  • 1. Data: 2008-02-20 12:44:47
    Temat: Legalność oprogramowania
    Od: kakiet <k...@g...com>

    Witam,

    Mam dość nie typową sprawę dotycząca jednego programu. Firma, w
    ktorej pracuje - ma swoja firme "Matke" w Niemczech. Ze wzgledu na
    charakter mojej pracy musze uzywac progamu X. Program X został
    zakupiony przez firme "Matke", przekzany firmie "corce" i
    zainstalowany komputerze w Polsce.
    Jak teraz rozwiazac problem legalnosci oprogramowania, jesli
    faktury zakupu i licencja sa wystawione na firme "Matke"?

    Z gory dziekuję za pomoc

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-20 12:48:17
    Temat: Re: Legalność oprogramowania
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kakiet napisał:
    [..]
    > Jak teraz rozwiazac problem legalnosci oprogramowania, jesli
    > faktury zakupu i licencja sa wystawione na firme "Matke"?

    O jakich licencjach bajasz?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-02-20 13:38:12
    Od: kakiet <k...@g...com>

    > O jakich licencjach bajasz?

    Przepraszam - nie napisalem.
    Mam na mysli program komputerowy (tworzenie grafiki), dzialający na
    jednym stanowisku komputerowym. Program nie laczy sie z siecia, nie
    dziala z zadna zewnetrzna baza tanych etc.

  • 4. Data: 2008-02-20 14:06:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kakiet napisał(a):

    > Jak teraz rozwiazac problem legalnosci oprogramowania, jesli
    > faktury zakupu i licencja sa wystawione na firme "Matke"?

    Odpowiedź na Twoje pytanie powinna zawierać się w treści Licencji, o
    której napisałeś. Jeśli nie - to Licencjodawca powinień odpowiedzieć na
    to pytanie.

    j.

  • 5. Data: 2008-02-20 18:50:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "kakiet" <k...@g...com> wrote
    >rogamu X. Program X został
    >zakupiony przez firme "Matke", przekzany firmie >"corce" i
    >zainstalowany komputerze w Polsce.

    Jeśli mówimy o przekazaniu legalnie zakupionego programu, a nie jego
    nielegalnej kopii - przestępstwa nie ma.
    Może być natomiast użytkowane niezgodnie z licencją, jeśli tak by z niej
    akurat wynikało.