  • 1. Data: 2009-05-09 15:06:03
    Temat: Koszulki na allegro
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    czy sprzedaż tego typu koszulek: http://tinyurl.com/o5ytu7 jest legalna
    jeśli założymy, że sprzedający nie ma zgody producenta (właściciela
    logotypów)? Jest jakaś możliwość obejścia tego? Pytam, ponieważ na allegro
    jest multum wyrobów pracowni reklamowych ze znanymi logotypami i nie wiem
    czy jest to prawnie możliwe czy to taka szara strefa?

    Pozdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2009-05-09 15:22:18
    Temat: Re: Koszulki na allegro
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

> [...]
    > jest multum wyrobów pracowni reklamowych ze znanymi logotypami i nie wiem
    > czy jest to prawnie możliwe czy to taka szara strefa?

    Wpadłem na taki pomysł. Jest może jakaś organizacja (odpowiednik np.
    zaiksu), dla której wpłacam haracz i mogę robić takie koszulki?

    Pzdr.
    Maniek

  • 3. Data: 2009-05-09 18:18:40
    Od: Songoku <s...@i...pl>

    Jakiś czas temu miejsce miała "spektakularna" akcja policji, która
    zabezpieczyła kilkaset akcesoriów samochodowych w sklepach z
    breloczkami, nakładkami na zagłówki, wycieraczkami itp.
    Podejrzewam, że te koszulki są tak samo oryginalne.

  • 4. Data: 2009-05-09 19:30:51
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Songoku" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nakładkami na zagłówki, wycieraczkami itp.
    > Podejrzewam, że te koszulki są tak samo oryginalne.

    Tak znam tę sprawę. Ale o ile dobrze pamiętam to chodziło o jeden sklep i
    akcesoria, które właściciel gdzieś kupił. Tymbardziej dziwi mnie, że nie
    wyłapują "producentów" tego z allegro (ok w tym kraju nic mnie już nie
    zdziwi...). A może jednak jest jakaś furtka?

    Pzdr.
    Maniek

  • 5. Data: 2009-05-09 20:40:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłapują "producentów" tego z allegro (ok w tym kraju nic mnie już nie
    > zdziwi...). A może jednak jest jakaś furtka?

    Nie każdy znak firmowy jest zastrzeżony w grupie produktów odzieżowych. jak
    nei jest, to możesz produkować i sprzedawać. Jak jest, to bez zezwolenia
    uprawnionego nie wolno. W tym różnica pomiędzy częściami samochodowymi, a
    odzieżą.

  • 6. Data: 2009-05-09 23:28:45
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > jak nei jest, to możesz produkować i sprzedawać. Jak jest, to bez
    > zezwolenia uprawnionego nie wolno. W tym różnica pomiędzy częściami

    A przede wszystkim na gruncie prawa karnego mamy do czynienia z
    postępowaniem na wniosek (art 310 pwp), a nie każdemu uprawnionemu się
    chce allegrowiczów ścigać

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 7. Data: 2009-05-10 10:59:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Songoku pisze:
    > Jakiś czas temu miejsce miała "spektakularna" akcja policji, która
    > zabezpieczyła kilkaset akcesoriów samochodowych w sklepach z

    Najlepsze jest powtarzanie zaslyszanych idiotyzmow. Policja takie
    breloczki ma gleboko w dupie, a akcja byla na wniosek pokrzywdzonego i
    dlatego policja musiala interweniowac.

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-05-10 15:49:02
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

> [...]
    > jak nei jest, to możesz produkować i sprzedawać. Jak jest, to bez
    > zezwolenia uprawnionego nie wolno. W tym różnica pomiędzy częściami

    A co z prawami autorskimi? Wg. mnie większość znaków marek samochodów
    podpada pod utwór w rozumieniu PA :).

    Pzdr.
    Maniek

  • 9. Data: 2009-05-10 16:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:gu4q21$5e9$1@inews.gazeta.pl...
    > A co z prawami autorskimi? Wg. mnie większość znaków marek samochodów
> [...]

    W praktyce nei spotkałem się z takimi zarzutami. Wszystko, co jest robione,
    jest robione z art. 305 pr. wł. przem.