  • 21. Data: 2006-10-15 21:15:58
    Temat: Re: Kradziez numeru GG
    Od: "Magda" <M...@p...onet.pl>

    > Włamanie na konto GG i jakimś cudem złamał hasło, czy włamanie się na Twój
    > komputer, pod twoją nieobecność itd ?

    Wlamanie na konto gg ,do komputera nikt niema dostepu poza mna.

  • 22. Data: 2006-10-15 21:26:31
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Wlamanie na konto gg ,do komputera nikt niema dostepu poza mna.
    Malo prawdopodobne - jak pamietam gg juz nie przesyla niekodowanych hasel
    (ale nie jestem tego pewien).
    Stawiam na jakiegos trojana lub keyloggera w komputerze, chyba ,ze wysylalas
    jakiemus "adminowi z gg" swoje haslo ;)

    K.

  • 23. Data: 2006-10-15 21:31:39
    Od: MiKeyCo <m...@a...pl>

    Magda napisał(a):
    > Wlamanie na konto gg ,do komputera nikt niema dostepu poza mna.

    Prócz klasycznego włamania do komputera przejęcie hasła mogło się odbyć:
    - przez nasłuch sieci - zrobił to najprawdopodobniej ktoś z najbliższego
    otoczenia, z Twojej sieci;
    - 'na Mitnicka', w oparciu o manipulację - prośby o udostępnienie jakich
    zasobów systemowych w tym pliku z hasłem do konta gg, prośba o
    przesłanie tego plik "do osoby, której siadł komputer", itp;
    - samemu udostępniłaś w sieciach p2p;

    Poza tym afaik gg miewało sporo błędów krytycznych umożliwiających
    przejęcie komputera. Szczegóły googlaj, korzytam z alternatywnych
    klientów gg.

    Włamanie dokonane na konto gg, na serwerze gg, jest najmniej prawdopodobne.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 24. Data: 2006-10-15 22:53:06
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Oct 2006 18:25:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Uzytkownik "Magda" <M...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Przede wszystkim wlamujac sie na Twoje konto czyta Twoje wiadomosci. A to
    > przestepstwo opisane w art. 267 kk.
    O ile zazwyczaj masz racje o tyle tym razem chyba nieco przegiales.
    To nie poczta. Na koncie gg nie ma wiadomosci.
    Zmienia sie dane w katalogu publicznym i nie mozna nawet mowic o probie
    czytania wiadomosci nie przeznaczonych dla siebie bo przeciez jasno jest
    napisane ze od dzis to jest powiedzmy konto JFK a nie Magda wiec nawet
    jesli jakis znajomy napisze na taki numer liczac ze po drugiej stronie
    jest Magda to to jest jego blad i za to raczej wlamywacza nie da sie
    ugryzc.
    W ogole czuje ze od strony prawnej bedzie ciezko bo jakby nie patrzec
    zgodnie z regulaminem wszelkie numery sa wlasnoscia sms express i tylko
    oni moga ewentualnie cos w nich mieszac/dochodzic jakichs praw.
    Tak wiec Magdzie polecam kontakt z adminami. Zazwyczaj to zalatwia
    problem.
    Jakub (JFK) Kasica
    adres z from jest poprawny bez
    usuwania czegokolwiek.

  • 25. Data: 2006-10-16 05:09:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JFK" <s...@g...com> napisał

> [...]
    > jesli jakis znajomy napisze na taki numer liczac ze po drugiej stronie
    > jest Magda to to jest jego blad i za to raczej wlamywacza nie da sie

    Jeśli masz kogoś na liście kontaktów to przed wysłaniem wiadomości za
    każdym razem sprawdzasz czy to nadal on?

    > W ogole czuje ze od strony prawnej bedzie ciezko bo jakby nie patrzec
    > zgodnie z regulaminem wszelkie numery sa wlasnoscia sms express i tylko
    > oni moga ewentualnie cos w nich mieszac/dochodzic jakichs praw.

    Analogicznie: właścicielem karty płatniczej pozostaje bank, ty jesteś
    tylko jej użytkownikiem. Jeśli ci tą kartę zabiorę (nie pobierając żadnych
    pieniędzy z konta) to nie poniesiesz żadnej szkody?

  • 26. Data: 2006-10-16 05:50:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    JFK napisał(a):

    > O ile zazwyczaj masz racje o tyle tym razem chyba nieco przegiales.
    > To nie poczta. Na koncie gg nie ma wiadomosci.

    Owszem, ale się mylisz. GG służy do przekazywania wiadomości, podobnie
    zresztą jak poczta. Tylko protokoł jest inny.

> [...]
    > zgodnie z regulaminem wszelkie numery sa wlasnoscia sms express i tylko
    > oni moga ewentualnie cos w nich mieszac/dochodzic jakichs praw.

    W każdym przypadku w komunikacji elektronicznej identyfikator nie jest
    własnością adresata, tylko operatora: adres email, numer telefonu, numer
    IP...

    Zgadzam się ze zdaniem Roberta, co do kwalifikacji.

    > Tak wiec Magdzie polecam kontakt z adminami. Zazwyczaj to zalatwia
    > problem.

    Niewątpliwie tak, ale nie wyklucza to postepowania karnego.

    M.

  • 27. Data: 2006-10-16 08:22:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006 00:53:06 +0200, JFK <s...@g...com>
    wrote:

    >To nie poczta. Na koncie gg nie ma wiadomosci.
    Tak jak na koncie pocztowym moga lezec niesciagniete/nieskasowane
    wiadomosci tak samo na koncie gg moga lezec wiadomosci wyslane do
    niezalogowanego uzytkownika i czekac az sie on zaloguje.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 28. Data: 2006-10-16 10:26:18
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    WAM napisał(a):
    > Tak jak na koncie pocztowym moga lezec niesciagniete/nieskasowane
    > wiadomosci tak samo na koncie gg moga lezec wiadomosci wyslane do
    > niezalogowanego uzytkownika i czekac az sie on zaloguje.

    Dokładnie. I dodatkowo może się tam znajdować wyeksportowana
    lista wszystkich kontaktów wcześniejszego użytkownika.
    Tak więc nie dość, że można odczytać niedostarczone i nowe
    wiadomości, to jeszcze można wiedzieć dokładnie, z kim
    się dany użytkownik kontaktował.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 29. Data: 2006-10-16 10:43:40
    Od: "wzietek" <w...@v...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Uzytkownik "Magda" <M...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Przede wszystkim wlamujac sie na Twoje konto czyta Twoje wiadomosci. A to
    > przestepstwo opisane w art. 267 kk. Do tego moim zdaniem dochodzi art. 268a kk,
    > bowiem zmieniajac haslo zaklócil przetwarzanie przez Ciebie i inne osoby
    > informacji.

    To dośc smiała teoria,że włamanie się na konto oznacza
    jednocześnie odczytanie cudzych wiadomości....Udowodnisz ten fakt?Nie
    mogę wejśc na cudze konto -nie czytając wiadomości?Mogę!

  • 30. Data: 2006-10-16 10:54:44
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "wzietek" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > jednocześnie odczytanie cudzych wiadomości....Udowodnisz ten fakt?Nie
    > mogę wejśc na cudze konto -nie czytając wiadomości?Mogę!

    Do domu też możesz się komuś włamać i nic nie ukraść

    --
    Paweł