  • 51. Data: 2010-08-29 19:19:33
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-28 19:39, mvoicem pisze:

    > W przypadku spółki osobowej/DG - nie wyobrażam sobie dochodzenia
    > należności od przedsiębiorcy bez wiedzy o tym gdzie kierować pozew.

    To przeczytaj to, co napisałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2010-08-29 19:23:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-28 22:19, Krzysztof pisze:

    > Wolałbyś idiotyzm w postaci konieczności przynoszenia ze sobą do lekarza
    > ostatniego wydruku ZUS-RMUA?

    No taki właśnie mamy od niedawna, jak zlikwidowano książeczki. Choć żona
    tajniacko bije książeczki dalej i są jak na razie przyjmowane.

    > Bo ja mimo wszystko wolałbym kartę.

    No właśnie idiotyzm karty polega, że ona jest tylko nośnikiem danych
    klienta i zastępuje w niektórych przychodniach pamiętanie numeru
    klienta. Choć tylko w niektórych, bo w niektórych karta nie pomaga i i
    tak trzeba pamiętać numer klienta.

    Tak czy siak, karta nie stanowi dowodu ubezpieczenia i jako taka i tak
    występuje w komplecie z książeczką (dawniej) lub RMUA (obecnie). Brak
    jest bowiem systemu weryfikacji klienta, są tylko wewnętrzne bazy
    szpitali/poradni/przychodni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2010-08-29 19:38:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > występuje w komplecie z książeczką (dawniej) lub RMUA (obecnie). Brak
    > jest bowiem systemu weryfikacji klienta, są tylko wewnętrzne bazy

    A to w takim razie przepraszam, bo byłem święcie przekonany, że na tych
    kartach są zapisy dotyczące aktualnego ubezpieczenia i nawet dat wszystkich
    wizyt u lekarzy itp. Że Pani w recepcji przeciąga kartą przez czytnik, a na
    ekranie wyświetla się cała karta pacjenta i nie ma konieczności wyjmowania
    ich z czeluści miliona szufladek.
    I nawet Wam tych kart zazdrościłem ;-)

    K.

  • 54. Data: 2010-08-29 19:45:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-29 21:38, Krzysztof pisze:

> [...]
    > czytnik, a na ekranie wyświetla się cała karta pacjenta i nie ma
    > konieczności wyjmowania ich z czeluści miliona szufladek.

    Taaaa.... A potem się obudziłeś. Na karcie zapisane są dane adresowe,
    więc o ile są aktualne, nie trzeba wklepywać. To jedyne zadanie karty.

    A karty pacjenta to niby kto by przepisywał do systemu z szafek? Bo
    przecież nie sądzisz, że jakiś lekarz ma komputer w gabinecie :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2010-08-29 19:49:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A karty pacjenta to niby kto by przepisywał do systemu z szafek? Bo
    > przecież nie sądzisz, że jakiś lekarz ma komputer w gabinecie :D

    Dodam jeszcze, że spora część lekarzy nadal woli maszyny do pisania
    zamiast komputerów, a jak już nawet się ukomputerowili, to i tak używają
    komputera jako maszyny do pisania. A jak np. łaskawie już
    super-wypas-megahit kupili do szpitala, czyli rentgena cyfrowego, to
    doktor-rentgenowy drukuje nadal fotki na mega-drogaśnym papierze, bo
    wersja cyfrowa (dawana na CD, zamiast dostępna dla lekarza w sieci) i
    tak przerasta nawet tych, co mają komputer. Zresztą jak mają, to mają
    tak żałosny, że nawet w przybliżeniu nie odda zdjęcia (bo to, że
    certyfikowane monitory do rentgena kosztują tysiące euro, to ja wiem,
    ale też i nie każde schorzenie wymaga takiej precyzji)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 56. Data: 2010-08-29 19:50:30
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i5edd0$t6c$1@news.onet.pl...

    > Taaaa.... A potem się obudziłeś.

    No właśnie teraz, dzięki Tobie ;-)

    Na karcie zapisane są dane adresowe,
    > więc o ile są aktualne, nie trzeba wklepywać. To jedyne zadanie karty.

    W istocie jest to totalny bezsens.

    > A karty pacjenta to niby kto by przepisywał do systemu z szafek? Bo
    > przecież nie sądzisz, że jakiś lekarz ma komputer w gabinecie :D

    W NFZtach faktycznie nie, ale w prywatnych przychodniach coraz częściej.

    K.

  • 57. Data: 2010-08-29 21:58:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

> [...]
    >
    > W przypadku spółki osobowej/DG - nie wyobrażam sobie dochodzenia
    > należności od przedsiębiorcy bez wiedzy o tym gdzie kierować pozew.

    Przecież to nie ma nic do rzeczy. Od osoby fizycznej, której dane osobowe są
    chronione, można skutecznie dochodzić należności.

  • 58. Data: 2010-08-30 07:33:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No taki właśnie mamy od niedawna, jak zlikwidowano książeczki. Choć żona
    > tajniacko bije książeczki dalej i są jak na razie przyjmowane.

    Książeczek nie zlikwidowano. Na razie zlikwidowano wydawanie nowych,
    jesli masz starą, to przez jakiś czas (jak wystarczy ci miejsca na
    pieczątki), możesz jej używać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 59. Data: 2010-08-30 08:48:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > doktor-rentgenowy drukuje nadal fotki na mega-drogaśnym papierze, bo
    > wersja cyfrowa (dawana na CD, zamiast dostępna dla lekarza w sieci)

    O to ja przepraszam.
    Po prawdzie rolę sieci pełni w tym przypadku pacjent, pełniący przy
    okazji przejścia od rentgena do lekarza rolę nośnika nośnika :P,
    ale w "dyżyrnym" szpitalu (Biskupice) obeszło się z użyciem monitora.
    Sprawdzone na własnym kolanie jakiś miesiąc temu.
    Nie czepiałem się, bo pisałeś o "części lekarzy" i pewnie to prawda,
    ale nie można generalizować.

    Do tego *mi* jak dotąd *zawsze* wystarczała karta.
    Fakt że jakoś notorycznie ze "służby" nie korzystam, ale z rzadka
    mi się przez ostatnie lata zdarzało (poczynając od okulity jako
    jedynego władnedo do wypisania recepty na sulfacetamid HEC, co
    wiąże się z dwoma wizytami boć to specjalista i skierowania trzeba,
    do owego kolana) i stwierdzam, że z pozycji takiego "szarego
    użyszkodnika" karta jest *istotnym* usprawnieniem życia.
    No, chyba że ktoś pójdzie do lekarza bez karty ;)

    Wystarczała również pracownikom, a tajemnicę polegającą na tym, że
    w sumie ów wspominany tu mądry (papierowy) druk jest potrzebny
    przychodni po to aby bezbłędnie spisać NIP i REGON pracodawcy na
    zwolnieniu lekarskim poznałem przy takiej okazji, że przede mną
    był w rejestracji gość który przyszedł bez :P

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2010-08-30 09:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > W istocie jest to totalny bezsens.

    W praktyce nie.
    Ponieważ samo wydanie karty, a jak sądzę również jej użycie jest
    weryfikowane przez "służbę", osobnik z kartą nie jest traktowany
    przez "służbę" jak osoba z ulicy (co do której trzeba sprawdzić
    czy przysługuje jej prawo do świadczenia), lecz potencjalny
    ubezpieczony którego się co najwyżej ustnie pyta czy nadal ma
    ubezpieczenie (i uprzedza że jak nie to zapłaci), zaś identyfikację
    traktuje jako "wiarygodną".

    *W PRAKTYCE* świadczenia *zdrowotne* uzyskuje się przedkładając kartę.
    Sprawdzone na sobie.

    Ewentualna papierkologia pojawia się jeśli:
    - ktoś chce świadczeń *społecznych* (ZUS! NFZowi nic do tego)
    - trzeba przetransportować dokumentację (ale to nie problem, bierze
    się ją u jednego lekarza i przedkłada u innego). Fakt, że karta
    *mogłaby* mieć większą funkcjonalność która *ten* problem by
    rozwiązała to prawda, ale proszę też pamiętać że karty mają już
    parę lat...

    BTW:
    Napiszcie mi może co musi poza województwem śląskim przedłożyć
    dajmy na to osoba prowadząca DG (przy próbie skorzystania ze
    "służby")?

    Bo już się kiedyś zastanawiałem, bo by było jakby musiał skorzystać
    kiedyś z lekarza poza woj. śląskim :>

    pzdr, Gotfryd