  • 11. Data: 2008-01-04 22:10:40
    Temat: Re: Licencja a odpowiedzialność karna
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    tg pisze:

    > Troche uczciwy to jak troche w ciazy ;)

    No... nie do końca się zgadzam :)

    > Jak ci juz napisali, lamiesz umowe licencyjna wiec jestes narazony na
    > sprawe cywilna.

    no tak, ale czy mogę kupić te oprogramowanie przez brata i czy będzie
    wtedy zupełnie legalne, że ja, zdala od brata, będę je używał?

  • 12. Data: 2008-01-05 13:56:49
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    > no tak, ale czy mogę kupić te oprogramowanie przez brata i czy będzie
    > wtedy zupełnie legalne, że ja, zdala od brata, będę je używał?
    =====
    to chyba zalezy od licencji. Jak nie zabrania użycznia programu to możesz.

    --
    lux

  • 13. Data: 2008-01-05 14:53:08
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 5, 2:56 pm, "lux" <b...@b...servera> wrote:

    > =====
    > to chyba zalezy od licencji. Jak nie zabrania użycznia programu to możesz.
    >
    > --
    > lux

    Tylko ze licencja zabrania. Nie tyle uzyczania co jesli kupil student
    Jan Kowalski to Jerzy Kowalski niestudent uzywac nie moze. Co to za
    studia ze badac po nich magistrem nie uwazasz ze warto kupic narzedzie
    do pracy za 2700? Chyba ze robisz w nizm wizytowki za 50 zlotych i
    zakup nigdy ci sie nie zwroci.

  • 14. Data: 2008-01-05 14:54:57
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    lux wrote:
    > =====
    > to chyba zalezy od licencji. Jak nie zabrania użycznia programu to możesz.

    Trochę inaczej: *jeśli zezwala*.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 15. Data: 2008-01-05 19:59:57
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-01-04 16:25 użytkownik PlaMa napisał :
> [...]
    > ostatecznie pożegnałem się ze studiami i wstawiłem sobie literki przed
    > nazwisko. Czy jeżeli mój brat weźmie na siebie taki pakiet. Będzie na
    > fakturach czy co oni tam dadzą i na jego legitymacje to będzie. Czy ja
    > mam prawo używać ten program? W sensie daje bratu pieniądze, on to
    > kupuje i przekazuje program mnie wraz ze wszystkimi papierami i
    > fakturami. Chwilowo mieszkamy razem ale już niedługo. Jak to "prawnie"
    > wygląda.
    >
    > Chcąc uprzedzić marudzenie wiecznie moralnych chciałbym zaznaczyć, że
    > nie stać mnie na wydanie 8kzł na te programy

    Znaczy nie potrzebujesz ich.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 16. Data: 2008-01-05 21:41:28
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Mikołaj Menke pisze:

    > Znaczy nie potrzebujesz ich.

    Znaczy się jak mam się dorobić kasy na ich kupienie? Ma GIMPie?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 17. Data: 2008-01-05 22:11:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> writes:

    [ciap]

    > Znaczy nie potrzebujesz ich.

    To są jakieś bzdury, istnieje przecież oprogramowanie wolnodostępne,
    darmowe, nie trzeba od razu kupować drogiego, komercyjnego. A całkiem
    niezły sprzęt komputerowy można kupić za marne grosze.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 18. Data: 2008-01-06 20:25:33
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-01-05 22:41 użytkownik PlaMa napisał :

    > Znaczy się jak mam się dorobić kasy na ich kupienie? Ma GIMPie?

    Wybacz, ale ten program to nie jest zabawka. Może pracować jak
    wspomniałeś na GIMPie i też da radę. A jeśli naprawdę musi mieć ten
    program, to pieniądze znajdzie, bo i tak się przecież zwrócą.

  • 19. Data: 2008-01-24 19:21:32
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Wybacz, ale ten program to nie jest zabawka. Może pracować jak
    > wspomniałeś na GIMPie i też da radę. A jeśli naprawdę musi mieć ten
    > program, to pieniądze znajdzie, bo i tak się przecież zwrócą.

    To na tej samej zasadzie nie ma powodu obniżania cen dla studentów. Jeżeli
    muszą mieć ten program to niech znajdą pieniądze, wszak im sie to kiedyś
    zwróci.

    Pozdro Przemek

  • 20. Data: 2008-01-24 20:47:12
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> napisal:
    > To na tej samej zasadzie nie ma powodu obniżania cen dla studentów. Jeżeli
    > muszą mieć ten program to niech znajdą pieniądze, wszak im sie to kiedyś
    > zwróci.

    Powod obnizania cen dla studentow to otwarcie kanalu reklamowego.

    Tanszy program -> student -> darmowo przeszkolony pracownik -> pracodawca -> zakup
    programu

    I to jest *jedyna* przyczyna istnienia wersji studenckich.
    Z altruizmem nie ma to nic wspolnego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek