  • 1. Data: 2005-07-09 15:59:25
    Temat: Mandaty na Słowacji
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Jadę samochodem na Słowację. W zeszłym roku, trochę z zaskoczenia,
    zapłaciłem łapówkę za brak jakiejś durnej lampki (z czym nie czuję się
    zbyt dobrze).

    Więc w tym roku pytam: jakie są zasady, być może ktoś zna takie zasady w
    Polsce i można spodziewać się, że tam jest podobnie. A więc: jeśli w
    Polsce policjant zaproponuje obywatelowi innego kraju UE mandat, a on go
    nie przyjmie, czy postępowanie jest podobne jak w przypadku obywatela
    polskiego (wniosek do sądu etc.) czy też jakieś ostrzejsze zasady? (w
    rodzaju: obowiązek płatności na miejscu czy coś podobnego).

  • 2. Data: 2005-07-09 16:25:40
    Temat: Re: Mandaty na Słowacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Szawurski wrote:

    [ciach robaczki]

    Popraw sobie kodowanie. ISO 8859-2 nadal obowiązuje.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-09 16:32:30
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Marcin Szawurski wrote:
    >
    > [ciach robaczki]
    >
    > Popraw sobie kodowanie. ISO 8859-2 nadal obowiązuje.

    źródło?

  • 4. Data: 2005-07-09 16:46:20
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Marcin Szawurski wrote:
    >
    > [ciach robaczki]
    >
    > Popraw sobie kodowanie. ISO 8859-2 nadal obowiązuje.

    Zwracam uwagę wszystkim fanom iso-8859-2, że używając tego kodowania
    nigdy nie mógłbym w polskim tekście zacytować czegoś np. po francusku
    (brak e z "opadającym akcentem"), czy w jakimkolwiek innym języku niż
    wschodnioeuropejskie używającego ogonków i innych. Jeśli ktoś ma czytnik
    uniemożliwiający czytanie UTFa, polecam rozważenie jego zmiany.

  • 5. Data: 2005-07-09 16:55:57
    Od: perma <a...@s...edu.pl>

    Marcin Szawurski wrote:

> [...]
    > wschodnioeuropejskie używającego ogonków i innych. Jeśli ktoś ma czytnik
    > uniemożliwiający czytanie UTFa, polecam rozważenie jego zmiany.

    u mnie dziala. Mozna wklejac bez problemu.

    déj? vu
    Société François
    espa?ol

  • 6. Data: 2005-07-09 17:07:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Szawurski wrote:

    [ciach robaczki odpornego na wiedzę i trudnego do zarąbania]

    To jest grupa o polskim prawie, a nie o literaturze francuskiej.

  • 7. Data: 2005-07-09 17:12:45
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    > u mnie dziala. Mozna wklejac bez problemu.

    ech. Dzięki za mimowolne potwierdzanie mojej teorii.

  • 8. Data: 2005-07-09 17:14:42
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Marcin Szawurski wrote:
    >
    > [ciach robaczki odpornego na wiedzę i trudnego do zarąbania]
    >
    > To jest grupa o polskim prawie, a nie o literaturze francuskiej.

    Ale łatwo sobie wyobrazić, że aby podeprzeć jakąś tezę ktoś będzie
    chciał zacytować przepis albo kawałek jakiegoś tekstu po francusku.

    Fakt, że coś jest standardem (podpowiadam argument przeciwnikom: PN) nie
    oznacza, że jest najlepsze.

  • 9. Data: 2005-07-09 17:19:01
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Marcin Szawurski wrote:
    >
    > [ciach robaczki odpornego na wiedzę i trudnego do zarąbania]
    >
    > To jest grupa o polskim prawie, a nie o literaturze francuskiej.

    Mijasz się z prawdą poza tym:

    "1.2. Tematyka grupy pl.soc.prawo

    Na grupie tej prowadzona jest dyskusja na tematy związane z prawem."

    A więc "związane z prawem", bez kwantyfikatorów :-)

  • 10. Data: 2005-07-09 17:33:57
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Może ja coś na temat napiszę:
    podobno w Czechach, Austrii i na Słowacji trzeba mieć w aucie na wyposażeniu
    kamizelkę odblaskową. Za brak można dostać "pokutę". Kamizelka tego rodzaju,
    jak u pracowników drogowych.
    JAck