    Date: Wed, 21 Jun 2006 13:43:00 +0200
    From: Slawek <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Lojalka"

    Witam

    Jakis czas temu moja firma przeprowadzila mi szkolenie z programu
    ktorego znajomosc jest mi niezbedna do pracy w tej firmie. Zmuszono mnie
    jednak do podpisania tzw lojalki.
    Mam zamiar zmienic prace, okres umowy lojalnosciowej jeszce nie minal, a
    obliguje mnie ona do pokrycia kosztow szkolenia w przypadku rozwiazania
    umowy o prace do dnia jakiegostam.
    Slyszalem jednak ze w przypadku takim jak moj ( szkolenie ktore bylo
    niezbedne do wykonywania mojej pracy) pracodawca nie ma prawa zadac
    podpisania takiej umowy? Czy to prawda?
    Czy zmienia cos fakt ze nie podpisalem załącznika na ktorym umieszczono
    kwote jaka mam pokryc w przypadku zmiany firmy?

    Pozdrawiam
    Slawek