  • 11. Data: 2005-09-10 19:41:37
    Temat: Re: Kupno samochodu na którym jest komornik.
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    > A poważnie to idź do komornika i sie dowiedź na jaką kwotę jest
    > obciążony samochód

    Gościu ma pół firmy obciążonej komornikiem, samochód jest jeden z.
    Komornik będzie przy zakupie i dostanie całą kasę za samochód do ręki.
    Sprzedający nawet nie chce jej dotykać. W obecności jego kasa idzie do
    komornika (no i oczywiście to nie będzie spłata całego zobowiązania). Sam
    tego nie kumam, dlatego się rozpisuję... Czy opłaca się to ryzyko w zamian za
    okazyjne auto?

  • 12. Data: 2005-09-10 19:59:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wk wrote:

> [...]
    > Sprzedający nawet nie chce jej dotykać. W obecności jego kasa idzie do
    > komornika (no i oczywiście to nie będzie spłata całego zobowiązania).

    Oficjalnie komornik ma to w nosie. Prywatnie teoretycznie może się
    wykazać dobrą wolą (choć głowy nie dam, czy nie ma wręcz jakiegoś
    formalnego zakazu i to, co robi, nie byłoby lekką lewizną). Ale nie musi.

    Priorytetem dla komornika jest ściągnięcie zadłużenia. A póki zadłużenie
    istnieje, może zajmować co chce (z własności dłużnika).

    I to, że ty mu jakąś uzgodnioną kwotę spłacisz za dłużnika pod żadnym
    pozorem go nie zobowiązuje do 'zdjęcia zajęcia' z jakiegokolwiek
    fragmentu majątku dłużnika.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-09-10 20:01:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Sam
    > tego nie kumam, dlatego się rozpisuję... Czy opłaca się to ryzyko w

    Coś mi tu śmierdzi. AFAIK komornik nie sprzedaje z wolnej ręki tylko
    organizuje licytacje.

  • 14. Data: 2005-09-10 21:35:15
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    wk wrote:

> [...]
    > komornika (no i oczywiście to nie będzie spłata całego zobowiązania).
    > Sam tego nie kumam, dlatego się rozpisuję... Czy opłaca się to ryzyko

    najprościej jak można wyjaśnić :pod żadnym pozorem nie "kombinuj" z
    właścicielem samochodu bo strcisz pieniądze.Z tego co piszesz /fakt ,że nie
    wszystko jest jasne/ okazyjne autko może przemienić się w okazyjne stracenie
    pieniędzy.
    Akohoro

  • 15. Data: 2005-09-10 22:23:45
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zamierzam kupić samochód używany od firmy w dowodzie którego komornik wbił
    > pieczątkę, że jest obciążony. Właściciel firmy mówił, że to nie jest żaden
    > problem, pieniądze wpłacę od razu komornikowi, który to anuluje.
    >
    > Żeczywiście nie będę miał żadnych kłopotów???
    >
    > Pozdr.
    > WK

    Witam
    Od kiedy to obowiązuje , iż właściciel decyduje o zajętym mieniu przez
    Komornika Sądowego ?
    O ile mi wiadomo, to komornik ogłasza licytację zajętego mienia Nie
    może on tj. właściciel dysponować zajętym mieniem.
    Zgodnie z art. 855 & 1 Kpc zajęte mienie może pozostawić pod dozór
    dot.właściciela
    Art. 867 &1 kpc licytacja zajętego mienia

    Zob. również art. 848 Kpc-b. istotny oraz 853 i nast.
    Kontakt z komornikiem jest niezbędny- gdyż to on decyduje , nie zaś
    właściciel zajętego mienia / w twoim przyp. dot. to samochodu/
    Pozdrowienia KK