    From: Radek D <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Księgarnia internetowa - zniszczona książka
    Date: Thu, 04 Jun 2009 09:38:50 +0200

    Witam!

    Postanowiłem nabyć kolekcję Historia PRL bezpośrednio
    u dystrybutora. Z jednej strony 5zł taniej na tomie i
    odpada bieganie w poszukiwaniu po kioskach. W dodatku
    często w kioskach czasopisma/książki są podniszczone.
    Złożyłem więc zamówienie w Literia.pl i grzecznie czekałem
    na przesyłkę (tylko 1,5 miesiąca). Gdy wreszcie przyszła
    pierwsza partia trochę się zdziwiłem bo książki były wrzucone
    do zwykłej koperty z bąbelkami (gdy zamawiam książki w Helionie
    to nie dość, że sporo taniej niż w księgarni to każda przesyłka
    jest w pudełku). Każda książka w paczce miała lekko podniszczoną
    okładkę. Wczoraj dostałem drugą paczkę (ponownie w kopercie) i
    się zagotowałem. Wszystkie książki mają uszkodzone okładki.
    Poprzecierane brzegi, załamane rogi i na każdej są odciski (dziury)
    po taśmach, którymi się je spina. Ja bardzo dbam o książki, a te
    wyglądają jakby były to uszkodzone zwroty z kiosków.

    I pytanie co z tym mogę zrobić. Czy prawo w takiej sytuacji przewiduje
    zwrot, kto płaci za przesyłkę. Najchętniej odesłałbym im wszystkie
    i udał się na krucjatę po kioskach/empikach - tylko nie jestem pewien
    czy uda mi się teraz skompletować całą serię.