  • 1. Data: 2005-10-22 13:02:25
    Temat: Kto pomoże mi rozszyfrować to oświadczenie?
    Od: "Elite" <g...@C...fm>

    Witajcie!

    Pracuje w firmie handlowej, która ostatnio wymaga od nas podpisania takiego
    oto dokumentu:

    Działając na podstawie art. 91 kodeksu pracy oświadczam, iż wyrażam zgodę na
    dokonywanie przez Pracodawcę potrąceń z mojego wynagrodzenia kwot innych niż
    opisane w art. 87 par. 1 i 7 kodeksu pracy, a związanych z obowiązkiem
    pracowniczym przyjmowania od klientów zapłaty za sprzedany towar w miejscu
    mojego zatrudnienia oraz przekazywanie tych środków Pracodawcy.

    Nie bardzo rozumiem o co tu chodzi. Dodam, że jako pracownik sklepu już
    podpisywałam zobowiązanie o odpowiedzialności materialnej. Czy może mi ktoś
    powiedzieć, czy takie oświadczenie uprawnia pracodowacę do pobierania
    potrąceń z mojego wynagrodzenia wynikłych z braków powstałych po
    inwentaryzacji?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam

    Elite

  • 2. Data: 2005-10-22 13:27:46
    Temat: Re: Kto pomoże mi rozszyfrować to oświadczenie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Elite napisał(a):
> [...]
    > pracowniczym przyjmowania od klientów zapłaty za sprzedany towar w miejscu
    > mojego zatrudnienia oraz przekazywanie tych środków Pracodawcy.

    Taki zapis jest bezsensowny, gdyż jest nieważny. Zgoda na potrącenie
    musi dotyczyć konkretnego wypadku (konkretnego zobowiązania).

> [...]
    > powiedzieć, czy takie oświadczenie uprawnia pracodowacę do pobierania
    > potrąceń z mojego wynagrodzenia wynikłych z braków powstałych po

    Nie uprawnia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-10-22 14:35:52
    Od: "Elite" <g...@C...fm>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Taki zapis jest bezsensowny, gdyż jest nieważny. Zgoda na potrącenie musi
    > dotyczyć konkretnego wypadku (konkretnego zobowiązania).

    No tak, ale firma na pewno robi to w jakimś celu, nie bezcelowo. Mają
    prawnika i na pewno to on konstruował to oświadczenie. Wyjaśnienie jest
    jeszcze mnie logiczne niż to oświadczenie.

  • 4. Data: 2005-10-22 14:53:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Elite napisał(a):

    > No tak, ale firma na pewno robi to w jakimś celu, nie bezcelowo. Mają
    > prawnika i na pewno to on konstruował to oświadczenie. Wyjaśnienie jest
    > jeszcze mnie logiczne niż to oświadczenie.

    Logicznym wyjaśnieniem będzie to że mają kiepskiego prawnika.

    1994.10.04 uchwała SN I PZP 41/94 OSNP 1995/5/63
    przegląd orzeczn.: Gudowski J. PS 1998/4/59

    1. ...
    2. Wyrażenie przez pracownika, na podstawie art. 91 k.p. w umowie o
    wspólnej odpowiedzialności materialnej, zgody na potrącanie przez zakład
    pracy z wynagrodzenia za pracę należności z tytułu niedoborów, które
    mogą się ujawnić w przyszłości w wyniku inwentaryzacji - jest nieważne.

    Dotyczy wprost co prawda czego innego, ale wyrażona jest tam idea, że
    zgoda musi dotyczyć konkretnych istniejących w chwili składania
    oświadczenia woli długów wobec pracodawcy.

  • 5. Data: 2005-10-23 02:59:05
    Od: wilma <n...@n...com>

    Elite wrote:

> [...]
    > dokonywanie przez Pracodawc? potr?ce? z mojego wynagrodzenia kwot innych ni?
    > opisane w art. 87 par. 1 i 7 kodeksu pracy, a zwi?zanych z obowi?zkiem
    > pracowniczym przyjmowania od klientów zap?aty za sprzedany towar w miejscu
    > mojego zatrudnienia oraz przekazywanie tych ?rodków Pracodawcy.
    >

    > Nie bardzo rozumiem o co tu chodzi. Dodam, ?e jako pracownik sklepu ju?
    > podpisywa?am zobowi?zanie o odpowiedzialno?ci materialnej. Czy mo?e mi kto?
    > powiedzieae, czy takie o?wiadczenie uprawnia pracodowac? do pobierania
    > potr?ce? z mojego wynagrodzenia wynik?ych z braków powsta?ych po

    a mozna prosic o dane tego "pracodawcy"?