  • 21. Data: 2009-10-28 22:49:01
    Temat: Re: Laptop a środki trwałe
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    scher wrote:

    > Co masz dokładnie na myśli?

    Art 24

  • 22. Data: 2009-10-29 06:53:06
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > http://ksiegowosc.infor.pl/forum/85780,srodki-niskoc
    enne.html

    dzieki to wiele wyjasnia:)
    nie mam pojecia jaka mam polityke rachunkowosci:) biuro rachunkowe sie tym
    zajmuje:P

  • 23. Data: 2009-10-29 07:24:36
    Od: "scher" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał Gut <m...@w...pl> napisał(a):

    > dzieki to wiele wyjasnia:)
    > nie mam pojecia jaka mam polityke rachunkowosci:) biuro rachunkowe sie tym
    > zajmuje:P

    Jak jesteś na książce, to nie masz polityki rachunkowości. Co innego pełne księgi.
    :)

  • 24. Data: 2009-10-29 19:30:07
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 28-10-2009 o 22:08:52 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Rozumiem więc, że_wszystkie_zakupy poniżej 3500 wpisujesz do EŚT?
    >

    > Oczywiście że nie, np. _towarów handlowych_ nie wpisuję.

    Oczywiście nie chodziło mi o towary handlowe, bo o nich teraz nie
    rozmawiamy :)
    Ale wszystkie pozostałe ładujesz w EŚT? Czyli przedmioty np. do użytku -
    ogólnie to nazywając - biurowo-socjalnego zakładając, że nie są zużywane na
    bieżąco i nie zostaną zużyte/zniszczone w ciągu roku (drukarki, skanery,
    kalkulatory, czy w końcu takie drobiazgi jak długopisy, mapy, publikacje,
    sztućce, kubki itp)?

    Pozdr

  • 25. Data: 2009-10-29 19:40:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 20:30:07 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście nie chodziło mi o towary handlowe, bo o nich teraz nie
    > rozmawiamy :)

    O kubkach, długopisach i spinaczach też.

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2009-10-29 20:12:43
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > O kubkach, długopisach i spinaczach też.

    Ale rozmawiamy generalnie o zakupach o wartości < 3500 zł (z wyłączeniem
    towarów handlowych, jakbyś znów się miał przyczepić ;-)
    Co za różnica czy to będzie komplet naczyń/sztućców za 100 zł, atlas Europy
    za 200 zł czy laptop za 1000?
    Dlaczego sugerujesz wrzucić takiego laptopa do EŚT, a naczyń już nie?
    Pytam po prostu o logikę/zasady/przepisy, jakimi się kierujesz.

    Pozdr
    K.

  • 27. Data: 2009-10-29 20:38:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 21:12:43 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dlaczego sugerujesz wrzucić takiego laptopa do EŚT, a naczyń już nie?
    > Pytam po prostu o logikę/zasady/przepisy, jakimi się kierujesz.

    Może przypomnę o czym mowa:

    > I przy zakończeniu DG płacisz podatek od remamentu bo nie chciało ci się
    > poświęcić 60sekund na wpis do EŚT.

    Rozumiem że jeśli wpisuję do EŚT widelce za 100zł to masz ubaw po pachy,
    ale dalej nie rozumiem jaki to ma związek z laptopem za 1000zł.

    --
    Tomek

  • 28. Data: 2009-10-29 20:57:11
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > Rozumiem że jeśli wpisuję do EŚT widelce za 100zł to masz ubaw po pachy,
    > ale dalej nie rozumiem jaki to ma związek z laptopem za 1000zł.

    Już zauważyłem, że istotnie nie rozumiesz.
    Albo rozumiesz, ale z nieznanych mi powodów, unikasz odpowiedzi na proste
    pytanie.
    Tak czy siak - daruję sobie dalszą rozmowę, bo widać, że do niczego ona nie
    prowadzi.

    Pozdr
    K.

  • 29. Data: 2009-10-29 21:43:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > Europy za 200 zł czy laptop za 1000?
    > Dlaczego sugerujesz wrzucić takiego laptopa do EŚT, a naczyń już nie?

    A dlaczego naczynia to już nie?
    Chodzi przecież tylko o sposób rozliczenia
    podatkowego tych zakupów po zakończeniu działalnosci.

  • 30. Data: 2009-10-29 22:05:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 21:57:11 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > proste pytanie.
    > Tak czy siak - daruję sobie dalszą rozmowę, bo widać, że do niczego ona

    Oczywiście że nie prowadzi, skoro z jednej krótkiej wypowiedzi odnośnie
    laptopa wyciągasz wnioski odnośnie sztućców.

    A swoją drogą pytanie do ciebie - dlaczego na pewniaka sugerujesz żeby
    wpisać laptopa
    do KPiR, skoro praktycznie taki sam nakład pracy jest potrzebny przy
    wpisie do EŚT,
    a od strony podatkowej wpis bezpośrednio do KPiR ma same wady, porównując
    do amortyzacji
    poprzez EŚT?

    --
    Tomek