  • 11. Data: 2006-05-28 11:45:37
    Temat: Re: Kradziez czy nie? Wyplata pieniedzy z serwisu bukmacherskiego.
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Polsce
    >
    > A możesz podać podstawę prawną? Na początek rozważ, czy Polak może
    > będąc podczas pobytu w kraju, w którym taki serwis jest legalny wziąć
    > udział w zabawie.

    Ustawa o grach i zakładach wzajemnych:
    Art. 7.
    3. Przyjmowanie zakładów wzajemnych dozwolone jest wyłącznie w punktach
    przyjmowania zakładów wzajemnych.
    Art 9. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    2) punkcie przyjmowania zakładów wzajemnych - rozumie się przez to miejsce,
    w którym przyjmowane są zakłady totalizatora lub bukmacherstwa na
    podstawie zatwierdzonego regulaminu;

    IMHO nikomu nie zostanie wydane zezwolenie na prowadzenie zakładów przez
    Internet.

    Kodeks karny skarbowy:
    Art 109.
    Kto uczestniczy w grze losowej, zakładzie wzajemnym, grze na automacie
    lub grze na automacie o niskich wygranych, urządzonych lub prowadzonych
    wbrew przepisom ustawy lub warunkom zezwolenia, podlega karze grzywny
    do 120 stawek dziennych.

    Czyli będąc za granicą również nie wolno uczestniczyć (bo raczej podmiot
    zagraniczny nie będzie miał zezwolenia).

    Art 107.
    2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie
    wzajemnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 12. Data: 2006-05-28 14:12:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ZauraK [###...@...x.###] napisał:
> [...]
    > Kodeks Karny Skarbowy art 107 paragraf 2
    > "Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej
    > uczesniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie
    > wzajemnym."
    > Co prawda nie ma nic o internecie wprost, ale:
    > 1) siedzisz przy kompie w Polsce
    > 2) serwer jest zagranicą, a co istotniejsze firma nie ma koncesji na
    > prowadzenie działaności w Polsce, tylko jest zarejestrowana w takiej
    > Holandii czy gdzieśtam(ignorant ze mnie bo niewiem ;P).
    > 1+2) bierzesz udział w zagranicznym zakładzie wzajemnym!!!

    By zarzucić komuś popełnienie tego przestępstwa trzeba by było dowieść
    jeszcze kilku rzeczy. Po pierwsze, że sprawca wiedział, że serwis ów
    działał nielegalnie. Po drugie, że nie pojechał sobie przykładowo na
    Słowację i nie zagrał przez internet w Holandii.

    > Co do "zauważania": Owszem, pewnie że może. Udowodnij tylko potem
    przez
    > US, że tak było jak Cię zaczną pytać skąd te pieniążki.

    Chwilowo pytający pieniędzy nie dostał, toteż problemu takiego nie ma.
    Jak dostanie - w co wątpię zresztą - to wykaże jako pochodzące choćby
    z nieudokumentowanego źródła. Choć moim zdaniem spokojnie może
    stwierdzić, że to wygrana.

  • 13. Data: 2006-05-28 14:14:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Kubiak [###p...@m...liamg.###] napisał:
> [...]
    Polskiej
    > uczestniczy w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie

    No to spokojnie można ścigać serwis aukcyjny :-) Ale co do grającego,
    to nie zapominajmy, że Polską ustawę karną stosuje się tylko wówczas,
    gdy również i miejscowe prawo zabrania popełnienia danego czynu.

  • 14. Data: 2006-05-28 14:16:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Czyli będąc za granicą również nie wolno uczestniczyć (bo raczej podmiot
    > zagraniczny nie będzie miał zezwolenia).

    Art. 3 §2. KKS

    Przepisy kodeksu stosuje się do sprawcy, który popełnił czyn zabroniony
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na polskim statku
    wodnym lub powietrznym, chyba że kodeks stanowi inaczej.

    M.

  • 15. Data: 2006-05-28 15:36:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > No to spokojnie można ścigać serwis aukcyjny :-) Ale co do grającego,
    > to nie zapominajmy, że Polską ustawę karną stosuje się tylko wówczas,
    > gdy również i miejscowe prawo zabrania popełnienia danego czynu.

    ???
    Przestępstwo skarbowe jest popełnione w Polsce, a więc nie ma znaczenia
    czy gra jest za granica legalna czy nie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 16. Data: 2006-05-28 15:37:00
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    czyli wystarczy zamiescic w regulaminie punkt ze miejscem zawierania
    jest siedziba danego serwisu ;) bo ja tutaj w polsce sobie klikne tylko,
    ale faktyczny zaklad powstanie na serwerze w holandii

    --
    Pozdro
    Harry

  • 17. Data: 2006-05-28 16:34:17
    Temat: Re: Kradziez czy nie? Wyplata pieniedzy z serwisu bukmacherskieg
    Od: "Łukasz" <p...@N...gazeta.pl>

    Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> napisał(a):

    > czyli wystarczy zamiescic w regulaminie punkt ze miejscem zawierania
    > jest siedziba danego serwisu ;) bo ja tutaj w polsce sobie klikne tylko,
    > ale faktyczny zaklad powstanie na serwerze w holandii

    np.tam gdzie ja gram to serwery są w kostaryce,gibraltarze,malcie w tzw.rajach
    podatkowych:)no ale ja nie o tym mialem...niedawno zlecilem wyplate z jednego
    buka i wiecie jak w transakcji bankowej jest to wyszczeg ólnione?otóz pisze
    coś mnie więcej takiego:centershop ltd lub coś w tym stylu-dzwonie do banku
    spytac co to za kasa bo nie skumałem ze to juz od buka doszło a tu mi kobita godo:
    "to przelew ze sklepu internetowego":))i tak to widzą polskie banki-więc co
    fiskus mnie ma ścigać za zakupy w sieci??poza tym jesteśmy w unii europejskiej
    a w tej chyba jest legalne zawieranie zakladów przez internet wiec do
    strasburga sie mogą odwołać chyba:))

  • 18. Data: 2006-05-28 17:05:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > ???
    > Przestępstwo skarbowe jest popełnione w Polsce, a więc nie ma
    znaczenia
    > czy gra jest za granica legalna czy nie.

    Przy założeniu, że pytający znajdował się w Polsce w chwili, gdy
    zawierał transakcję, to oczywiście, że tak.

  • 19. Data: 2006-05-28 17:07:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Harry [###U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl.
    ###]
    napisał:
> [...]
    tylko,
    > ale faktyczny zaklad powstanie na serwerze w holandii

    Nie. Wystarczy, ze pojedziesz za granicę. Tam Polska ustawa nie
    obowiązuje.

  • 20. Data: 2006-05-28 17:11:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie. Wystarczy, ze pojedziesz za granicę. Tam Polska ustawa nie
    > obowiązuje.

    Art. 3 §3 kks ?