graniczna zatrzyma. Na marginesie, to jest jeden ze sposobó legalizacji
    pobytu cudzoziemców, którzy nie chcą z Polski wyjechać.

    > Chodzi mi o to że ostatecznie i tak może wyjechać nie płacąc i nie ma
    > jak mu tego utrudnić?

    Można mu utrudnić, a nawet uniemożliwić. Tylko, że rzadko kto to robi
    dla mandatu.