  • 11. Data: 2003-10-25 23:10:15
    Temat: Re: Kradzież
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bnemv3$sdd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > miałoby
    >
    > Na początek służę przepisem:
    >
    > Art. 46. §

    [cut]

    Dzięki. Z całym szacunkiem, ale kk dysponuję.

    > Fakt że zostawił.
    > Może m.in. dlatego że art. 46 stosuje się jedynie do niektórych
    > rodzajów przestępstw (patrz wyżej) a pozew adhezyjny do wszystkich
    > przestępstw.

    Robi sens. Ale i tak obejmuje te najczęstsze.

    > Poza tym art. 46 k.k. pod jednym względem idzie dalej bo nie stosuje
    > się przepisów o przedawnieniu roszczenia

    No tak - ale to jest argument za pozostawieniem pow. adh?

    > Jeśli bardzo Cię to dręczy to chyba byłoby na miejscu zajrzeć np. do
    > uzasadnienia projektu kpk z 1997 r. albo komentarza

    Zjarzałem do tego, co mam - tzn. CH Becka i nic ciekawego tam nie piszą.
    Muszę sobie zanotować, żeby poszperac głębiej. Swoją drogą dość ciekawa
    sprawa - analiza porównawcza tych dwóch intytucji.

    > Nasz autor wątku został pokrzywdzony przestępstwem przeciwko
    > mieniu a zatem jak najbardziej łapie się na art. 46 k.k.

    Jasne.

    Depi.

  • 12. Data: 2003-10-26 10:09:12
    Od: kam <X...@X...plX>

    Dredd wrote:
> [...]
    > Jeśli bardzo Cię to dręczy to chyba byłoby na miejscu zajrzeć np. do
    > uzasadnienia projektu kpk z 1997 r. albo komentarza

    Pewnie zostało, bo było, a konstrukcja z art.46 kk była jeszcze świeża i
    nie wiadomo jak będzie działać. Przy ostatniej nowelizacji poważnie
    zastanawiano się na skreślenim, ale wtedy konieczne są zmiany w kk, a te
    jeszcze leżą...

    KG

  • 13. Data: 2003-10-27 05:15:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Marcin Olender wrote:

    >+ Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ [cut]
    >+
    >+ Dzięki. Z całym szacunkiem, ale kk dysponuję.

    Z całym szacunkiem, ale za odwalenie konieczności sięgnięcia
    do przepisu przez iluś-tam czytaczy .prawo ów szacunek się
    Dreddowi należy :)
    Ja wiem że prawnicy na hasło DU 2001.46.12 (nie, nie wiem
    co to) par. 6.2 z góry wiedzą że zdanie drugie jest skreślone,
    ale tę grupę czytają również erm... "zwyczajni" ludzie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-10-27 14:19:58
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0310270613080.-41309473@k6-

    > Ja wiem że prawnicy na hasło DU 2001.46.12 (nie, nie wiem
    > co to) par. 6.2 z góry wiedzą że zdanie drugie jest skreślone,
    > ale tę grupę czytają również erm... "zwyczajni" ludzie :)

    :-)

    --
    Depi.