    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kredyt bankowy-próba wyzysku...??
    Date: Wed, 10 Nov 2004 09:56:15 +0100

    Witam.
    Mam taki kłopot. W 1998 roku wzięłam sobie kredyt na 8 tys. Spłacałam raczej
    terminowo, później spłaty były już z poślizgiem, średnio o 1 miesiąc do
    tyłu. Kredyt był zaciagniety na okres 4 lat, powinien był być spłacony w
    2002 roku. Jednak w 2002 roku w wyniku utraty pracy zostały nie spłacone 2
    raty wysokości po 360 zł każda, czyli 720 zł. W sumie bankowi oddałam
    prawie 17 000 zł.

    Teraz dostaję pismo od komornka o zajęciu wynagrodzenia na prawie... 8 500
    !!! zł z tytułu kredytu wraz z kosztami i odsetkami. Kosztów postepowania
    jest ok 1300 zł. Bank ktłumaczy, że jest to kredyt "z dyskontem" więc
    odsetki są naliczane codzienie od kwoty kredytu, czyli od 8 tys. a nie od
    pozostałej kwoty zadłużenia aż do momentu całkowitej spłaty kredytu. Czyli
    wystarczy, że zostanie do zapłaty 1 zł to doliczą odsetki od 8 tys. :-(

    Próbowałam się z bankiem dogadać, (pisemnie i telefonicznie), proponując
    spłatę kapitału w podwójnej wysokości + 20% odsetek, w sumie ok 2000 zł.
    Telefonicznie nie było problemu, jednak gdy propozycję wystosowałam na
    piśmie - problem się pojawił. Moga umorzyc tylko 20 % odsetek, czyli ok.
    1600 zł, resztę muszę spłacić, połowę od razu reszte moga rozłozyć na raty.
    Ale mnie to nie ratuje, czy w zwiazku z tym:

    1- mogę wnieść oskarżenie o próbę wyzysku (lichwy)? Czy ta ustawa już
    obowiązuje i czy ją w tym przypadku mogę zastosować?

    2- Czy obowiązuje już ustawa o upadłości konsumenckiej?

    3- Co sugerujecie zrobić w mojej sytuacji, poza spłatą oczywiście, bo przy
    moich dochodach jest to niemożliwe a kosmiczne odsetki i tak spowodują, że
    będę płacić w nieskończoność.