  • 641. Data: 2022-03-26 10:02:18
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2022 08:41:08 +0100, Shrek wrote:

    > A jak z astrą zeneką było?

    A sam juz nie wiem - wydawalo mi sie, ze czytalem, ze producent sam
    wstrzymal produkcje, ale teraz czytam, ze 2 mld dawek wyprodukowano.
    To chyba dobra jest, mimo pewnych zawirowan.

    Nawiasem mowiac, to ciekawa byla reakcja polskich i unijnych
    urzednikow ... ale moze i prawidlowa.

    Przy czym jesli dobrze pamietam, to szczepionka AZ miala deklarowaną
    skutecznosc 70%, i 95% przed ciezkim przebiegiem choroby.
    I to chyba bylo w miare bliskie prawdy.

    J.

  • 642. Data: 2022-03-26 10:10:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 10:02, J.F pisze:

    > A sam juz nie wiem - wydawalo mi sie, ze czytalem, ze producent sam
    > wstrzymal produkcje, ale teraz czytam, ze 2 mld dawek wyprodukowano.
    > To chyba dobra jest, mimo pewnych zawirowan.

    Po prostu chyba nie było na nią popytu, to przestali produkować. mRNA
    okazały się skuteczniejsze, na dodatek okazało się że z AZ był "problem"
    z zakrzepicą - notabene wiele wskazuje na to, że dałoby się zrobić
    "walkaround" poprzez dodanie aspiracji przy robieniu zastrzyku, co
    zmniejszałoby szansę "dania w żyłę" (tak wiem nie ma w tam _dużych_ żył;).

    > Nawiasem mowiac, to ciekawa byla reakcja polskich i unijnych
    > urzednikow ... ale moze i prawidlowa.

    No ale jaka była - bo z tego pamiętam to żadna. Po prostu "wygaszono"
    popyt.

    > Przy czym jesli dobrze pamietam, to szczepionka AZ miala deklarowaną
    > skutecznosc 70%, i 95% przed ciezkim przebiegiem choroby.
    > I to chyba bylo w miare bliskie prawdy.

    Na początku. Wtedy to i fajzer może i miał 95%. Po pół roku po pełnej
    dawce AZ ma okrągłe zero przeciw zachorowaniu (albo na minusie;)).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 643. Data: 2022-03-26 10:11:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2022 08:37:32 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    storia%20szczepionek%20mRNA.PDF

    > Hmmm. No ale tam nie na odpowiedzi na pytanie zadane przez JFa. Z
    > ciekawostek - znalazłem tam zdanie, że sars-cov2 ma śmiertelność 2-6% z
    > objawowych przypadków. Już wtedy chyba wiedziano, że to bliżej 0,5% niż 3%?

    Z "objawowych".
    Dochodzi nieokreslona liczba nieobjawowych.

    dane z dzis z WHO
    Polska 5.9mln zachorowan, 114 tys smierci.
    W miare pasuje.

    Ale np
    Francja 23.9M/138k, tylko ... do grudnia bylo 7.6M/117k
    UK 20.6M/164k ... a do grudnia 10.6M/146k

    Omikron?

    A- i do grudnia to juz sporo zaszczepionych, moze powinienem np
    do marca 2021 popatrzec.

    J.

  • 644. Data: 2022-03-26 10:20:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2022 00:34:36 +0100, Akarm wrote:

    > Kurczę... jakby to wytłumaczyć nieogarom?
    > Szczepionka ma za zadanie nauczyć układ odpornościowy radzenia sobie z
    > wrogimi drobnoustrojami. To nie szczepionka zwalcza wirusy, tylko
    > organizm człowieka. I to od układu odpornościowego człowieka zależy, jak
    > sobie poradzi z atakiem wirusów.

    No ale zapobiega zachorowaniom, czy nie/słabo?

    Miala nauczyc i nauczyła, czy wcale nie?

    Czy nauczyla, organizm zwalcza wirusy, ale najpierw musi ulec
    zakazeniu. I potem zwalcza szybciej, dzieki czemu transmisja wirusa
    jest mniejsza, ale ciagle jest, i pandemia ma sie w najlepsze? :-P

    Czy po prostu na zakażenie i transmisje omikrona nie pomaga ...
    no i ciekawe - pomaga przeciw ciezkim postaciom omikrona,
    czy wcale nie, bo omikron jakos malo zjadliwy :-)

    J.

  • 645. Data: 2022-03-26 10:28:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2022 00:33:22 +0100, Akarm wrote:

    > Debilizm w czystej postaci.

    Chyba jednak mial jakis sens.
    Moze np niewielka dawka wirusa ulatwiala zwalczenie i budowala
    odpornosc.
    Wez tez jeszcze dzietnosc w tamtych czasach.
    Jak masz 6 dzieci, to moze jest sens na eksperyment o 2% smiertelnosci
    ... nie przezyje, to trudno, dzieci ogolnie czesto umieraly.
    Ale jak przezyje, to go zaraza nie powali.

    > Najbardziej znany przypadek, to pewna czeska piosenkarka Hana Horka, o
    > której wcześniej w Polsce chyba nikt nie słyszał. Zrobiła się znana na
    > całym świecie dopiero po swoistym "corona party", kiedy pochwaliła się,
    > że niedługo jako ozdrowieniec będzie mogła brać udział w imprezach. :D

    No ale jakies masowe to chyba nie bylo ?

    A poza tym ... przy chorobie o smiertelnosci ok 0.5%, i wysokiej
    zarazliwosci moze i to ma sens - dowiesz sie czy jestes odporny
    w dogodnym momencie, zamiast sie bac przez pare lat, no i
    mozna wybrac czas, gdy respirator są dostepne :-(

    J.

  • 646. Data: 2022-03-26 11:12:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 20:45:34 +0100, n...@o...pl wrote:
> [...]
    ii

    > Stasiu, ogarnij się.
    > https://radio.opole.pl/104,559440,kantar-pis-30-proc
    -ko-27-polska-2050-9-proc-lewi

    No ale kto zamowil i kto opublikował.

    Widac tu publikuje Radio Opole, chyba za PAP ... kto mianuje wladze
    PAP ? :-)

    > Tak, a TVPiSS publikuje wszystkie, nawet te nie pasujące.
    > Coraz większa z ciebie pierdoła.

    Ale czy ja pisze, ze TVPiS publikuje niepasujące?

    Ja juz jedną panstową TV przezyłem, to wiem jak patrzec.
    Jak TVPiS podaje 37%, to nie wiecej, jak KO (?) podaje 30%, to nie
    mniej.
    A w przypadku wyniku KO odwrotnie :-)

    No chyba, ze to naprawde jakies rzetelne i niezalezne badanie ...
    to +/-5% błędu statystycznego ?

    J.

  • 647. Data: 2022-03-26 11:15:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 20:44:04 +0100, n...@o...pl wrote:

    > Zarejestrowana po badaniach, czyli eksperyment.
    > Stasiu, ogarnij się.

    Po badaniach, ale jak mozna sie doczytac - zarejestrowano w trybie
    przyspieszonym.

    No dobra - to bylo rok temu. Teraz mamy wyniki z rocznej masowki.
    Z rocznego masowego eksperymentu, mozna by napisac :-)

    J.

  • 648. Data: 2022-03-26 11:36:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 10:20, J.F pisze:

    > No ale zapobiega zachorowaniom, czy nie/słabo?

    Widzę, że potrzebna jest odpowiedź dla kompletnych kretynów:

    - wszystkie szczepionki (nie tylko te przeciwko Sars-CoV-2) mają to
    samo zadanie i wszystkie działają tak samo. Uczą układ odpornościowy.
    Szczepionki nie leczą.

    Po raz kolejny: wbijcie sobie kretyni do swoich tępych łbów, że
    wszystkie szczepionki przygotowują układ odpornościowy na kontakt z
    zagrożeniem. To układ odpornościowy ma radzić sobie z wrogiem. To od
    układu odpornościowego zależy przebieg infekcji.

    --
    -
    Akarm

  • 649. Data: 2022-03-26 12:54:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 10:11, J.F pisze:

> [...]
    > Dochodzi nieokreslona liczba nieobjawowych.
    >
    > dane z dzis z WHO
    > Polska 5.9mln zachorowan, 114 tys smierci.

    Do dwóch procent tak. Do sześciu nie.

    > Ale np
    > Francja 23.9M/138k, tylko ... do grudnia bylo 7.6M/117k
    > UK 20.6M/164k ... a do grudnia 10.6M/146k
    >
    > Omikron?

    Raczej napewno.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 650. Data: 2022-03-26 12:58:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.03.2022 o 10:28, J.F pisze:

> [...]
    > w dogodnym momencie, zamiast sie bac przez pare lat, no i
    > mozna wybrac czas, gdy respirator są dostepne :-(

    Kretyn będzie się dowiadywał, że choroba jest śmiertelna, zarażając się
    jak ta Hana Horka, która zmarła dwa dni po swoim entuzjastycznym wpisie
    na Facebooku.

    Mądry, to się po prostu zaszczepi.
    Tak się przedstawia korelacja szczepiony/nieszczepiony zmarłych od
    początku tego roku do 22 marca:

    wiek ogółem |przypom. reszta
    0-18 9 | 0 9
    19-24 13 | 1 12
    25-34 81 | 1 80
    35-44 252 | 7 245
    45-54 518 | 14 504
    55-64 1 559 | 73 1 486
    65-74 4 136 | 321 3 815
    75-84 4 856 | 428 4 428
    85-94 4 811 | 401 4 410
    95+ 5 374 | 432 4 942

    21 609 |1 378 19 931

    Podział zmarłych według wieku wraz z rozróżnieniem na zaszczepionych
    dawką przypominającą i resztę.

    --
    -
    Akarm