  • 61. Data: 2009-11-17 17:34:46
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > No to kupuje BOX-a. :)

    Tylko, że przypomina to sytuację z biletem komunikacji miejskiej na
    dojazdy jedną linią do pracy: chciałbym kupić w okienku bilet imienny na
    1 linię (bo jeżdżę ja sam i tylko tą linią) ale przewoźnik mi mówi, że
    muszę mieć bilet doręczony przez kuriera. No i muszę kupić bilet na
    okaziciela i na wszystkie linie, bo tylko takie bilety dostarcza kurier.

    Po co mi płacić tysiaka za BOX, którego wolno instalować na wielu
    komputerach po kolei (usuwając z poprzedniego, rzecz jasna) skoro mam
    zamiar używać systemu na 1 kompie do jego naturalnej śmierci.

  • 62. Data: 2009-11-17 20:49:30
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 17:45:27 +0100, januszek napisał(a):

    > To chyba zależy z jakiej półki bo jak zamawiasz np na stronie Dell-a to
    > możesz sobie samemu wybrać konfigurację. Jak kupujesz z półki w markecie
    > specjalistycznym to masz wybór ograniczony wyłącznie do tego co na półce
    > jest.

    To od niedawna.
    3 lata temu szukałem laptoka, Dell w zasadzie w ogóle był niedostępny,
    zaś takie rzeczy, że bez Windowsa komputer -- trudny do kupienia (np.
    NX7400, na którego w końcu postawiłem, był tylko z Win XP Prof).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 63. Data: 2009-11-17 20:54:13
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:23:59 +0100, spp napisał(a):

    > No to kupuje BOX-a. :)

    Albo kupuje oema i nie przejmuje sie klazulami niedozwolonymi:)
    pole eksploatacji tez sie chyba zgadza.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 64. Data: 2009-11-17 21:18:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Albo kupuje oema i nie przejmuje sie klazulami niedozwolonymi:)
    > pole eksploatacji tez sie chyba zgadza.

    Ale masz jakieś _poważne_ wsparcie na temat tych klauzul niedozwolonych?

    --
    spp

  • 65. Data: 2009-11-17 21:19:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > muszę mieć bilet doręczony przez kuriera. No i muszę kupić bilet na
    > okaziciela i na wszystkie linie, bo tylko takie bilety dostarcza kurier.

    Takie życie. Idąc tym tropem, zażądasz biletu na 3 linie, bo akurat tak
    Ci pasuje oraz na 4 dni w tygodniu. Nie mówię, że takiego biletu ma nie
    być. Mówię, że skoro przewoźnik nie daje takiego, to nie daje i jego
    sprawa.

    > Po co mi płacić tysiaka za BOX, którego wolno instalować na wielu
    > komputerach po kolei (usuwając z poprzedniego, rzecz jasna) skoro mam
    > zamiar używać systemu na 1 kompie do jego naturalnej śmierci.

    Bo sprzedawca takie prawo daje. Jakby nie dawał prawa do przenoszenia na
    inny komputer ulżyło by Ci? Ty nie potrzebujesz, więc innym nie dajmy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2009-11-17 22:53:40
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 22:18:41 +0100, spp napisał(a):

    > Ale masz jakieś _poważne_ wsparcie na temat tych klauzul niedozwolonych?

    Transakcja wiazana. Spytaj Andrzeja L. :)
    To tak jakbys kupujac wkrety musial kupic szafke.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 67. Data: 2009-11-17 22:55:34
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 16:37:04 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Ależ możesz. Nie możesz dostać zniżki dla partnerów OEM. Nawet ja,
    > zatwardziały socjalista, nie uważam, że firma ma mieć obowiązek
    > oferowania zniżek wszystkim.

    Przeciez nie ma obowiazku. Skoro dobrowolnie sprzedaje mi swoj produkt, to
    niech sie odstosunkuje od tego co pozniej robie z moja wlasnoscia.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 68. Data: 2009-11-18 02:33:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > Nie muszę, bo
    >
    > a) złożę sobie samemu komputer i ten OEM będzie legalny,
    > czy nie muszę, bo
    >
    > b) złożę sobie samemu komputer i mogę kupić BOX za 3x wyższą cenę?

    możesz kupić box. nikt cie nie zmusza do kupowania oem.

  • 69. Data: 2009-11-18 02:34:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Przeciez nie ma obowiazku. Skoro dobrowolnie sprzedaje mi swoj produkt, to
    > niech sie odstosunkuje od tego co pozniej robie z moja wlasnoscia.

    ależ oczywiście. z CD, opakowaniem możesz zrobić sobie co ci się podoba.

  • 70. Data: 2009-11-18 02:35:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:

    > Na pewno Microsoft coś odpala dla rządzących za tę politykę. Kiedyś
    > był taki pomysł na ustawę, żeby wszystkie programy pisane na koszy
    > instytucji państwowych (np. płatnik) były na licencji open source.
    > Wtedy fanatycy linuksa by sobie je przerobili na działające pod tym
    > systemem. Taniej by wyszło, bo można by tego typu programy zmontować z
    > już istniejących programów na GPL.
    > Pozdrawiam

    i tak powinno być.
    rząd powinien ogłosić specyfikację,a kto pisze i co pisze ustali rynek.