  • Data: 2008-07-08 17:23:59
    Temat: Kto ma pierwszeństwo na parkingu?
    Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Witam na grupie!

    Mam nadzieję, że pytanie zadaję w odpowiednim miejscu. Sprawa wygląda
    następująco: idąc do pracy codziennie zastanawiam się kto ma
    pierwszeństwo na parkingu. Budynek, w którym pracuję jest częścią
    zespołu budynków parku biznesowego. Między budynkami znajdują się
    okalające je dookoła chodniki oraz wielki parking podzielony na sektory.
    Nigdzie nie ma znaków na jezdni, które określałyby miejsce przejścia dla
    pieszych. Wydaję mi się, że skoro cały parking stanowi integralną i
    niezależną od pobliskiej ulicy (Wołoska w Warszawie) to niezależnie, w
    którym miejscu przekraczam, jezdnię to ja mam pierwszeństwo przed
    jadącymi pojazdami.

    Pytam bo zauważyłem że pojazdy wjeżdżające na parking notorycznie
    przyspieszają po minięciu bramki wjazdowej, rozpędzają się na długości
    ok. 50 m, po czym ostro hamują aby skręcić w lewo lub prawo za nic mając
    sobie pieszych. Ostatnio nawet jakiś cham rzucił mi przez otwarte okno
    żebym szybciej przechodził przez jezdnię co zaowocowało chęcią
    dogonienia go i zrobienia mu z pupy jesieni średniowiecza. Mam rację?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!