  • Data: 2007-05-16 08:55:23
    Temat: Macierzynski , przerwa i ponowny powrot - c.d.
    Od: "elle" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie,

    Mam pytanie dotyczace urlopu macierzynskiego i odbioru w miedzyczasie
    nadgodzin.

    A wiec sytuacja wyglada tak :
    Mam na swoim koncie okolo 350 nadgodzin , ktore maja "date waznosci' do
    konca roku 2007 r. - powstały w ostatnich 3 latach pracy , ale nie bylo
    kiedy ich odebrac... I tak spora czesc zostala zaplacona, a teraz jestem na
    zwolnieniu lekarskim w ciazy i raczej juz nie ma szans na ich odbior czy
    zaplate. Szukam jakiejs furtki , bo jednak co by nie mowic sa to jakies
    pieniadze , ktore przydadza mi sie tym bardziej , ze planuje byc z
    dzieckiem co najmniej przez 12-18 miesiecy , wiec jakies 6-12 miesiecy
    bedziemy mieli tylko pensje meza . Mam o co walczyc.

    W zwiazku z tym mam pytanie ( bo nie mam pewnosci czy mozna to zaproponowac
    szefowi ) :
    - czy moge po wykorzystaniu obowiazkowej czesci urlopu macierzynskiego -
    czyli po odebraniu 14 tygodni urlopu macierzynskiego przerwac go i
    teoretycznie wrocic do pracy na 2 miesiace ( czyli przez 2 miesiace
    odbierac swoje zalegle nadgodziny - bo pozniej czyli po odbiorze calosci
    macierzynskiego i wypoczynkowego one po prostu przepadna ) a nastepnie -
    bedzie to gdzies polowa moze koniec grudnia - odebrac pozostale 6 tygodni
    urlopu macierzynskiego + zalegly wypoczynkowy - 7 tygodni ?

    Czy jest to zgodne z prawem i jesli tak to co mam zrobic w tej sytuacji ,
    zeby pracodawca zaakceptowal to - zakladajac , ze jest to zgodne z litera
    prawa i nie jest tylko jego dobra wola . Musze miec pewnosc , ze jest to
    dopuszczalne w mysl obowiazujacych przepisow.

    pozdrawaim wszystkich , ktorzy moga mi pomoc w tej nietypowej sytuacji.

    E.